Кваліфікація може повернутися у WRC

Події на Ралі Швеції знову змусили говорити про можливість повернення кваліфікації перед стартом гонок Чемпіонату світу з ралі.

Подібна система вже діяла у WRC у 2012-2013 рр. Тоді найкращий пілот на короткій спецділянці міг обирати стартову позицію на перший день гонки. Тому найшвидші пілоти не страждали від того, що їм доводилося чистити трасу від пилу (або як у випадку зі Швецією – від свіжого снігу) для своїх прямих конкурентів.

Розмови загострилися після зимового етапу WRC-2018, де Себастьян Ож’є став лише 10-м в абсолютному заліку. На першому колі у п’ятницю він стартував на свіжому прошарку снігу, а вдень перед ним була вузька траєкторія, яку залишили за собою учасники історичного та національного заліків.

Але у Швеції ситуація не обмежувалася проблемами Ож’є. Отт Тянак та Ярі-Матті Латвала, які були другим та третім на старті, також мали через це величезні проблеми і не мали жодних шансів на боротьбу хоча б за подіум.

І якщо у Ож’є не треба запитувати про його ставлення до чинного стартового порядку, то його бос Малкольм Вілсон не відмовився підтримати пілота.

«Мені завжди подобалася кваліфікація, – цитує Вілсона autosport.com. – Цього року гонщики та машини значно ближчі одне до одного, ніж це було у 2013-му. Гадаю, після етапу у Швеції слід зробити крок у цьому напрямку. Подивіться – чемпіон світу фінішував 10-м лише через умови. Так, він зробив одну помилку, але ці втрати не позначаються на його загальному результаті. Вочевидь, над кваліфікацією слід подумати».

На наступному етапі в Мексиці може бути подібна ситуація. Лідером чемпіонату туди приїде Тьєррі Ньовілль, якому доведеться стартувати в пилу. Зазвичай гонщики втрачають через це багато часу, тому бельгієць може швидко втратити шанси на перемогу.

Розмови про повернення кваліфікації лунали не лише в M-Sport. Керівники команд можуть підштовхнути FIA до зміни системи стартового порядку.

27-02-2018 9370
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца