Central European Rally: майже рівні шанси

Змагань рівня етапу WRC у самому центрі Європи майже не було. Чи не єдиним винятком стало австрійське Int. Österreichische Alpenfahrt, яке було раундом WRC у далекому 1973 році – саме тоді відбувся перший в історії офіційний ралійний чемпіонат світу. Минуло рівно півстоліття і в цьому регіоні нарешті очікується новий раунд світової першості – Central European Rally, маршрут якого пролягатиме по території Чехії (8 спецділянок і 133,27 км), Австрії (6 спецділянок і 120,24 км), Німеччини (4 спецділянки і 56,5 км). Більшість спецділянок останнім часом уже використовували на чеському Rallye Šumava Klatovy та німецькому 3-Städte-Rallye (торік воно проходило на території Німеччини, Австрії, Чехії та стало фактично генеральною репетицією нинішнього Central European Rally). Але все одно з тутешніми трасами більш-менш знайомі лише деякі місцеві екіпажі – для представників вищої ліги (техніка Rally1) і абсолютної більшості учасників WRC2 цей раунд WRC подорожжю у невідоме, тобто майже всі гранди перебуватимуть у відносно рівних умовах.

Усі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Враховуючи поточну ситуацію в чемпіонаті світу (Toyota Gazoo Racing WRT достроково здобула командний титул, в особистому заліку на чемпіонську корону можуть розраховувати лише тойотівці Калле Рованперя й Елфін Еванс), у багатьох вже не буде суворих командних завдань під час центральноєвропейського ралі. Хоча певні виклики все одно будуть… Калле Рованперя прагне вже найближчими днями гарантувати собі титул – для цього йому треба зберегти мінімум 31 очко переваги над одноклубником Елфіном Евансом. Ще цікавіша ситуація в районі третього місця – Тьєррі Ньовілль (Hyundai Motorsport) поки що намагається скоротити своє відставання від віце-лідера Еванса (розрив між ними 31 очко). Але на п’яти бельгійцю наступає естонець Отт Тянак з M-Sport Ford WRT, якому до місця у Топ-3 не вистачає тільки дев’яти очок. І найголовніше, що після недавньої перемоги в Чилі та оголошення про повернення до складу Hyundai Motorsport Тянак став абсолютно непередбачуваним. У нього на фініші сезону є практично необмежена можливість робити під час змагань що завгодно та спробувати наостанок принести ще якусь перемогу чи як мінімум подіум британській команді. Плюс буде чергова поява Себастьєна Ожьє, який стабільно «пресує» усіх нинішніх лідерів чемпіонату світу.

Чи не «найгарячішою» зоною стане залік WRC2 – адже на трасах Центральної Європи зустрінуться аж п’ять претендентів на титул! Це норвежець Андреас Міккельсен, француз Йоан Россель, британець Гас Грінсміт, поляк Каєтан Каєтановіч і «безпрапорний» Ніколай Грязін. І для трьох перших пілотів з цього переліку Central European Rally стане завершенням їх програми стартів у WRC2 (теоретично, Міккельсен може стартувати й на фінальному раунді в Японії, щоб використати останній, сьомий заліковий старт, але не має на це бюджету). І ось ця п’ятірка під час очної зустрічі повинна з’ясувати – чи вдасться Міккельсену навіть зі шістьома стартами замість допустимих семи достроково здобути титул (для цього йому потрібно виграти в ці вихідні), чи доля чемпіонської корони визначиться вже в листопаді на японських трасах? Математичних комбінацій з очками буде чимало! Крім того, є ще два-три гравці, які можуть попсувати нерв и фаворитам – торішній чемпіон WRC2 Еміль Ліндхольм (йому нема що втрачати, може атакувати без обмежень), практично «господарі траси» чех Ерік Цайс і австрієць Сімон Вагнер (обидва торік виступали на тутешніх трасах під час 3-Städte-Rallye).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (X), McKlein/Motorsport Images, Toyota

25-10-2023 42019
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца