Україна та Кубок Європи з бах

Міжнародна серія FIA European Cup for Cross-Country Bajas є однією з наймолодших у світі ралі-рейдів – вона стартувала тільки у 2021 році. Спочатку це був просто паралельний залік на європейських раундах Кубка світу з бах, коли учасники могли одночасно боротися за очки як у світовому, так і європейському заліках. Але вже у 2022 році пішов процес відокремлення – жорсткий поділ учасників у різних заліках (можна бути номінованим на здобуття очок або в Кубку світу, або в Кубку Європи, але аж ніяк не разом), початок відмови від спільного статусу етапів World Cup і European Cup (з’явилися окремі, суто «європейські» раунди). А нинішній сезон 2023 року остаточно відділив Кубок Європи від Кубка світу – кожна серія має свій окремий календар та свої раунди. Майже відразу після заснування FIA European Cup for Cross-Country Bajas український екіпаж встиг спробувати свої сили в цій серії – у 2021 році на HunGarian Baja дует Євгена Ковалевича та Дмитра Цира став шостим в заліку групи Т4 («серійні» SSV/UTV) і записав на свій рахунок 8 очок в Кубку Європи.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

З очевидних причин (напад росії на Україну) Кубок Європи 2022 року минув без українських учасників. Зате третій сезон FIA European Cup for Cross-Country Bajas отримав потужні українські акценти – завдяки команді Restless Racing Team, яка цього року встигла виступити в заліку групи Т4 на всіх трьох етапах серії, що вже відбулися (в Іспанії, Греції, Угорщині). Дебют на іспанській Baja TT Dehesa Extremadura (яка запам’яталася численними організаційними проблемами, внаслідок чого на затвердження її офіційних результатів пішло майже півтора місяця) приніс перший фініш з очками – екіпаж Артема Компана й Андрія Солопова на BRP Can-Am Maverick X3 XRS Turbo став 11-м в заліку групи Т4 і здобув 6 очок. Потім в червні на Rally Greece OffRoad були грандіозні «перегони на виживання» під зливами (понад 500 км дистанції в суцільній багнюці) – акуратність і стабільність принесли дуету Компан-Солопов четверту позицію та 18 очок в заліку групи Т4, що стало новим рекордом українських спортсменів на етапах FIA European Cup for Cross-Country Bajas.

На етапі в Угорщині Restless Racing Team планувала розширити свою міжнародну програму та виставити вже два екіпажі на BRP Can-Am Maverick X3 XRS Turbo групи Т4 – до Артема Компана й Андрія Солопова мав долучитися екіпаж Максима Ковальова і Максима Маштака. Але низка обставин призвели до того, що на старт HunGarian Baja вийшов тільки один екіпаж Restless Racing Team – Компана й Солопова… В боротьбі з більш досвідченими та швидкими суперниками українці вчергове успішно використали свій головний козир – тобто максимальну стабільність та мінімум проблем на трасі. І вже за підсумками першого дня угорської бахи (п’ятниця) Компан з Солоповим фінішували четвертими у своїй заліковій групі, що повинно було забезпечити їм ще два додаткових бонусних очки. Субота принесла нове досягнення – українці вийшли на третю позицію! І на фінальній спецділянці вони мали грандіозну битву за «бронзу» з польським екіпажем Марціна Грачика та Лукаша Ласкавця – на фініші їх поділили лише півхвилини на користь українського дуету (насправді не так вже й багато для непростої дистанції, що налічувала 440 км у бойовому режимі)! Але то ще не був фініш…

Як виявилося, екіпаж Компан-Солопов завдяки своїм результатам, що покращувалися з кожним етапом Кубка Європи, став насправді серйозним гравцем для лідерів і впливає на їх становище в загальному заліку серії… Тому почався «додатковий раунд», тобто боротьба протестів. «Карусель» закрутив екіпаж Фіделя Кастільо (перед угорським раундом посідав другу позицію в загальному заліку T4 і претендував на лідерство) – на думку іспанців, українці на третій спецділянці (вранці в суботу) не пропускали швидші екіпажі та створювали їм перешкоди на трасі. Однак представники Restless Racing Team надали відеозаписи з бортової камери, які засвідчили, що Компан і Солопов негайно звільняли шлях за першим же сигналом системи сповіщення. Тому судді після розгляду справи визнали – нема жодних підстав у звинуваченні українського екіпажу в блокуванні суперників на трасі, справа закрита, результати змагання залишаються незмінними. Таким чином, HunGarian Baja знову стала щасливою для українських екіпажів – два роки тому Євген Ковалевич і Дмитро Циро стали першими українцями, які здобули очки в заліку Кубка Європи, а зараз Артем Компан з Андрієм Солоповим принесли перший в історії подіум українського екіпажу на етапі FIA European Cup for Cross-Country Bajas!

Кубок Європи з бах, Т4 (після трьох етапів)
1. Валеро (E) – 64
2. Наварро (Е) – 64
3. Кастільо (Е) – 64
4. Компан (UA) – 46
5. Акьюз (TR) – 43

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hungarian Baja, Rally Greece OffRoad

15-08-2023 37104
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца