Acropolis Rally Greece: дні Toyota

Події на грецьких трасах, попри їх певну непередбачуваність, лише вчергове продемонстрували беззаперечну перевагу Toyota Gazoo Racing WRT у нинішньому сезоні – адже японсько-фінська команда виграла аж вісім раундів з десяти, а її перевага в командному заліку наближається до сотні очок! Отже, що маємо зараз, за три етапи до фінішу сезону? Перш за все, залишилися лише три реальних претенденти на титул – Калле Рованперя (200 очок), Елфін Еванс (167), Тьєррі Ньовілль (134). Теоретичні шанси є ще в Отта Тянака (119), але слід бути реалістами – відіграти у Рованпері 81 пункт відставання за три етапи (які можуть принести максимум 90 очок) просто нереально. Робити прогнози на наступний раунд в Чилі насправді невдячна справа (варто згадати хоча б про ефектне фіаско Калле Рованпері на початку серпня в рідній Фінляндії), але за певного перебігу подій усе ж можемо отримати в Південній Америці дві події – достроковий титул Toyota в командному заліку та чергове скорочення кількості претендентів на корону, коли у великій грі залишаться тільки два тойотівських екіпажі…

Усі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Попри неоднозначні результати Hyundai Motorsport, коли Тьєррі Ньовілль вдруге за три місяці не зміг отримати хоч якісь пункти (при тому, що торік він здобував очки на всіх етапах), команда все ж досить успішно вибудувала свою нову структуру – тобто з чітким поділом на першого, другого і третього номерів (на відміну від сезонів 2020-2022, коли працювала з двома рівноцінним прем’єр-пілотами). Оскільки чемпіонат цього року корейсько-німецька команда фактично програла, зараз головна мета – перед наступним сезоном налагодити повну взаємодію в новій ієрархії та підвищити результативність екіпажів на всіх рівнях. Тим часом у M-Sport Ford WRT вчергове вилізли проблеми з надійністю. Отт Тянак мусив самотужки здійснювати ремонт Ford Puma Rally1 і отримав 220 секунд штрафу, які коштували йому місця на подіумі, а П’єр-Луї Лубе взагалі вибув уже на першій повноцінній спецділянці… Тепер головне питання – чи зможе M-Sport за такого стану справ утримати Тянака у своєму складі на 2024 рік? З одного боку, ще один такий проблемний сезон естонцю не цікавий. З іншого, в Отта поки що нема якихось реальних перспектив на місце в Toyota чи Hyundai.

Якщо відволіктися від подій у вищій лізі, то варто згадати про те, що Acropolis Rally Greece стало фінальним раундом Junior WRC, причому з вищим коефіцієнтом 2. Тут два з трьох претендентів на титул мали чималу халепу – один за одним зійшли лідер чемпіонату ірландець Уїльям Крейтон і француз Лоран Пельє (через це він втратив останні шанси на перемогу в J-WRC), перемогу з колосальною, майже семихвилинною перевагою святкував парагваєць Дієго Домінгес. Але Крейтона все ж врятував принцип SupeRally та чималий запас очок, накопичений на попередніх етапах – навіть з півгодинним «баластом» ірландець «пережив» на трасі пару екіпажів і фінішував п’ятим. Тих 20 очок плюс 4 бонусних за виграні спецділянки вистачило, щоб ірландець у свій третій сезон у Junior WRC нарешті здобув вищий титул – після шостого (2021) і п’ятого (2022) місць.

EKO Acropolis Rally Greece. Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 6.28,126
2. Еванс/Мартін (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2,570
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +2,611
4. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +4,046
5. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +4,286

EKO Acropolis Rally Greece. Топ-10
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 3:00.16,7
2. Еванс/Мартін (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.31,7
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +1.35,9
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +4.28,4
5. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +6.22,3
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +7.20,9
7. Міккельсен/Еріксен (N, Škoda Fabia RS Rally2) +9.41,0
8. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Škoda Fabia RS Rally2) +9.51,3
9. Россель/Дюнан (F, Citroën C3 Rally2) +11.07,0
10. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) +11.43,4

Чемпіонат світу, пілоти (після десяти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 200
2. Еванс (GB) – 167
3. Ньовілль (B) – 134
4. Тянак (EE) – 119
5. Ож’є (F) – 99
6. Лаппі (FIN) – 98
7. Кацута (J) – 66
8. Сордо (E) – 63
9. Сунінен (FIN) – 34
10. Лубе (F) – 28

Кубок виробників (після десяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 430
2. Hyundai Motorsport – 339
3. M-Sport Ford WRT – 220

EKO Acropolis Rally Greece (Junior WRC)
1. Домінгес/Пеньяте (PY/E, Ford Fiesta Rally3) 3:24.38,9
2. Келлі/Мохен (IRL, Ford Fiesta Rally3) +6.52,6
3. Ренсонне/Дюмон (B, Ford Fiesta Rally3) +7.58,7
4. Блах/Баррейро (E, Ford Fiesta Rally3) +13.54,5
5. Крейтон/Реган (IRL, Ford Fiesta Rally3) +33.01,0
6. Пельє/Бронне (F, Ford Fiesta Rally3) +48.24,1

Junior WRC (фінальне становище)
1. Крейтон (IRL) – 114 (120)
2. Домінгес (PY) – 106 (118)
3. Пельє (F) – 87

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Twitter (William Creighton)

12-09-2023 40334
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца