Acropolis Rally Greece: в очікуванні пригод

Розпочинається фінальна частина сезону WRC-2023, зі стрімкими «стрибками» через половину світу. Адже у вересні-листопаді представникам вищої ліги доведеться почергово відвідати Грецію, Чилі, Центральну Європу (тобто Німеччину, Чехію, Австрію) і Японію – саме в такій послідовності… Враховуючи досить напружену ситуацію в абсолютному заліку, де Калле Рованперя (Toyota Gazoo Racing WRT) після недавнього домашнього фіаско розгубив чималу частину своєї переваги, мінімум два найближчих раунди (Греція та Чилі) цілком можуть спричинитися до серйозних змін у чемпіонаті. Цікаво, що для Рованпері грецький етап більше нагадує лотерею, в якій можна або взяти «ва-банк», або отримати чималі втрати. Два роки тому фін впевнено виграв на тутешніх трасах, зате торік повністю провалився – ніяк не міг набрати темп, потім пошкодив підвіску і лише на самому фініші спромігся додати у швидкості та взяти 4 бонусних очки на Power Stage). Що буде зараз? Особливо якщо враховувати досить неоднозначні прогнози погоди на четвер-п’ятницю…

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Попри деяку невизначеність, позиції Toyota Gazoo Racing WRT є найміцнішими – адже команда матиме в Греції потужне ударне тріо з Калле Рованпері (фін буде захищати свій титул до останнього), Елфіна Еванса (виглядає, що валлієць усе ж поступово долає свій тривалий спад) і Себастьєна Ожьє (француз мріє повторити свій давній успіх, коли у далекому 2011 році виграв Acropolis Rally за кермом Citroën DS3 WRC). Плюс є ще дуже непередбачуваний Такамото Кацута, який за нагоди може несподівано «пригальмувати» когось з фаворитів. А от у Hyundai Motorsport простору для тактичних маневрів взагалі нема – корейсько-німецька команда мусить весь час атакувати усім тріо Ньовілль-Лаппі-Сордо, щоб зберегти шанси на титули в особистому та командному заліках. Торік грецький раунд був неймовірно успішним для Hyundai, яка тоді повністю захопила подіум. Чи буде повторення цього успіху зараз, чи тойотівці все ж зможуть помститися? Стосовно M-Sport Ford WRT можна сказати лише одне – все буде залежати від мотивації Отта Тянака (естонець досі не має якихось визначених планів на наступний рік) і можливостями Ford Puma Rally1 (останнім часом британська техніка все частіше має проблеми з надійністю).

У дивізіоні WRC2 буде насправді цікаво. Адже на грецьких трасах зустрінуться відразу шість претендентів на титул, жоден з них вже не має права на помилку – Андреас Міккельсен, Йоан Россель, Самі Паярі, Олівер Сольберг, Гас Грінсміт, Каєтан Каєтановіч… Ситуація насправді нестандартна – за певних умов перемога в Греції не надто підвищує шанси на тріумф за підсумками сезону, зате поразка/схід гарантовано «скерують» ймовірність загального успіху до нульової позначки. Плюс є ще кілька гравців, які здатні добряче попсувати нерви фаворитам – Адрієн Фурмо (завершує свою цьогорічну програму в WRC2), Марко Буласія, Лаурі Йоона, господар траси Ламброс Атанассулас… Окрема подія – в Греції буде фінальний раунд Junior WRC (між іншим, з коефіцієнтом 2). Тут начебто чималу перевагу має ірландець Вільям Крейтон (96 очок), але за якогось несподіваного перебігу подій лідера цілком можуть стрімко відсунути з першої позиції француз Лоран Пельє (67) чи парагваєць Дієго Домінгес (64). Правда, в цій битві тріо вистачає «математичних» забавок з відкиданням одного гіршого результату – якщо Крейтон і Домінгес можуть втратити 6 і 12 очок відповідно, то Пельє взагалі нема що втрачати, бо його гіршим результатом є 0 очок за квітневу невдачу в Хорватії.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Honza Froněk

06-09-2023 55189
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца