Rajd Polski: лідер чекає на відповідь

Зараз, коли в чемпіонаті Європи відбулися три раунди з восьми, вже можна скласти перелік майже всіх основних претендентів на призові місця за підсумками сезону. Найбільше враження справила результативність і стабільність Хайдена Паддона – новозеландець записав на свій рахунок перемогу і два других місця, завдяки чому «наскирдував» уже 85 очок і лідирує з колосальною перевагою у 37 очок над найближчими суперниками. Обидва його травневих подіуми становлять особливу цінність, адже Хайден досяг подібних успіхів в умовах шаленого метляння по всьому світу – він протягом трьох уїк-ендів поспіль встиг побувати на Канарах (став другим на етапі ERC), у рідній Новій Зеландії (виграв International Rally of Whangarei, раунд національної першості та FIA APRC Pacific Cup) та Польщі (знову друга позиція на раунді ERC)! І тепер йому потрібно з мінімальними втратами пройти два наступних етапи ERC-2023 (у Латвії та Швеції), щоб зберегти чималий очковий «запас міцності» перед асфальтовим фіналом сезону («паркетні» ралі в Італії, Чехії та Угорщині)…

Всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Попри дійсно велику перевагу (85 очок у Паддона проти 48 у його найближчих суперників), лідеру не варто передчасно заспокоюватися – бо латвієць Мартіньш Сескс і норвежець Мадс Естберг навіть після не надто вдалого початку сезону все одно залишаються грізними суперниками (особливо на найближчих гравійних раундах). Крім того, ще зарано ігнорувати інші екіпажі, які встигли продемонструвати непогану швидкість на гравійних трасах – в першу чергу, це француз Матьє Франческі (він тільки «облаштовується» на європейських трасах, але в якийсь момент може досить болісно «вкусити» когось з лідерів у Латвії чи Швеції) та фін Мікко Хейккіля (зі швидкістю на гравійних трасах у нього зазвичай проблем немає). Не виключений також варіант, що на латвійському Tet Rally Liepāja чи шведському Royal Rally of Scandinavia може раптом знову з’явитися польський «джокер» Міколай Марчик – якщо він планує виступи на етапах WRC в Естонії чи Фінляндії, то старт на одному з найближчих етапів ERC може стати для поляка чудовим додатковим тренуванням.

Вистачало і великих розчарувань, найбільшим з яких став іспанець Ефрен Льярена – чинний чемпіон Європи поки що стрімко втрачає шанси на успішний захист титулу. Все ж рівень конкуренції в ERC у порівнянні з минулим сезоном суттєво зріс (тоді не було учасників рівня Хайдена Паддона та Мадса Естберга, а Мартіньш Сескс мав суттєво обмежену програму) – відразу з’ясувалося, що попередня формула іспанця «Максимум стартів у ERC і стабільні фініші у Топ-5» за нинішніх умов уже не працює належним чином… Вкрай невдало розпочав сезон Том Крістенссон – шведський чемпіон Польщі здобув лише 13 очок (на попередніх раундах йому помітно не вистачало швидкості, а в Польщі він через технічні проблеми на СД2 взагалі не встиг хоч щось зробити). Від іншого шведа, Понтуса Тідеманда (чемпіон JWRC, APRC, WRC2) чекали зовсім інших результатів, ніж жалюгідні 6 очок у двох стартах – на його рахунку лише два фініші на тринадцятій позиції… Дуже наочний приклад, як легко втратити форму після двох з половиною років відсутності на міжнародній арені. Сім стартів на національних та місцевих регіональних рівнях з серпня 2021 року по лютий 2023 року та сумарно приблизно 550 км спецділянок – це зовсім не те, що потрібно для успішної боротьби на рівні ERC.

В молодших дивізіонах ERC картина неоднорідна. Наприклад, в ERC3 інтрига «вигоріла» майже повністю – британець Джон Армстронг на Ford Fiesta Rally3 здобув третю поспіль перемогу та 90 очок з 90 можливих, а регулярних суперників у нього досі нема. Плюс великий міжнародний дебют новітнього Renault Clio Rally3 розчарував – аргентинець Пауло Соріа не зміг конкурувати з Армстронгом, а потім взагалі пошкодив машину після «приземлення» на дах… От у моноприводі ситуація стрімко пожвавилася завдяки тому, що в Польщі нарешті стартував ERC Junior – кількість учасників миттєво перевищила позначку два десятки екіпажів. Тут теж цікаво, бо перемогу в заліках ERC4 й ERC Junior здобув норвежець Ола Норе на Renault Clio Rally4, про якого останнім часом вже встигли трохи забути. Нагадаємо, що він яскраво спалахнув у 2020 році, коли на скромному Renault Clio RSR Rally5 примудрився двічі фінішувати третім у заліку ERC3 Junior і навіть з двома стартами (з п’яти можливих) став четвертим у молодіжному заліку за підсумками сезону. Але вже у 2021 році Норе повністю провалився в ERC3 Junior з новим Renault Clio Rally4 (у п’яти стартах взагалі жодного разу не фінішував) і на півтора року щез з поля зору… І от тепер таке успішне нагадування про себе! Далі буде?

Rajd Polski, Power Stage
1. Естберг/Барт (N/S, Citroen C3 Rally2) 5.23,730
2. Хейккіля/Ваалері (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +0,312
3. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2) +1,716
4. Франческі М./Ескартефіг (F, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,746
5. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia RS Rally2) +2,318

Rajd Polski, Топ-10
1. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia RS Rally2) 1:34.57,8
2. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2) +39,6
3. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia RS Rally2) +1.04,9
4. Естберг/Барт (N/S, Citroen C3 Rally2) +1.12,9
5. Хейккіля/Ваалері (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.16,7
6. Франческі М./Ескартефіг (F, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.29,6
7. МакЕрлен/Роуен (IRL, Hyundai i20 N Rally2) +1.46,9
8. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.09,2
9. Цайс/Бацігал (CZ/SK, Skoda Fabia RS Rally2) +2.33,6
10. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia RS Rally2) +2.57,3

Чемпіонат Європи (після трьох етапів)
1. Паддон (NZ) – 85
2. Сескс (LV) – 48
3. Естберг (N) – 48
4. Бонато (F) – 47
5. Льярена (E) – 41
6. Марчик (PL) – 41

Rajd Polski, залік ERC3
1. Армстронг/Фейр (GB, Ford Fiesta Rally3) 1:43.02,3
2. Матулька/Димурскі (PL, Ford Fiesta Rally3) +16.44,8
3. Парис/Сити (PL, Ford Fiesta Rally3) +43.00,9

Чемпіонат Європи, ERC3 (після трьох етапів)
1. Армстронг (GB) – 90
2. Матулька (PL) – 24
3. Парис (PL) – 21

Rajd Polski, заліки ERC4 і ERC Junior
1. Норе/Ейлертсен (N, Renault Clio Rally4) 1:48.54,6
2. Майор Н./Майор Ф. (RO, Peugeot 208 Rally4) +1.02,1
3. Хансен/Юханссон (S, Peugeot 208 Rally4) +1.26,5

Чемпіонат Європи, ERC4 (після трьох етапів)
1. Дапра (I) – 47
2. Кройтер (D) – 43
3. Хангоді (H) – 37

Чемпіонат Європи, ERC Junior (після першого етапу)
1. Норе (N) – 30
2. Майор (RO) – 24
3. Хансен (S) – 21

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Twitter

23-05-2023 51215
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца