Rally de Portugal: «фірмовий» розгардіяш

Події на португальських трасах тільки зміцнили впевненість у тому, що найближчим часом у чемпіонаті світу на учасників і вболівальників чекають ще чимало несподіванок. Тим більш, у червні заплановані два таких насправді непростих змагання, як Rally Italia Sardegna (1-4 червня) та Safari Rally Kenya (21-25 червня) – вони цілком можуть «перемолоти» практично усіх фаворитів і подарувати ще чимало неприємних сюрпризів… А поки що можна привітати чемпіонський екіпаж Калле Рованпері та Йонне Халттунена з ефектною перемогою на португальських трасах. По-перше, для них це перша перемога після того, як на торішньому жовтневому Repco Rally New Zealand вони здобули титул чемпіонів світу – тобто нарешті вдалося перервати серію з шести стартів без перемог (два подіуми, три четвертих місця та схід). По-друге, вони другий рік поспіль впевнено виграють у Португалії, попри невигідні позиції – торік розпочинали змагання першими, цього року з другої стартової позиції. По-третє, фіни вперше у нинішньому сезоні очолили турнірну таблицю чемпіонату світу, причому з помітною перевагою – 17 очок відриву від віце-лідера Отта Тянака (M-Sport Ford WRT).

Всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Але питань і сумнівів після португальського раунду навіть побільшало. Перш за все, Toyota Gazoo Racing WRT досі не тішить своєю стабільністю – Елфін Еванс вже півтора року більше воює з власною технікою (ніяк не може допасувати нинішню Toyota GR Yaris Rally1 до свого стилю пілотування), Такамото Кацута взагалі є блідою подобою себе самого річної давнини (торік він після п’яти раундів назбирав 47 очок, а зараз на цій же позначці ледве 20). Тобто все досі тримається виключно на стабільності Калле Рованпері (жодного разу не фінішував нижче четвертої позиції) та неймовірній результативності Себастьєна Ожьє (француз стартував лише на трьох етапах з п’яти, але здобув дві перемоги та досі посідає третє місце в чемпіонаті). Плюс варто мати на увазі, що за два з половиною тижні на Сардинії фінському лідеру доведеться відкривати трасу – тобто обов’язки «двірника» та певні втрати часу гарантовані…Правда, тойотівців може трохи втішати той факт, що на італійському ралі знову з’явиться супер-«джокер» Ожьє, який разом з Евансом матиме третю та четверту стартову позиції в перший день змагання. Але реальність може спростувати будь-які прогнози…

У Hyundai Motorsport зараз настрої не надто оптимістичні. По-перше, команда ще не швидко отямиться після трагічної загибелі Крейга Бріна на тестах… По-друге, Тьєррі Ньовілль після попереднього етапу в Хорватії вже скаржився, що потенціал нинішніх Hyundai i20 N Rally1 не виправдовує очікувань – тобто за успіхи на окремих змаганнях боротися можна, але про загальну перевагу в чемпіонаті поки що мови нема. І проблеми з турбіною у фінальний день Rally de Portugal, які коштували бельгійцю понад сім хвилин втраченого часу – не надто добрий сигнал для команди з Альценау. Плюс в чемпіонаті Ньовілль вже суттєво відстає у гонитві за титулом – п’яте місце в загальному заліку і 68 очок проти 98 у лідера Калле Рованпері. Тобто вже на Сардинії й у Кенії бельгієць повинен за кожної нагоди атакувати, попри всю його непевність у власному автомобілі… Крім того, починає складатися враження, що головною опорою корейсько-німецької команди стануть її другий і третій номери – тобто Есапекка Лаппі (фін вже на другому етапі поспіль фінішує на подіумі) і Даніель Сордо (за умови постійного місця у складі до кінця сезону іспанець цілком може стати одним з ключових гравців).

Що стосується M-Sport Ford WRT, то можна відзначити – британська команда в умовах обмеженого бюджету все одно примудряється витиснути максимум можливого. Принаймні, Отт Тянак у п’яти перших стартах зміг зібрати майже стільки очок (81), скільки здобув Крейг Брін протягом усього минулого сезону (84 пункти), і продовжує боротьбу за лідерство – естонець тримається другим. Але все одно помітно, що подібних успіхів вдалося досягнути більше «всупереч», а не «завдяки»… Принаймні, Тянак регулярно скаржиться, що досі не може знайти спільної мови з Ford Puma Rally1 – у Португалії навіть пролунала репліка про відчуття, що він ніби взагалі вперше сів за кермо цього автомобіля. Та й П’єр-Луї Лубе вже другий рік поспіль «стабільно» чергує непогані результати з провалами – при тому, що час від часу показує темп, з ким цілком міг би боротися за місце на подіумі. Якщо інженерам команди протягом літа не вдасться якось «збалансувати» свій Ford Puma Rally1, то досить швидко почнеться чималий спад – не варто розраховувати, що весь час можна «витягувати» виключно на талантах Тянака. І команді все ж дійсно потрібний відносно стабільний третій екіпаж – можливо, у другій половині сезону ситуація зміниться (є невеликий шанс, що «активізують» ще Адрієна Фурмо)…

Rally de Portugal, Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 6.26,5
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +0,8
3. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +2,5
4. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +3,0
5. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +6,9

Rally de Portugal, Топ-10
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 3:35.11,7
2. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +54,7
3. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +1.20,3
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +2.04,1
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +8.22,5
6. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Skoda Fabia RS Rally2) +9.43,4
7. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Skoda Fabia RS Rally2) +9.44,6
8. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia RS Rally2) +10.26,4
9. Россель/Дюнан (F, Citroen C3 Rally2) +11.33,2
10. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +12.16,3

Чемпіонат світу, пілоти (після п’яти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 98
2. Тянак (EE) – 81
3. Ож’є (F) – 69
4. Еванс (GB) – 69
5. Ньовілль (B) – 68
6. Лаппі (FIN) – 49
7. Сордо (E) – 36
8. Кацута (J) – 20
9. Брін (IRL) – 19
10. Грінсміт (GB) – 16

Кубок виробників (після п’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 201
2. Hyundai Motorsport – 169
3. M-Sport Ford WRT – 134

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

14-05-2023 27767
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца