Фініші у Південній Америці

Протягом трьох тижнів у Південній Америці стрімко фінішували всі три найсильніших місцевих чемпіонати – парагвайський, чилійський, аргентинський… Першість Парагваю нарешті «отямилася» після коронавірусного розгрому 2020 року, стабілізувала календар (правда, система нарахування очок все одно залишилася шалено заплутаною) – за підсумками нинішнього сезону вже другий поспіль титул у вищій категорії RC2A здобув Аугусто Бестард. Потім прийшла черга чилійського чемпіонату, де в дивізіоні RC2Pro на фінальному етапі Альберто Еллер остаточно подолав опір чемпіона 2019 і 2021 років Хорхе Мартінеса та повторив досягнення свого старшого брата Педро Еллера, який у 2018 році став володарем титулу у вищій категорії R5. До речі, цього року вже вдруге на етапах чилійської першості з’явився Мадс Естберг – норвежець під час обох своїх візитів впевнено виграв як вересневе Rally del Bío Bío – Los Ángeles у Лос-Анхелесі, так і грудневе Rally del Bío Bío в Консепсьоні. Цікаво, ці «наїзди» норвежця якось пов’язані з його можливими планами на 2023 рік чи це просто піар-акція місцевих організаторів перед довгоочікуваним поверненням Чилі до календаря WRC?

Тим часом в Аргентині остаточно перемогла «технічна революція», яка стартувала ще у 2020 році – саме тоді до ралійного чемпіонату допустили техніку міжнародних класів R5/Rally2. І цей крок стрімко поставив крапку на багаторічній монополії автомобілів національного класу Maxi Rally (прототипи з уніфікованими двигунами і трансмісіями, своєрідний аналог R4/Rally2-Kit) – цього року майже на кожному етапі можна було побачити 10-12 екіпажів на R5/Rally2… І якщо торік учасники на техніці Maxi Rally ще мали шанс поборотися за подіум в абсолюті (представники R5/Rally2 хоч і виграли усі дев’ять раундів, але на рахунку Maxi Rally Turbo все ж було дев’ять фінішів у Топ-3 абсолютного заліку), то зараз їх відставання стало незворотнім – жодного разу не вдалося фінішувати навіть у Топ-5. Нинішній сезон майже від початку перетворився на протистояння двох грандів – Маркоса Лігато (п’ятиразового чемпіона Аргентини у різних категоріях) й Алехандро Кансіо, який одним з перших пересів на техніку R5, за два з половиною роки здобув 11 перемог на етапах аргентинського чемпіонату й торік став володарем титулу у вищій категорії RC2. Зараз Лігато скористався невдачами Кансіо на початку сезону, створив чималий відрив (після трьох етапів рахунок був 150:72 на користь Маркоса), після чого дві третини сезону успішно відбивав усі численні контратаки Алехандро та після п’яти років перерви здобув свій шостий титул чемпіона Аргентини (повторив власні досягнення у 2005 і 2014-2017 роках).

Rally del Bío Bío
1. Естберг/Барт(N/S, Citroen C3 Rally2) 2:15.34.1
2. Еллер А./Альєнде (RCH/RA, Citroen C3 Rally2) +1.33,2
3. Скунсіо/Діас (RA, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.25,3
4. Росселот Е./Каньєте (RCH, Citroen C3 Rally2) +2.45,8
5. Еллер П./Олмос (RCH/RA, Citroen C3 Rally2) +4.11,8

Чемпіонат Чилі, дивізіон RC2Pro
1. Еллер А. – 189
2. Мартінес – 152
3. Еллер П. – 138
4. Скунсіо (RA) – 104
5. Росселот Е. – 99

Rally Ciudad de Villa Dolores
1. Діас/Гарсія С. (RA, Skoda Fabia R5) 1:03.54,7
2. Бальдоні/Франчелло (RA, Skoda Fabia R5) +3,7
3. Д’Агостіні/Каррера (RA, Skoda Fabia R5) +28,5
4. Кансіо/Каньотті (RA, Skoda Fabia R5) +28,6
5. Лігато/Гарсія Р. (RA, Citroen C3 Rally2) +1.06,4

Чемпіонат Аргентини, дивізіон RC2
1. Лігато – 431
2. Кансіо – 394
3. Д’Агостіні – 307,5
4. Бальдоні – 266
5. Діас – 259,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Mads Østberg), Rally Argentino Oficial

13-12-2022 17689
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца