Італійський раунд ERC-2023 трохи несподівано перетворився на невеликі «перегони на виживання» (багато хто з ключових гравців або опинився поза грою, або потерпав від численних проколів) майже повністю добив інтригу в боротьбі за титул в абсолютному заліку. На початку липня задавалося, що є три найбільш реальних претенденти на чемпіонську корону – новозеландець Хайден Паддон, латвієць Мартіньш Сескс і норвежець Мадс Естберг. Але потім всі очікування пішли шкереберть – Естберг взагалі відмовився від виступу в Італії та миттєво обнулив свої шанси на титул, Сескс уже в перший повноцінний день римського ралі не фінішував через серйозну аварію… Зате Паддон вчергове продемонстрував своє вміння «витискати» все можливе з будь-якої ситуації – з початку сезону він жодного разу не фінішував поза подіумом (перемога, чотири других і третє місця) та «наскирдував» уже 163 очки! І тепер перевага новозеландця за два раунди до фінішу становить вже 55 очок – тобто все йде до того, що Хайден Паддон уже на наступному раунді в Чехії (Barum Czech Rally Zlín, заплановане 18-20 серпня) може достроково стати першим в історії «неєвропейським» чемпіоном Європи.
Якщо поглянути, як на Rally di Roma Capitale господарі траси старанно «плющили» більшість лідерів ERC, то можна навіть не сумніватися – менш ніж за три тижні ми побачимо такий само сценарій на трасах Чехії, де буде «фестивалити» чималий чеський ударний загін на чолі з майже неперевершеним Яном Копецкім. Тобто шанси того ж Мартіньша Сескса на повний успіх на Barum Czech Rally Zlín (30 очок за перемогу + 5 бонусів за Power Stage) та суттєве скорочення відставання від Хайдена Паддона складно назвати дійсно високими… За таких умов все частіше виникає питання – а що ми матимемо на жовтневому фінальному раунді в Угорщині? Скоріш за все, тільки дві тісно переплетені основні події – боротьбу за «срібло» за підсумками сезону між Мартіньшем Сесксом і Мадсом Естбергом (норвежець запевнює, що виступить на двох фінальних раундах), а також спроби Ефрена Льярени (який вже офіційно став екс-чемпіоном Європи) та Йоанна Бонато дотягнутися до «бронзи». І цілком може бути, що всі ці угорські битви відбудуться вже за відсутності Хайдена Паддона…
У заліку ERC3 інтрига остаточно померла ще в момент публікації списку учасників римського ралі, коли стало ясно, що у британця Джона Армстронга просто нема жодного суперника в боротьбі за титул. Були сподівання на цікаву боротьбу в Італії екіпажів на різних автомобілях Rally3 – Армстронга на Ford Fiesta Rally3 і Паоло Андреуччі на Renault Clio Rally3. Але на всіх чекало розчарування – Андреуччі жодного разу не випередив Армстронга на спецділянках і загалом програв британцю майже чотири хвилини! Щось Clio Rally3 попри всі його досягнення на різноманітних національних ралі досі ніяк не може «злетіти» на міжнародному рівні… От де буде насправді «спекотно», так це у монопривідних категоріях ERC4 й ERC Junior – там є три претенденти на обидва титули (італієць Роберто Дапра, норвежець Ола Норе, румун Норберт Майор). Якщо у загальному моноприводі ERC4 багато що може вирішитися вже на наступному раунді в Чехії (наприклад, італієць Дапра у випадку проблем в опонентів може навіть достроково стати чемпіоном), то велика битва юніорів цілком може тривати до самого фінішу фінального раунду в Угорщині – там буде багато «математичних ігор» з очками.
Invalid API Key