Safari Rally: «екваторіальні» справи

Отже, ралійний чемпіонат світу 2023 року подолав свій «екватор», тобто вже дійшов до позначки «сім раундів з тринадцяти запланованих» (досить символічно, що це сталося якраз у Кенії на трасах, які розташовані майже на географічному екваторі Землі). Попередні підсумки виглядають наступним чином – Toyota Gazoo Racing WRT впевнено розтрощила суперників на африканських трасах (чотири перших місця на фініші, 15 виграних спецділянок з 19). У масштабах всього чемпіонату теж спостерігається тотальна перевага японсько-фінської команди – п’ять перемог на семи етапах, здобутих трьома різними екіпажами, три перших місця в особистому заліку, лідерство в командному заліку з 285 очками (чи 78,3% від максимально можливої кількості пунктів). Але навіть така яскрава та переможна картина все одно змушує замислитися – чи матимуть тойотівці таку перевагу в другій половині сезону? Тому особливо цікаво буде дочекатися двох найближчих раундів WRC-2023 та уважно поспостерігати за перебігом подій на швидкісних гравійних трасах Естонії та Фінляндії…

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Попри всі досягнення, трохи непокоїть ситуація в Toyota Gazoo Racing WRT. Перш за все, Калле Рованперя вже не має такої беззаперечної переваги, як торік – зараз він виграв лише один раунд, головним козирем стала результативна стабільність (жодного разу не зійшов і не фінішував нижче четвертого місця). Плюс фін лідирує за кількістю бонусних очок на Power Stage (назбирав аж 28), тобто завжди в стані успішно «вистрілити» на фінальній спецділянці. Але варто згадати, що торік фін у другій половині сезону помітно розгубив свій темп – після перших семи раундів мав 175 очок (у середньому по 25 за етап), а наступних шести назбирав лише 80 (або по 13,33 очка за етап). Тоді тойотівцям у боротьбі за командний титул дуже й дуже допомогла фінішна активність Себастьєна Ожьє… А цього року з самого початку сезону помітно, що майже всі досягнення Toyota тримаються саме на стабільності та результативності Рованпері та Ожьє – що буде, коли француз знову піде на канікули? Принаймні, наступний раунд в Естонії він пропустить. А друга позиція Елфіна Еванса не виглядає надто переконливою (хоча він зараз виступає помітно краще, ніж торік). Валлієць зазвичай досить стабільний, але швидкістю досі не тішить – цього року виграв лише три СД (порівняйте з 36 у Рованпері та 31 в Ожьє)…

Не надто проста ситуація також у Hyundai Motorsport – тотальна зміна командної структури (коли замість використання двох рівноцінних прем’єр-пілотів була побудована класична схема «Беззаперечний лідер та лояльні другий-третій номери») начебто почала приносити результат. Але відразу пішли різноманітні організаційні та технічні проблеми – у Кенії Тьєррі Ньовілля банально дискваліфікували за статтею «нелегальне ознайомлення з трасою» (часом виникають підозри, що період надмірної толерантності до Hyundai вже підходить о кінця), Есапекка Лаппі протягом кількох днів чотири (!) рази пошкодив карданний вал (цікаво, це суто технічно проблеми чи вона якось пов’язана з манерою пілотування фіна), Даніель Сордо після різних негараздів просто старанно доїжджав до фінішу. Тепер команді з Альценау за будь-яку ціну потрібний максимальний результат на найближчих раундах в Естонії та Фінляндії. Тільки як його досягти без Отта Тянака, який у команді був найкращим спеціалістом по тутешніх трасах? А от стан справ у M-Sport Ford WRT можна змалювати однією короткою фразою – «дуже складно». Поки все тримається виключно на здатності Отта Тянака витискати все можливе з Ford Puma Rally1. Якщо естонець не має результату – неодмінно провалюється вся команда…

У молодших дивізіонах (тобто WRC2 і WRC3) особливої інтриги не склалося. Як і очікувалося ще задовго до старту ралі, у заліку WRC2 перемогу святкував польський екіпаж Каєтана Каєтановіча, який суттєво покращив свої результати в чемпіонаті – наблизився до трійці лідерів у заліку WRC2 і став одноосібним лідером у WRC2 Challenger (схоже, саме цей залік і стане головною метою поляка у 2023 році). Потішив свої прихильників чех Мартін Прокоп, який досяг чи не найбільшого свого успіху в чемпіонаті світу за останні сім років – здобув другу позицію в заліку WRC2 і фінішував у Топ-10 абсолюту! Можна ще відзначити німця Арміна Кремера, який нарешті здійснив свою мрію виступити на Safari Rally Kenya – і на додачу виграв у заліку WRC Masters Cup. Стосовно категорії WRC3, тут повноцінної боротьби не склалося – більшість подій звелася до формули «Хто зміг фінішувати без допомоги SupeRally, той і виграв»… У підсумку, парагваєць Дієго Домінгес на Ford Fiesta Rally3 був єдиним, хто зміг подолати всю дистанцію – тому й випередив другого призера на 55 хвилин.

Safari Rally Kenya, Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) 5.35,0
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +0,8
3. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) +3,3
4. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +3,9
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +6,1

Safari Rally Kenya, Топ-10
1. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) 3:30.42,5
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +6,7
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +2.58,5
4. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +3.23,8
5. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +5.05,4
6. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +9.14,4
7. Лубе/Жільсуль (F/B, Ford Puma Rally1) +16.15,7
8. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +26.33,4
9. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +29.04,0
10. Прокоп/Йурка (CZ, Ford Fiesta Rally2) +38.01,1

Чемпіонат світу, пілоти (після семи етапів)
1. Рованперя (FIN) – 140
2. Еванс (GB) – 99
3. Ож’є (F) – 98
4. Тянак (EE) – 98
5. Ньовілль (B) – 93
6. Лаппі (FIN) – 69
7. Сордо (E) – 46
8. Кацута (J) – 35
9. Лубе (F) – 20
10. Брін (IRL) – 19

Кубок виробників (після семи етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 285
2. Hyundai Motorsport – 237
3. M-Sport Ford WRT – 175

Safari Rally Kenya, WRC2 i WRC2 Challenger
1. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 3:57.15,9
2. Прокоп/Йурка (CZ, Ford Fiesta Rally2) +11.27,7
3. Тундо/Джессоп (EAK, Skoda Fabia R5) +14.22,7

Залік WRC2 (після семи етапів)
1. Россель (F) – 77 (4 старти)
2. Сольберг (S) – 64 (4 старти)
3. Грінсміт (GB) – 62 (3 старти)
4. Каєтановіч (PL) – 55 (3 старти)
5. Ліндхольм (FIN) – 44 (3 старти)

Залік WRC2 Challenger (після семи етапів)
1. Каєтановіч (PL) – 75 (3 старти)
2. Грязін (404) – 50 (3 старти)
3. Буласія М.(BOL) – 50 (3 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Jaanus Ree Photography, Hyundai, Twitter (Kajetan Kajetanowicz)

27-06-2023 39321
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца