ERC-2023: фаворити проти «джокерів»

Вже сьогодні, 6 липня, стартує друга половина сезону в ралійному чемпіонаті Європи 2023 року – тобто розпочинається п’ятий раунд з восьми запланованих. Зараз прийшла черга на дебютанта в календарі ERC, новісінького BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia з базою в Карлстаді – його вже встигли назвати літньою версією відомого «старого» Rally Sweden, яке до 2021 року базувалося саме в Карлстаді. Насправді це не зовсім точно, бо маршрут Royal Rally of Scandinavia переважно складається або з нових спецділянок, або з тих СД, які востаннє використовувалися на шведському етапі WRC ще у 80-х роках минулого сторіччя… Хоча є одна насправді відома по чемпіонату світу спецділянка – для фінального Power Stage (під назвою Colins) використали великий фрагмент спецділянки Vargåsen, причому саме з відомим трампліном Colin’s Crest. Загалом у п’ятницю та суботу заплановані 16 СД загальною довжиною 182,60 км – можна розраховувати на динамічну боротьбу протягом кожного дня, з постійними атаками-контратаками та змінами лідера.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах поточного Royal Rally of Scandinavia) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Перелік фаворитів шведського раунду зараз помітно розширився. Перш за все, це тріо претендентів на титул – тобто новозеландець Хайден Паддон, латвієць Мартіньш Сескс і норвежець Мадс Естберг. Не виключено, що Паддон саме зараз може помітно додати у швидкості – він повинен нарешті відпочити після шаленої метушні в травні-червні, коли менш ніж за два місяці встиг виступити на шести різних ралі по всьому світу, від Нової Зеландії до Барбадосу. До числа претендентів на подіум у Швеції входять також іспанець Ефрен Льярена (чинний чемпіон Європи), фін Мікко Хейккіля, француз Матьє Франческі, ірландець Джош МакЕрлен… Але найцікавішою є чимала компанія «джокерів» на чолі з Олівером Сольбергом, який вирішив повернутися за кермо VW Polo GTI R5 і поборотися за перемогу на домашньому раунді ERC! А є ще норвежець Оле Хрістіан Вейбю (завжди був серйозним гравцем на скандинавських трасах) і фін Лаурі Йоона (один з лідерів фінського чемпіонату). Плюс ще одна несподіванка – британець Джон Армстронг, лідер ERC3, раптом пересів за Fotd Fiesta Rally3 на Ford Fiesta Rally2. Цікаво, що Армстронг виступатиме у складі команди MRF Tyres Dealer Team замість Понтуса Тідеманда, причому саме на автомобілі шведа та з його штурманом Юлією Тулін.

У заліку ERC3 недавній спалах активності (збільшення кількості учасників на етапах у Польщі та Латвії) стрімко згасає – у Швеції стартують лише два екіпажі, ірландця Уільяма Крейтона (готується до виступу на естонському раунді Junior WRC) та «латвійця» Дмитра Феофанова. Набагато цікавіша картина поки склалася в моноприводі (заліки ERC Junior та ERC4), який цього разу майже повністю складався з молодіжних екіпажів. Фаворитом залишається норвежець Ола Норе на Renault Clio Rally4, який вже виграв два попередніх раунди та лідирує в обох моноприводних заліках. Але кілька шведських екіпажів (Віктора Хансена, Мілле Юханссона, Сімона Андерссона) за будь-якої нагоди постараються ускладнити життя лідеру… Плюс є ще румун Норберт  Майор та італієць Роберто Дапра, яким не завадить трохи посилити свої позиції перед асфальтовою частиною сезону. Крім того, все частіше придивляються до 19-річного австралійця Макса МакРея (племінника Коліна), який поступово пристосовується до європейських ралі – у червні в Латвії він цілком міг заїхати на подіум.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Twitter (Oliver Solberg)

06-07-2023 43976
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца