«Дакар»-2020, авто/SSV, день 3: нова серія трилеру

Цього року «Дакар» не став відкладати якісь особливо складні випробування на потім, тобто десь ближче до середини або фінішу змагання – навпаки, марафон почав методично «пережовувати» весь караван. Комусь поки ще вдається прослизнути через «щелепи» без дійсно великих проблем і неприємностей, хтось вискакує в добряче «пом’ятому» стані й потім намагається надолужити втрачене напередодні, а комусь дуже сильно не пощастить… Подібних подій на нинішньому «Дакарі» безліч – чех Мартін Коломи розбився ще до старту на шейкдауні, у француза Ромена Дюма на першому ж етапі вщент згоріло його нове багі-прототип RD Limited DXX, потім поляк Якуб Пшигоньскі вчора «вбив» коробку передач і продовжує виступ з шістьма годинами втраченого часу. Сьогодні цей список миттєво поповнився ще двома претендентами на фініш в Топ-10 – шейх Халід Аль-Кассімі на повній швидкості кілька разів перекинувся і «розтрощив» свій Peugeot 3008 DKR, потім прийшло повідомлення про пожежу на Mini JCW Rally Володимира Васільєва. Вже мінус два сильних гравці.

В черговий раз з’ясувалося, що в цьому році на «Дакарі» вкрай невигідно стартувати першими – вчорашні призери етапу (тобто Гініель де Вільєрс, Орландо Терранова, Матьє Серрадорі) відразу починають кружляти й петляти в пошуках орієнтирів, втрати часу миттєво досягають десяти-п’ятнадцяти хвилин. Як і передбачалося вчора, найвигідніші стартові позиції були у Карлоса Сайнса (Mini JCW Buggy) та Нассера Аль-Аттіі (Toyota Hilux), які дуже швидко перехопили ініціативу – взяли два перших місця як на сьогоднішньому етапі, так і в загальному заліку марафону, відсунувши Терранову на третю позицію. Цікаво, як іспанець з катарцем завтра будуть «виплутуватися» з нових навігаційних «неводів» і пасток? Дуже успішно склався сьогоднішній етап для тих екіпажів, які стартували й з більш віддалених позицій – на третьому-шостому місцях фінішували Якуб Пшигоньскі (поляк просто відводить душу після вчорашнього провалу), Ясір Сейдан (саудівець нагадав всім вболівальникам, що все ж виступає на своїй території), Фернандо Алонсо (швидкість іспанця дійсно вразила багатьох) та Язід Аль-Раджі (ще один господар траси встиг відіграти кілька місць і вийшов на четверту позицію).

Це поступове, але невблаганне «перемелювання» багатьох учасників вже призвело до того, що за сумою трьох етапів в Топ-10 зараз перебувають відразу три приватних екіпажі – француз Матьє Серрадорі на багі Century C6, чех Мартін Прокоп на Ford Raptor RS CC та литовець Вайдотас Жала на Mini JCW Rally (а якщо рахувати також Аль-Раджі, то буде навіть чотири «приватника»). Особливо цікавим вийшло просування Прокопа, який відмінно вміє тихою сапою «прокрадатися» до Топ-10 – начебто чех не виробляв ніяких див на трасі, весь час на спецділянках фінішував у другій десятці, але раптом виявилося, що він вже перебуває на дев’ятому місці в загальному заліку! Є ще одна деталь, яка дійсно справляє враження – пройшло тільки три дні, але Топ-10 «розтягнулася» на годину…Найближчим часом (якраз до перерви в Ер-Ріяді) буде грандіозна битва за місця в Топ-10 – адже за спиною Вайдотаса Жали зібралася компанія мінімум з чотирьох швидких і настирливих екіпажів. Це саудівець Ясір Сейдан (Mini JCW Rally), нідерландець Ерік ван Лон (Toyota Hilux Overdrive), іспанець Хоан Рома (Borgward BX7 DKR Evo), ще один литовець, Бенедіктас Ванагас (Toyota Hilux Overdrive).

Трохи «пофестивалили» сьогодні в заліку SSV/UTV, де теж відбулася чергова зміна лідера – чилієць Франсіко Лопес спочатку бадьоро стартував, але потім поступово «назбирав» різних дрібних проблем, втратив понад десять хвилин, через що віддав позицію лідера американцеві Кейсі Кьюррі. Але якраз тут виникла найбільш напружена ситуація – адже розрив між першим і другим місцями становить лише п’ятнадцять секунд! До речі, Кьюррі теж можна вважати прикладом стабільності та акуратності – Кейсі не виграв жодного етапу, показав на них другий, п’ятий і третій часи, але при цьому неквапливо піднявся на першу позицію. Знову нагадав про себе Арон Домжала, який зараз перебуває в такій же ситуації, що і його земляк Якуб Пшигоньскі – в обох після вчорашніх проблем накопичилися чималі відставання, так що обом втрачати вже нічого. Сьогодні Арона сильно пожбурляло вгору-вниз, але ближче до фінішу він скоротив втрати часу з десяти до двох хвилин і став четвертим. У прототипів SSV/UTV етап був успішним тільки для PH Sport Zéphyr – Конрад Раутенбах показав сьомий час. У Overdrive OT3 день не склався – Мітчелл Гатрі поза Топ-10, Сіріль Депре стоїть в пустелі…

P.S. Нассер Аль-Аттія сьогодні отримав три хвилини штрафу, через що за підсумками дня пересунувся з другої на п’яту позицію, але в загальному заліку марафону все одно залишився на другому місці – тільки відставання від Карлоса Сайнса збільшилося майже до восьми хвилин.

Автомобілі, день 3 (Неом – Неом, СД 427 км)
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 3:48.01
2. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Rally) +4.19
3. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Mini JCW Rally) +5.28
4. Алонсо/Кома (E, Toyota Hilux) +6.14
5. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +6.31
6. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +7.36
7. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +10.26
8. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +12.52
9. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +16.21
10. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyoya Hilux) +16.43

Автомобілі, становище після трьох етапів
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 11:00.20
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +7.55
3. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +8.09
4. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +18.58
5. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +19.00
6. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +20.56
7. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +23.42
8. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyoya Hilux) +33.23
9. Прокоп/Хітка (CZ, Ford Raptor RS CC) +48.05
10. Жала/Юргеленас (LT, Mini JCW Rally) +59.59

SSV/UTV, день 3 (Неом – Неом, СД 427 км)
1. Фаррес/Монлеон (E, Can-Am Maverick X3) 4:42.47
2. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +0.18
3. Кьюррі/Беррімен (USA, Can-Am Maverick X3) +1.37

SSV/UTV, становище після трьох етапів
1. Кьюррі/Беррімен (USA, Can-Am Maverick X3) 13:15.16
2. Лопес/Латрак (RCH, Can-Am Maverick X3) +0.15
3. Інохо/Ортега (E, Can-Am Maverick X3) +1.40

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Overdrive Racing, Facebook (Martin Prokop), MCH Photos

07-01-2020 15224
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца