ERC-2023: «гаряча зона»

Поки що інтенсивність битви в чемпіонаті Європи практично не знижується – поза грою тільки швед Том Крістенссон, який після невдалого початку сезону (у трьох стартах лише один фініш у Топ-10 і 13 очок) вирішив призупинити свою європейську програму. Сьогодні заплановані шейкдаун і кваліфікація перед четвертим раундом першості, латвійським Tet Rally Liepāja. Попередній перелік учасників в міжнародному заліку FIA налічує 58 екіпажів, з них 24 на техніці R5/Rally2. Цікаво ще було побачити шість учасників на Rally3, чотири з яких номіновані на здобуття очок у чемпіонаті Європи. Українські вболівальники зможуть спостерігати відразу за двома екіпажами з України, які стартують на Skoda Fabia Rally2-Kit литовської підготовки – це дуети Сергія Потійка з Іваном Мішиним (вже третій рік стартують на цьому прототипі) та Антона Корзуна з Павлом Кононовим (для них це перший виступ на техніці Rally2-Kit, після попередніх експериментів за кермом Ford Fiesta N5 i Ford Fiesta N5). Правда, обидва українських екіпажі не номіновані в залік ERC – виступатимуть тільки в загальному міжнародному заліку FIA та в заліку чемпіонату Латвії.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах поточного Tet Rally Liepāja) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Зараз у чемпіонаті Європи є чотири основних претенденти на титул – новозеландець Хйаден Паддон (лідер з чималою перевагою у 37 очок), латвієць Мартіньш Сескс, норвежець Мадс Естберг, іспанець Ефрен Льярена (чинний чемпіон). До цього квартету поки що намагаються підтягнутися француз Матьє Франческі та фін Мікко Хейккіля, які зазвичай досить непогано почуваються на гравії. Крім того, на трасах Латвії з’являться ще пара «джокерів», які планують використати балтійський етап ERC як один з елементів підготовки до стартів на майбутніх раундах WRC2 в Естонії та Фінляндії – естонці Георг Ліннамяе і Роберт Вірвес, чех Ерік Цайс… Беззаперечно, у всій цій дуже строкатій компанії головним фаворитом є Мартіньш Сескс, який вже виграв попередній раунд у Польщі та готується повторити свій торішній тріумф на домашніх трасах. Йому будуть протистояти два досвідчених ветерани світового рівня Хайден Паддон і Мадс Естберг, які є першокласними спеціалістами з гравійних ралі. Але трохи непокоїть занадто інтенсивний графік екіпажу Паддона та Кеннарда – бо новозеландці за півтора місяця встигли виступити на Канарах, у Новій Зеландії, Польщі, на Барбадосі, а зараз прибули до Латвії… Такий екстремальний ритм виступів може в якийсь момент раптом вилізти боком.

У молодших дивізіонах картина неоднорідна. У ERC3 чотири учасники, де головним фаворитом залишається британець Джон Армстронг – чергова перемога може зробити його шанси на титул майже стовідсотковими… В центрі уваги все ще залишається аргентинець Пауло Соріа на новітньому Renault Clio Rally3 – чи вдасться йому виправитися після невдачі у Польщі (втрати часу й аварія) та продемонструвати можливості нового автомобіля в боротьбі з Ford Fiesta Rally3? У моноприводі очікується справжня карусель з купою несподіванок – у заліку ERC4 заявлені 22 екіпажі, з яких 17 номіновані також в ERC Junior. Тут беззаперечного фаворита визначити складно – норвежець Ола Норе мусить довести, що його недавня впевнена перемога в Польщі не стала просто одним яскравим епізодом. А охочих пригальмувати цього потенційного фаворита вистачає – румун Норберт Майор, італієць Роберто Дапра, швед Віктор Хансен… Плюс ще хтось може раптом здивувати.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Martins Sesks Rally, Rafal Roguski

16-06-2023 38647
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца