«Дакар»-2022: мотовсюдиходи SSV/UTV

Останнім часом постійно вражає вибухове зростання популярності легких багі SSV/UTV, які вже поступово стають однією з наймасовіших категорій у ралі-рейдах. Наприклад, на нинішньому «Дакарі»-2022 вони поступаються за чисельністю лише мотоциклістам – на старті з’явилися 95 екіпажів на мотовсюдиходах груп Т3 (Light Proto) і Т4 («серійні» SSV/UTV)! Негайно згадується, як всього лише п’ять років тому, коли легкі багі нарешті виділили в окремий залік, на старті «Дакара»-2017 з’явилися тільки вісім учасників… Тепер же цей тип техніки йде приблизно тим самим шляхом, що й категорія автомобілів свого часу – вже виникли дві окремі групи Т3 і Т4, які відрізняються рівнем підготовки (як колись автомобільні Т1 та Т2). При цьому за швидкісними характеристиками SSV/UTV давно перестали бути тихохідними «візками» – чимало досвідчених пілотів на цих легких багі все частіше успішно переграють більшість суперників на більш потужних і швидких прототипах Т1. Важко уявити, що вийде, якщо раптом вдасться «проштовхнути» у міжнародні ралі-рейди концепцію SSV/UTV з великими двигунами об’ємом до двох літрів – замість нинішнього ліміту в 1050 куб.см.

Цікаво, що зараз у Т3 Light Proto трохи змінилися попередні тенденції. Якщо раніше здавалося, що ставку робитимуть на ексклюзивні проекти на кшталт Overdrive OT3 або PH-Sport Zephyr, то зараз чимало команд воліють здійснювати глибоку модернізацію на базі добре знайомих Can-Am Maverick або Yamaha YXZ 1000R… У підсумку зараз на «Дакарі» все чіткіше вимальовується велике протистояння двох основних сил – Red Bull Off-Road Team (чотири екіпажі на Overdrive OT3) та South Racing, яка буквально поставила на потік підготовку прототипів на базі Can-Am Maverick різних версій. Редбуллівці на старті розраховують на добре відомих Сета Куінтеро, Крістіну Гутьєррес та Гійома де Мевіуса, до яких дійсно дуже несподівано долучився дебютант ралі-рейдів Андреас Міккельсен (норвезький раліст в останній момент замінив американця Мітчелла Гатрі, який кілька днів тому отримав позитивний результат тесту на коронавірус). Лідером South Racing ж готується стати чилієць Франсіско Лопес Контардо, який раніше вже двічі виграв «Дакар» на «серійному» SSV/UTV (у 2019 та 2021 роках), після чого вирішив підняти поперечку та перейшов до категорії Т3 Light Proto.

Серійна категорія Т4 вже перетворилася на справжнє царство марки Can-Am (приблизно 90% учасників виступають на різних версіях Maverick), яке трохи «розбавили» півдесятка Polaris RZR. Тут беззаперечним лідером за масовістю залишається знову-таки South Racing, яка цього року обслуговує на «Дакарі» майже півтора десятки Can-Am Maverick і зібрала у себе більшість основних претендентів на перемогу та подіум… У цьому заліку зараз дійсно складно виділити якихось явних фаворитів – можна легко назвати щонайменше півдюжини екіпажів, здатних поборотися за подіум (особливо після переходу швидкого чилійця Франсіско Лопеса в Т3). На думку відразу спадають імена американця Остіна Джонса, поляків Арона Домжали, Марека Гочала, Міхала Гочала, іспанця Герарда Фарреса, італійців Еудженіо Амоса та Мікеле Чінотто, литовця Рокаса Бацюшки… Плюс українські вболівальники можуть стежити за виступом екіпажу Євгена Ковалевича (дебютант «Дакару», який раніше зазвичай виступав у бахах і лише кілька тижнів тому вперше стартував на великому ралі-рейді в Хаїлі) та досвідченого штурмана Дмитра Цира (для нього це вже п’ятий «Дакар»).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Media House, Can-Am Off-Road

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

02-01-2022 12157
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца