«Дакар»-2022, вантажівки: єдиний фаворит

Зараз поки зберігається стійке враження, що майже всі ключові події, пов’язані з вантажним заліком, встигли відбутися ще до старту «Дакара»-2022. Звичайно, мова йде насамперед про стрімке усунення однієї з двох заводських команд у цій категорії – MAZ SPORTauto, яка потрапила під міжнародні санкції, впроваджені проти Білорусі. У підсумку в цьому заліку залишився лише один беззаперечний фаворит – єдина заводська команда на «Дакарі» KAMAZ-master (виставила чотири екіпажі, по два на старих і нових версіях KAMAZ 43509), ймовірність перемоги якої наблизилася до позначки 99,9%… За великим рахунком, майже вся інтрига може звестися до пошуків відповіді на одне питання – хто з камазівців виявиться зайвим у боротьбі за місця на подіумі? Крім того, нещодавно більшість новин про події у вантажній категорії швидко пішли на другий план після сумної новини з Чехії – 30 грудня не стало легендарного Карела Лопрайса, який свого часу за кермом Tatra виграв шість «Дакарів» у вантажному заліку (у 1988, 1994, 1995, 1998, 1999 та 2001 роках)…

Зараз залишається лише складати хоч якийсь список екіпажів, які могли б поборотися за місце в Топ-5, а за певної частки везіння навіть дотягнутися до подіуму. Проте перелік таких потенційних призерів дійсно невеликий – насамперед це чехи Алеш Лопрайс (Praga V4S DKR, за останні десять років сім разів фінішував у Топ-10) та Мартін Мацік (Iveco PowerStar, у 2018-2021 роках тричі пробився до п’ятірки найсильніших)… Були певні сподівання стосовно Team de Rooy, яка вирішила виставити відразу дві команди – Petronas Team De Rooy Iveco та Mammoet Rallysport Team De Rooy Iveco (ця команда недавно завершила багаторічну співпрацю з маркою Renault та пересіла на Iveco). Але тут теж усе склалося не найкращим чином – Team de Rooy міг би розраховувати на двох досвідчених та досить швидких пілотів, проте Тон ван Генугтен трагічно загинув у серпні, а ветеран Ханс Стейсі (переможець «Дакара»-2007) був змушений за станом здоров’я відмовитись від виступу і перед початком марафону був замінений Віктором Верстейном… Тепер команді де Рооя доводиться розраховувати лише на Яануса ван Кастерена (був шостим на Дакарі-2020) і ветерана Мартіна ван ден Брінка (став восьмим рік тому). Словом, хто за підсумками «Дакара»-2022 фінішує у Топ-10 – то велика загадка.

Окремо можна відзначити ще одну цікаву подробицю – стрімко набирає популярність залік Dakar Classic, призначений для учасників на різній техніці, випущеній до 2000 року (з умовно «спрощеним» маршрутом, ближче до формату ралі на історичних автомобілях, з нарахуванням штрафних очок тощо). Тут стартували 122 екіпажі на автомобілях та 20 на вантажівках – для порівняння минулого року, коли був впроваджений цей залік, у ньому стартували всього лише 26 учасників (тобто протягом року отримали більш ніж п’ятикратне зростання). Тут українцям теж знайдеться за кого повболівати – у вантажній категорії стартував український екіпаж Сергія Малика, Любомира Шумакова та Сергія Мартовенка на Renault Kerax у версії 1999 року.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KAMAZ-master, Team de Rooy, КМАМК

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

03-01-2022 15439
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца