Rally Chile: у режимі «мінусування»

Зараз у ралійному чемпіонаті світу триває процес поступового «викреслювання» тих чи інших претендентів на титули – причому це явище спостерігається майже на всіх рівнях, від вищої ліги до WRC3. Хоча деякі питання вже розв’язані – в першу чергу, це тріумф Toyota Gazoo Racing WRT у командному заліку. За два раунди до фінішу сезону японсько-фінська команда має перевагу в 106 очок над Hyundai Motorsport і стала недосяжною. Але слід визнати, цей достроковий успіх тойотівців став певним подарунком долі – не в останню чергу через серйозний провал Hyundai, де фінішував лише один екіпаж з трьох (подібного з Hyundai Motorsport не було з січня 2022 року)… Наочний приклад поступового «викреслювання» з компанії претендентів – Тьєррі Ньовілль з Hyundai втратив будь-які шанси на титул (62 очки відставання від лідера).Тобто Toyota Gazoo Racing WRT вже гарантувала собі п’яте поспіль чемпіонство в особистому заліку – після тріумфів у 2019-2022 роках.

Усі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Беззаперечно, головною подією цього змагання стала впевнена перемога Отта Тянака (M-Sport Ford WRT) на чилійських трасах. По-перше, естонський екіпаж виграв обидва раунди WRC, які вдалося провести в Чилі – як у 2019, так і у 2023 роках. По-друге, M-Sport вперше за п’ять років зміг протягом сезону виграти більше ніж один раунд – для британської команди то вже шанс на отримання додаткової підтримки на наступний рік. По-третє, цей успіх може вплинути на рішення Тянака – бо ще зовсім недавно естонець не міг визначитися, продовжувати виступи в M-Sport чи все ж взяти паузу у своїй спортивній кар’єрі (на місце у складі Hyundai або Toyota у 2024 році шанси поки мінімальні)? Крім того, помітно загострилася боротьба за призові місця за підсумками сезону – Тянак отримав можливість «видряпати» третю позицію в Тьєррі Ньовілля (рахунок за очками зараз 155:146 на користь бельгійця). Що ще можна відзначити з цікавих подій? Це статистика Калле Рованпері – фін цього року почергово подолав позначки у 500, 600 і 700 очок за кар’єру (зараз має 716).

Поки що найбільш заплутана ситуація спостерігається в заліках WRC2 і WRC2 Challenger – частина ключових гравців уже «відмінусувалися», але багато хто продовжує боротьбу за титули. Варто відзначити, що Олівер Сольберг і Самі Паярі після своїх чилійських успіхів (перемога та третє місце відповідно) остаточно вийшли з гри – вони вже використали всі сім залікових стартів і більше не втручатимуться до боротьби інших лідерів. Тепер все залежить від двох факторів – як складеться боротьба на Central European Rally (26-29 жовтня), де також з’явиться чинний лідер WRC2 Андреас Міккельсен, і хто зможе поїхати на фінальний раунд до Японії (де очікується помітно нижчий рівень конкуренції)? Поки у WRC2 шанси на титул є в Андреаса Міккельсена (особливо якщо він раптом зможе поїхати також до Японії), Йоана Росселя, Гаса Грінсміта, Ніколая Грязіна та Каєтана Каєтановіча. От у WRC2 Challenger залишилися тільки три претенденти на титул – Самі Паярі (вже завершив свою програму, тепер просто чекає на результати суперників), Каєтан Каєтановіч, Ніколай Грязін.

Де вже настала повна визначеність, так це в категорії WRC3 – на чилійських трасах була «ліквідована» загроза вишукування додаткових параметрів для визначення чемпіона. Адже у випадку перемоги парагвайця Дієго Домінгеса могла скластися ситуація, що за сумою чотирьох кращих результатів він би ділив першу позицію з фіном Роопе Корхоненом з однаковими показниками – по чотири перемоги та 100 очок у кожного. Однак на Rally Chile Фортуна не продемонструвала схильності до Домінгеса – парагваєць лідирував у WRC3, але у фінальний день пошкодив рульову тягу, спробував полагодити, але вичерпав усі ліміти запізнень і вибув… Тепер Роопе Корхонену лишається лише дочекатися офіційного підтвердження FIA та приймати вітання з чемпіонським титулом. Схоже, що після такого фінішу присутність техніки Rally3 на двох фінальних раундах буде мінімальною – хоча може бути боротьба за «бронзу», де іспанець Роберто Блах (4 старти, 47 очок) має шанс «виштовхати» з подіуму бельгійця Тома Ренсонне (5 стартів, 51 очко за чотири кращих результати).

Rally Chile BIOBÍO. Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 7.06,768
2. Еванс/Мартін (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +3,094
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +5,758
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +8,247
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +10,915

Rally Chile BIOBÍO. Топ-10
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) 3:06.38,1
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +42,1
3. Еванс/Мартін (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.06,9
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2.11,0
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +4.41,5
6. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Škoda Fabia RS Rally2) +8.18,5
7. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Škoda Fabia RS Rally2) +8.44,3
8. Паярі/Мялькьонен (FIN, Škoda Fabia RS Rally2) +9.20,6
9. Россель/Дюнан (F, Citroën C3 Rally2) +9.53,9
10. Грязін/Александров (404, Škoda Fabia RS Rally2) +10.08,2

Чемпіонат світу, пілоти (після одинадцяти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 217
2. Еванс (GB) – 186
3. Ньовілль (B) – 155
4. Тянак (EE) – 146
5. Ож’є (F) – 99
6. Лаппі (FIN) – 98
7. Кацута (J) – 77
8. Сордо (E) – 63
9. Сунінен (FIN) – 34
10. Сольберг (S) – 33

Кубок виробників (після одинадцяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 466
2. Hyundai Motorsport – 360
3. M-Sport Ford WRT – 247

Залік WRC2 (після одинадцяти етапів)
1. Міккельсен (N) – 108 (5 стартів)
2. Россель (F) – 104 (6 стартів)
3. Грінсміт (GB) – 99 (6 стартів)
4. Сольберг (S) – 91 (7 стартів)*
5. Паярі (FIN) – 86 (7 стартів)*
* – сезон для екіпажу завершений

Залік WRC2 Challenger (після одинадцяти етапів)
1. Паярі (FIN) – 118 (7 стартів)*
2. Каєтановіч (PL) – 93 (5 стартів)
3. Грязін (404) – 86 (5 стартів)
4. Буласія М. (BOL) – 72 (7 стартів)*
5. Марчик (PL) – 65 (5 стартів)
* – сезон для екіпажу завершений

Залік WRC Masters Cup (після одинадцяти етапів)
1. Вільянуева (E) – 105 (6 стартів)
2. Кремер (D) – 62 (5 стартів)
3. Кефербьок (A) – 58 (3 старти)

Залік WRC3 (після одинадцяти етапів)
1. Корхонен (FIN) – 100 (4 старти)
2. Домінгес Д. (PY) – 87 (5 стартів)
3. Ренсонне (B) – 51/55 (5 стартів)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Ott Tänak, Oliver Solberg), Toyota, WRC.com

03-10-2023 50948
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца