«Дакар»-2020: початок нової епохи

Після пригод в Африці (1979-2007) та Південній Америці (2009-2019) легендарний марафон «Дакар» починає відлік нової епохи у своїй історії й переїжджає на Близький Схід – де його цього року прийматиме Саудівська Аравія. Ось тільки причини цих двох переїздів дуже сильно відрізняються… Якщо Африку довелося покинути через загрозу терористичних актів (які змусили організаторів в останній момент скасувати «Дакар»-2008), то прощання з Південною Америкою сталося з набагато більш прозаїчної причини – фінансової… Бо в компанії A.S.O. (Amaury Sport Organisation), якій належать права на проведення «Дакару», щороку роздували ціни для охочих прийняти у себе цей марафон. Справа навіть дійшла до того, що перед 2019 роком від проведення етапів ралі-рейду відмовилися дві ключові країни в регіоні – Аргентина (яка зазвичай забезпечувала половину бойової дистанції на «Дакар») і Чилі (чилійці прийшли до висновку, що їм вигідніше реалізувати проект етапу WRC). У підсумку, «Дакар»-2019 відбувся лише на території Перу, а його маршрут скорочений до 10 днів…

Таким чином, на всіх амбітних проектах інтенсивного розширення території «Дакару» (були навіть трохи фантастичні концептуальні плани підключення інших країн Південної й Центральної Америки, які дозволили б дотягнути маршрут марафону мало не до Мексики) було поставлено жирний хрест… Залишалося лише одне – шукати якісь нові регіони для «Дакара». Варіант повернення до Африки практично не розглядався – після відходу «Дакара» «осиротілі» Марокко, Західну Сахару, Мавританія та Сенегал миттєво підібрав абсолютно новий марафонський ралі-рейд Africa ECO Race, який регулярно проводиться з 2009 року. І його організатори не відчували особливого бажання віддавати африканські маршрути функціонерам A.S.O. або об’єднувати з ними зусилля заради відродження «канонічного» африканського «Дакара»… За подібних умов вибір варіантів був насправді невеликий – або Близький Схід, або Азія (фактично, Китай з його велетенськими територіями, де можна відшукати пару-трійку пристойних пустель). Так «Дакар» перебрався на Аравійський півострів.

Певним чином повторюється торішня ситуація, коли «Дакар» вперше у своїй історії відбувся на території тільки однієї країни – у 2019 році це було Перу, зараз марафон буде їздити по просторах Саудівської Аравії. Але ось масштаби виявилися різними… Рік тому маршрут ралі-рейду насилу довели хоча б до десяти етапів і 3000 км бойової дистанції (через що «Дакар»-2019 став найкоротшим у своїй історії), причому для цього довелося здійснити «човникову» операцію туди-назад між Лімою та Арекіпою. Зате «Дакар»-2020 охоплює майже всю територію Саудівської Аравії – маршрут веде уздовж узбережжя Червоного моря до кордону з Єгиптом і Йорданією на північно-заході, потім через всю країну до кордону з ОАЕ на південному сході. У підсумку, вийшов дійсно разючий маршрут – 12 етапів та 5096 км бойової дистанції (подібного не було з 2014 року, коли в Чилі, Болівії й Аргентині вдалося «накрутити» 5,5 тисячі кілометрів спецділянок). Особливо потішило, що саудівський маршрут повністю складається з повноцінних пустельних етапів, причому довжина спецділянок становить від 319 км до 546 км. Тобто вже нема «спринтерських» прологів та «розгінних» допів довжиною від 20 до 100 км – жодних потурань, з самого старту починається повноцінна битва в пустелі…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Dakar.com, Overdrive Racing

02-01-2020 7662
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца