Rally Chile: повернення за чотири роки

Чилійський раунд WRC хоч і відбудеться лише вдруге, але вже має насправді непросту історію. Попередній візит чемпіонату світу до Чилі відбувся ще чотири роки тому – тоді переможцем став майбутній чемпіон Отт Тянак на Toyota Yaris WRC. Але потім усі пішло шкереберть – спочатку змагання 2020 року скасували через політичну кризу в країні, а всі плани на 2021 рік перекреслила пандемія коронавірусу… І тільки зараз, через чотири роки, світова першість нарешті повернулася до Чилі. Роль цього змагання теж змінилася – якщо раніше Rally Chile відбувалося в середині сезону, то зараз воно «переїхало» на фінальну частину та стане одним з ключових у боротьбі за титули практично у всіх категоріях (абсолют, WRC2, WRC3). Тим більш, чилійський раунд завершує гравійну частину WRC-2023 – у жовтні-листопаді залишаться лише два асфальтових ралі (Центральна Європа, Японія). Тому певні сюрпризи під час повернення до Південної Америки можуть бути…

Усі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

В першу чергу на чилійських трасах очікується чергове жорстке протистояння Toyota Gazoo Racing WRT (Калле Рованперя, Елфін Еванс, Такамото Кацута) та Hyundai Motorsport (Тьєррі Ньовілль, Есапекка Лаппі, Теему Сунінен). Тойотівці можуть за несприятливих умов грати на утримання рахунку та дотримуватися покрокової стратегії – тобто спочатку постаратися вибити Ньовілля з боротьби за титул (цілком реальне завдання для чилійського раунду), а потім вже Рованперя з Евансом на двох фінальних раундах розбираються між собою. От у представників Hyundai такого простору для маневрів просто не існує – потрібно вигравати й тільки вигравати… Тому «корейцям» доведеться ризикувати та постійно атакувати, без права на помилку. Для M-Sport Ford WRT візит до Чилі – це чергова спроба британської команди хоч трохи покращити справи під фініш сезону. Тим більш, марку Ford не бачили на подіумі ще з квітневого Croatia Rally. Найцікавіше, що M-Sport виставить аж чотири екіпажі на Ford Puma Rally1 – до традиційного дуету Отта Тянака та П’єра-Луї Лубе долучаться ще чилієць Альберто Еллер (тобто господар траси на техніці вищого класу) і люксембуржець Грегуар Мюнстер (раніше виступав у молодіжних програмах Hyundai Motorsport і M-Sport Ford WRT).

Найбільш непередбачувана боротьба очікується в заліку WRC2, де за відсутності лідера Андреаса Міккельсена зібралися майже всі претенденти на титул – Йоан Россель, Гас Грінсміт, Еміль Ліндхольм, Каєтан Каєтановіч, Ніколай Грязін… І цій компанії фаворитів ще будуть активно заважати Олівер Сольберг, Самі Паярі, Марко Буласія – їм зараз після попередніх невдач вже нема що втрачати, тобто можуть атакувати за кожної нагоди, не звертаючи уваги на свій поточний стан справ у загальному заліку WRC2. І це може стати дуже серйозною проблемою для тих, хто ще зберігає шанси на титул – скільки б стартів не залишалося в резерві, втрачати очки на самому фініші сезону не надто добре. Крім того, залишається ще відкритим питання в заліку WRC3, де парагваєць Дієго Домінгес може створити чимало клопотів FIA. Якщо він виграє в Чилі, то чемпіонат матиме двох лідерів з практично однаковими фінальними показниками – у Домінгеса та фіна Роопе Корхонена будуть по чотири перемоги та 100 очок. Які додаткові критерії будуть використані FIA для визначення чемпіона?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai

27-09-2023 43852
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца