Rally Estonia: вирішальний момент?

Перед естонським раундом WRC у деяких уболівальників Toyota були певні побоювання – чи не вийде так, що за відсутності Себастьєна Ожьє (який перед тим у п’яти стартах здобув три перемоги та суттєво доклався до нинішнього лідерства Toyota Gazoo Racing WRT) японсько-фінська команда раптом почне «буксувати»? Але вже перший день Rally Estonia продемонстрував, що тутешні траси просто ідеально пасують стилю пілотування Калле Рованпері! У підсумку фін влаштував суперникам тотальний пресинг – виграв 15 спецділянок (при цьому в суботу та неділю не програв жодного СД), виграв Power Stage та майже на хвилину випередив Тьєррі Ньовілля (Hyundai Motorsport). Тепер Рованперя за п’ять раундів до фінішу сезону випереджає свого найближчого суперника, одноклубника Елфіна Еванса, аж на 55 очок! Хоча ще чотири раунди тому, після квітневого Croatia Rally, фін посідав третю позицію в чемпіонаті та відставав на один пункт від пари лідерів – Себастьєна Ожьє й Елфіна Еванса. Тим часом Toyota Gazoo Racing WRT поступово збільшує свою перевагу – зараз відрив японської марки від корейських опонентів досяг вже 57 очок. Картина починає виглядати все більш оптимістичною.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Але часу на святкування чергової перемоги у тойотівців нема – вже за півтора тижня очікується ще один швидкісний раунд, славетне Rally Finland. І сам факт «домашнього змагання» для Toyota та Рованпері ніяк не гарантує їм чергового успіху. По-перше, суперники з Hyundai Motorsport готові за будь-якої нагоди завдати дошкульний удар – особливо Есапекка Лаппі, який зараз виглядає стабільнішим і часом навіть швидшим за Тьєррі Ньовілля (на останніх п’яти етапах фін назбирав 72 очки проти 59 у бельгійця). До речі, Лаппі свою єдину перемогу на етапах WRC здобув ще шість років тому саме на фінських трасах (у складі Toyota) – очевидно, він зробить все, щоб виграти вже в кольорах Hyundai. По-друге, навіть після домашнього провалу Отта Тянака (5 хвилин штрафу ще перед стартом Rally Estonia за заміну двигуна) все одно було б помилкою недооцінювати естонця. Не забуваймо – на відміну від Рованпері, Отт вже тричі вигравав фінське ралі (двічі на Toyota у 2018-2019 роках і торік на Hyundai). Звичайно, Тянак не відмовиться від нагоди взяти реванш за домашню невдачу та поповнити свій «фінський рахунок» перемогою вже на Ford.

Зараз, поки всі чекають на фінську битву, можна приділити трохи уваги статистиці – тим більш, естонське ралі принесло кілька цікавих результатів. По-перше, екіпаж Калле Рованпері та Йонне Халттунена відсвяткував персональний ювілей – вони здобули вже десяту перемогу на етапах WRC! Цікаво, що з цієї десятки перемог фінського дуету три були здобуті саме в Естонії. По-друге, Елфін Еванс вже п’ятий рік поспіль долає позначку мінімум 100 очок протягом сезону. По-третє, Есапекка Лаппі підкорив «поперечку» у 500 очок за кар’єру (вже здобув 511 пунктів) – загалом, він став 26-м в історії WRC пілотом, який увійшов до «Клубу 500». По четверте, Такамото Кацута хоч не тішить цього року ні швидкістю, ні стабільністю, але все ж отримав своє невелике свято та досяг позначки 250 очок за кар’єру (після Естонії в нього стало 251). І цікава деталь наостанок – Тьєррі Ньовілль протягом за кар’єру назбирав вже 1788 очок і вийшов на друге місце в переліку найрезультативніших пілотів WRC, випередивши Себастьєна Льоба (1778 очок)! А лідером, звісно, залишається Себастьєн Ожьє з його якимось позахмарними цифрами – 2732 очки в кар’єрі!

Rally Estonia. Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 9.14,961
2. Еванс/Мартін (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2,074
3. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +3,909
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +4,567
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +6,132

Rally Estonia. Топ-10
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 2:36.03,2
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +52,7
3. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +59,5
4. Еванс/Мартін (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.06,8
5. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +2.21,1
6. Лубе/Жільсуль (F/B, Ford Puma Rally1) +3.09,9
7. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +3.10,2
8. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +6.25,6
9. Міккельсен/Еріксен (N, Škoda Fabia RS Rally2) +9.54,1
10. Паярі/Мялкьонен (FIN, Škoda Fabia RS Rally2) +10.03,8

Чемпіонат світу, пілоти (після восьми етапів)
1. Рованперя (FIN) – 170
2. Еванс (GB) – 115
3. Ньовілль (B) – 112
4. Тянак (EE) – 104
5. Ож’є (F) – 98
6. Лаппі (FIN) – 87
7. Сордо (E) – 46
8. Кацута (J) – 41
9. Лубе (F) – 28
10. Брін (IRL) – 19

Кубок виробників (після восьми етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 331
2. Hyundai Motorsport – 274
3. M-Sport Ford WRT – 195

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Hyundai Motorsport, Honza Froněk

25-07-2023 29264
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца