Safari Rally: репутація зобов’язує

Робити якісь прогнози на африканське ралі – невдячна справа, особливо зараз, коли чемпіонат світу ввійшов у «зону невизначеності» (складно сказати, у кого зараз ініціатива в першості). Крім того, місцеві траси завжди вважалися одними з найпотужніших «млинів» у WRC – і цей факт аж ніяк не змінила «модернізація» та зміна формату Safari Rally Kenya, бо нищівні африканські дороги та «напрями» все одно залишилися… Досить придивитися до маршруту нинішнього «Сафарі», яке стало найдовшим раундом WRC-2023 – загалом можна налічити 19 спецділянок загальною довжиною 355,92 км. При цьому є три чималі спецділянки довжиною по три десятки кілометрів – Kedong (30,62 км), Soysambu (29,32 км), Sleeping Warrior (31,04 км). По два проїзди на кожному з цих СД повинні забезпечити 181,96 км, чи половину всієї бойової дистанції ралі. Розподіл по днях наступний – четвер 4,84 км (пролог), п’ятниця 125,82 км, субота 155,88 км, неділя 74,38 км. Найбільше ж непокоїть погода – бо синоптики обіцяють у четвер-неділю численні дощі та температуру +18-20 градусів…

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Зараз головне питання – не «Хто стане найкращим у Кенії», а «Хто зможе подолати подібні випробування (особливо за умови постійних дощів чи навіть гроз) з найменшими втратами»? Не забуваймо, що зовсім недавно на Сардинії чимало екіпажів вищої ліги мали проблеми з форсуванням водних перешкод – особливо тойотівці (три з чотирьох добряче «нахлебталися» води на бродах). Схожі клопоти мали також у M-Sport… Як визнав директор британської команди Річард Мілленер, в останні роки (особливо після того, як з календаря WRC щезли раунди и Аргентині та Великій Британії) команди та пілоти мали мінімум практичних навичок з подолання таких водних перешкод. Плюс жорсткий ліміт тестів (максимум 21 тестовий день протягом року) не дає можливості витрачати три-чотири дні на тренування з подолання «бар’єрів»… У Hyundai Motorsport з його чемпіонськими амбіціями теж несподівано вилізли проблеми, бо подвійна халепа з карданним валом на Hyundai i20 N Rally1 Есапекки Лаппі під час шейкдауну – це недобрий сигнал. Тим більш, у команді визнали, що поки не можуть точно визначити джерело негараздів – чи то карданний вал мав якісь дефекти, чи його зламання сталося внаслідок якихось інших негативних процесів? Є над чим замислитися, бо де гарантія, що подібні проблеми раптом не вилізуть на машинах Тьєррі Ньовілля чи Даніеля Сордо вже під час змагання?

Що стосується молодших дивізіонів WRC2 і WRC3, то маємо досить своєрідну картину. Більшість фаворитів не надто палають бажанням виступати в африканському ралі з непростою логістикою, але все одно склад учасників виявився цікавим… У WRC2 беззаперечним фаворитом вважається поляк Каєтан Каєтановіч, який торік вже вигравав у Кенії в заліку WRC2 Open. Поки складається враження, що тільки два екіпажі спроможні спробувати скласти якусь конкуренцію Кайто – люксембуржець Грегуар Мюнстер з M-Sport Ford WRT (єдиний в заліку WRC2 представник заводських та напівзаводських команд на кенійському етапі) і чех Мартін Прокоп (швидкістю не надто тішить, але може досягти певного успіху завдяки своєму досвіду). Цікаво, що поза заліком WRC2 виступатиме Олівер Сольберг на Skoda Fabia Rally2 evo – швед стартує виключно для накопичення досвіду та накату на складних трасах. У WRC3 теж є один «математичний комбінатор», який за прикладом Каєтановіча прагне покращити свої позиції в загальному заліку категорії. У випадку перемоги в Кенії парагваєць Дієго Домінгес зможе продовжити боротьбу з фіном Роопе Корхоненом за титул у WRC3.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA WRC, Safari Rally Kenya, Facebook (Kajetan Kajetanowicz)

22-06-2023 28711
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца