Останніми днями вистачало різноманітних новин з національних чемпіонатів, причому не тільки в Європі – наприклад, у минулі вихідні досить несподівано нагадала про себе чилійська першість… Але почнемо все ж з подій у наших сусідів і друзів, тобто в Литві та Польщі. Зараз литовський чемпіонат стрімко добігає фінішу – недавно відбулося Rally Elektrėnai, п’ятий раунд з шести запланованих. Тут практично нічого не змінилося – Доміникас Бутвілас здобув вже п’яту перемогу в п’яти стартах і гарантував собі чемпіонські титули як у заліку групи LARČ2 (техніка R5/Rally2), так і в категорії AWD (повний привід). Напевно, найпомітнішою цього ралі подією став дебют Юстаса Тамашаускаса (одного з місцевих королів моноприводу) на повнопривідній техніці – причому він не став шукати проміжні варіанти, а негайно пересів на Skoda Fabia Rally2 evo. Його прем’єра виявилася напрочуд вдалою – фініш третім в абсолюті, причому віддав «срібло» Гєдрюсу Ноткусу тільки на фінальному Power Stage, після якого відстав від другого призера ралі лише на секунду! Не обійшлося й без українських мотивів – п’ятим фінішував екіпаж Вітаутаса Швядаса та Жільвінаса Сакалаускаса (цього року вони виступають з українською ліцензією), дев’ятими стали українці Сергій Потійко й Іван Мішин на Skoda Fabia Rally2-Kit (одночасно вони здобули перемогу в категорії LARČ3, де зараз мають певні шанси на титул).
Тим часом в чемпіонаті Польщі поступово розгоряється чимала бійка за титул, в якій залишилися лише три претенденти – швед Том Крістенссон та поляки Гжегош Гжиб і Кацпер Врублевскі. Тут склалася досить незвична ситуація, коли за титул за підсумками сезону сперечаються в першу чергу два «вузьких» спеціалісти – Крістенссон найкраще почувається на гравії (саме тут скандинав здобув найбільше очок), а Гжиб фактично не вилазить з асфальтових трас Польщі та Словаччини. А оскільки друга половина сезону в чемпіонаті Польщі складається виключно на асфальтових етапах, то шанси шведа на підсумковий успіх поступово тануть – Гжиб вже стрімко виграв як серпневий MARMA Rajd Rzeszowski, так і Rajd Śląska в минулі вихідні, завдяки чому «настріляв» на цих двох ралі 68 очок з можливих 70 (скандинав спромігся «нашрябати» на них лише 42 очки). Зараз Том Крістенссон все ще тримається на позиції лідера (принаймні, його друге місце на Rajd Śląska стало його найкращим у кар’єрі результатом на асфальті), але його перевага суттєво скоротилася – зараз у його битві з Гжегошем Гжибом рахунок за очками 165:159 на користь шведа. А попереду щонайменше ще два раунди на асфальті, один з який відбудеться під словацьким Кошіце – тобто фактично на території Гжегоша Гжиба…
Як вже згадувалося на початку нашої публікації, несподівано нагадав про себе чилійський чемпіонат – там на п’ятому раунді, Rally del Bío Bío – Los Ángeles, раптом з’явився норвежець Мадс Естберг! Здавалося б, він міцно застряг на рівні національних серій (чемпіонат Угорщини, де недавно став лідером, плюс окремі ралі в Італії) і ніяк не може повернутися на міжнародну арену (тобто до WRC-2 чи хоча б ERC)… Але одночасно з тим він вже втретє отримує пропозиції виступів далеко поза межами Європи – спочатку в лютому на Qatar International Rally (успішно бився за лідерство з Нассером Аль-Аттією, але потім зійшов через пошкодження системи охолодження двигуна), потім у квітні на Rally of Nations Guanajuato в Мексиці (здобув перемогу). І от зараз прийшла черга на подорож до Чилі, де норвежець продемонстрував свою повну перевагу у швидкості – виграв 15 допів із 16 і понад на три хвилини випередив місцевого гранда Альберто Еллера (який саме після цього ралі став новим лідером чемпіонату Чилі). Що зацікавило, так це особлива популярність французьких марок у чилійських ралі – з 26 автомобілів на старті (категорії R5/Rally2, Rally4, R3, R2) аж 20 походили від Peugeot (10 машин), Citroen (7) і Renault (3). А якщо до цього додати ще пару Opel (марки, яка недавно стала власністю концерна PSA), то чемпіонат Чилі зараз більше нагадує відкриту першість Peugeot-Citroen-Opel.
Invalid API Key