«Дакар»-2022, день 7-8: автомобілі

Автомобілістам теж не вдалося уникнути «синдрому дня відпочинку», коли майже одразу після перепочинку йде хвиля різних інцидентів та технічних проблем… Наприклад, змушений був припинити виступ популярний нідерландський екіпаж братів Тіма та Тома Коронелів, які цього року стартували на багі Century CR6 – вони всі час трималися у Топ-20 (це могло стати їх найвищим досягненням на «Дакарах»), але пілот ще перед днем відпочинку отримав болісну травму спини, після чого так не зміг повністю відновитися після неї. На трасі ж встигло перепасти екіпажам Toyota, причому як заводським, так і клієнтським… Спочатку Гініель де Вільєрс на сьомому етапі зіткнувся з технічними проблемами та витратив майже годину на ремонт (довелося чекати на допомогу свого одноклубника Хенка Латегана) – цей епізод миттєво знизив шанси південноафриканця на фініш на подіумі – все ж зараз від третього місця його відокремлюють понад півсотні хвилин. А сьогодні постраждав уже представник Overdrive Racing – аргентинець Лусіо Альварес, який зі самого старту «Дакара» тримався у Топ-5, вже на перших кілометрах спецділянки зупинився, змушений був чекати на бойову технічку і втратив майже чотири години! У підсумку одного з лідерів марафону миттєво викинуло за межі Топ-20…

Після дня відпочинку події у трійці лідерів (тобто Нассер Аль-Аттія, Себастьян Льоб, Язід Аль-Раджі) раптом пішли за якимось іншим, трохи незвичним сценарієм… Перш за все, розбушувався Льоб, який виграв сьомий етап, на восьмому фінішував третім – ця стрімка атака дозволила йому не тільки відібрати другу позицію у Язіда Аль-Раджі, але ще й відіграти у Нассера Аль-Аттії майже тринадцять хвилин протягом двох днів. При цьому катарець продовжує лідирувати з комфортною перевагою понад півгодини (точніше, 38 хвилин), але у всіх мимоволі виникає питання – це Нассер просто намагається не ризикувати без особливої потреби (тим більш, відрив дозволяє зберігати спокій) чи у тойотівців все ж почався певний спад після дня відпочинку? Скоріш за все, щось повинне прояснитися в найближчі день-два – завтра Себастьян Льоб стартує третім, а Нассер Аль-Аттія повинен вирушити на трасу одинадцятим (можливо, саме цей факт може допомогти йому успішно контролювати ситуацію у змаганні)… Цікаво, що поступово «розігнався» ще один представник команди BRX – аргентинець Орландо Терранова на Prodrive BRX Hunter T1+ піднявся вже на п’яту позицію в загальному заліку. І тепер від четвертого місця його відокремлюють лише дві з половиною хвилини.

Поки нинішні лідери заповзято ділять між собою місця в Топ-10, зараз продовжують дивувати екіпажі Audi Q Motorsport – ні в кого не залишилося сумнівів, що гібридні «теплотяги» Audi RS Q e-tron вже зараз, попри всі свої «дитячі хвороби», перетворилися на насправді грізну силу… Вчора всі три екіпажі на Audi RS Q e-tron за підсумками спецділянки успішно заїхали до Топ-10 (на третьому, четвертому та восьмому місцях), а сьогодні Маттіас Екстрьом зі Стефаном Петеранселем принесли «Чотирьом кільцям» переможний дубль, для шведа це був перший у кар’єрі виграний доп на «Дакарі». Плюс Карлос Сайнс став четвертим на сьогоднішньому етапі – «Матадору» забракло трьох секунд, щоб забезпечити своїй команді хет-трик. Тепер Екстрьом перебуває в одному кроці від прориву до Топ-10 (від десятої позиції його відокремлюють лише дев’ять хвилин), а Сайнс уже пробився до двадцятки найшвидших екіпажів… Отже, що вже зараз є на рахунку «Чотирьох кілець»? Дві виграні спецділянки, сім фінішів у трійці найшвидших – відмінні показники для дебютанта, та ще й з таким специфічним проектом рейдового прототипу з гібридною силовою установкою! Схоже, Toyota з Prodrive вже зараз треба старанно подумати над тим, що вони зможуть протиставити Audi на наступному «Дакарі»…

Тим часом триває окреме свято для приватних та напівзаводських екіпажів, які цього року зробили ставку на звичну та надійну техніку традиційної групи Т1. Принаймні, після сьогоднішнього етапу в Топ-10 загального заліку розташувалися відразу три екіпажі на задньопривідних багі – Якуб Пшигоньскі на Mini JCW Buggy піднявся вже на четверту позицію, восьмим тримається Себастьян Альперн на такому ж Mini JCW Buggy, а на десяту позицію пробився Матьє Серрадорі на Century CR6. До цього слід додати надстабільного Володимира Васільєва – за кермом BMW X5 CC він вперто тримається в середині Топ-10 і зараз посідає шосте місце… Щоправда, легкого життя у цієї четвірки аж ніяк не передбачається: на Пшигоньского старанно тисне Орландо Терранова на Prodrive BRX Hunter T1+ (розрив між ними дві з половиною хвилини); за спиною у Васільєва будь-якої миті готовий розбушуватися Гініель де Вільєрс (їх поділяють лише шість хвилин); Альперн воює з Мартіном Прокопом (що візьме гору, перевірений Mini JCW Buggy чи новенький Ford Raptor RS CC T1+ чеха, який лише три тижні тому закінчили будувати від самого нуля?). Серрадорі також матиме чималий головний біль – адже за його спиною причаївся швидкий і непередбачуваний Маттіас Екстрьом на Audi RS Q e-tron.

Автомобілі, після восьми днів
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/AND, Toyota GR DKR Hilux T1+) 27:45.52
2. Льоб/Люркуен (F, Prodrive BRX Hunter T1+) +37.58
3. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive T1+) +53.13
4. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +1:28.06
5. Терранова/Оліверас (RA/E, Prodrive BRX Hunter T1+) +1:31.39
6. Васільєв/Уперенко (RUS, BMW X5 CC) +1:40.57
7. Де Вильєрс/Мерфі (ZA, Toyota GR DKR Hilux T1+) +1:46.05
8. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC T1+) +1:54.05
9. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +2:08.42
10. Серрадорі/Мінодьє (F, Century CR6) +2:31.31

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото springsadvertiser.co.za, Audi, X-raid

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

10-01-2022 40065
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца