«Дакар»-2023, вантажівки: «перезавантаження»

У вантажній категорії відбулася справжня революція – протягом року «Дакар» втратив обидві повноцінні заводські команди, які в останні роки зазвичай старанно випалювали будь-який натяк на конкуренцію з боку різноманітних приватних команд… Рік тому з марафону «виставили» білоруський МАЗ, який потрапив під міжнародні санкції, впроваджені проти режиму Лукашенка, а зараз поза бортом там само опинився КАМАЗ – як представник країни-агресора, яка 24 лютого 21022 року розпочала повномасштабну війну проти України. Таким чином, вантажний залік на «Дакарі» отримав повне «перезавантаження», коли всі прогнози й оцінки співвідношення сил доводиться вибудовувати з нуля – надходить час напівзаводських і приватних команд, які досить несподівано отримали реальну можливість поборотися за перемогу та призові місця. Тепер на перший план виходить не стільки боротьба бюджетів (її зазвичай вигравали практично «державні» заводські команди КАМАЗ з МАЗ), скільки досвід з успішної підготовки та експлуатації гоночної техніки… Звичайно, наявність бюджету і якоїсь технічної підтримки з боку виробника залишається одним з ключових факторів, але загальне співвідношення сил у вантажній категорії вже суттєво змінилося. Отже, який стан справ маємо на зараз?

Головним фаворитом зараз однозначно вважається нідерландська Team de Rooy, яка в останні роки не тільки старалася чинити якийсь спротив заводській армаді камазівців, а ще й активно розширювала свою клієнтську програму – чимало різноманітних команд отримали від них Iveco Tracker та Iveco Powerstar (причому як в якості бойової «ударної» техніки, так і бойових технічок)… Тому не доводиться дивуватися, ще серед перших п’ятнадцяти заявлених екіпажів (зі стартовими номерами від 500 до 515) дев’ять стартують на Iveco Powerstar – причому серед них чотири представляють саме Team de Rooy. Цікаво, що фактично будуть начебто дві різні команди – Boss Machinery Team De Rooy Iveco (екіпажі Януса ван Кастерена та Віктора Верстейнена) та Eurol Team De Rooy Iveco (сімейний тандем з досвідченого ветерана Мартіна ван ден Брінка та його сина Мітчела). З цього квартету щонайменше два екіпажі є реальними претендентами на перемогу – ван Кастерен і старший ван ден Брінк, які свого часу за «живого» КАМАЗа не раз фінішували в середині Топ-10. Багато хто покладає сподівання також на Мітчела ван ден Брінка, який на попередньому марафоні у віці 20 років став десятим… З інших представників марки Iveco фаворитом є чех Мартін Мацік, який за останні п’ять років тричі фінішував на «Дакарах» у Топ-5. Є ще нідерландець Кес Колен, який у 2022 році за кермом Iveco Powerstar примудрився стати першим чемпіоном світу з ралі-рейдів у вантажній категорії. Але чи витримає він темп визнаних лідерів?

Однак можна взяти до уваги ще кілька екіпажів на техніці інших марок, які спробують нав’язати боротьбу визнаним фаворитам на Iveco Powerstar. Безумовно, цей перелік відкриває чех Алеш Лопрайс, який вчергове стартує на прототипі Praga V4S DKR власної підготовки – все ж неможливо випадково вісім разів завершити «Дакар» у Топ-10 (в тому числі й на подіумі) та виграти дев’ять етапів у боротьбі з КАМАЗ і Team de Rooy! До того можна ще додати двох досвідчених чехів на техніці Tatra від компанії Buggyra – Мартіна Шолтиса (Tatra 815) і Ярослава Валтра-старшого (Tatra Phoenix). Досить цікаво буде знову побачити ветерана Томаша Томечека, який третій рік поспіль пілотуватиме бойову технічку команди South Racing. Суттєво скоротилося представництво марки Renault, але до поля зору вболівальників цілком можуть регулярно потрапляти два екіпажі команди Riwald Dakar Team – нідерландці Паскал де Бар на «традиційному» Renault C460 та Герт Хузінк на Renault C460 Hybrid з гібридною силовою установкою (обидва вже мають досвід фінішу в Топ-10). До речі, Renault зараз не самотній у своїх експериментах з гібридними гоночними вантажівками – вже вдруге на старті побачимо Hino 600-Hybrid Терухіто Сугавари. Торік йому вдалося довести цей прототип до фінішу на 22-му місці, попри купу проблем (особливо з коробкою передач) – тепер є завдання покращити цей результат.

Телеграм-каналі, присвячений екіпажу зі стартовим номером 327 (нідерландка Анья ван Лон і українець Дмитро Циро) – https://t.me/dakar327

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Team de Rooy, pragaglobal.com

28-12-2022 13601
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца