«Традиції» від Hyundai Motorsport

Черговий тріумф Hyundai Motyorsport на Сардинії (протягом 2016-2020 років корейсько-німецька команда вже вчетверте виграла Rally Italia Sardegna, по два рази відзначилися Тьєррі Ньовілль і Даніель Сордо) був трохи зіпсований дійсно неприємним інцидентом. Після фінішу італійського ралі всі чотири Hyundai i20 Coupe WRC пройшли ретельну перевірку, за підсумками якої з’ясувалося наступне – на автомобілі Сордо (переможця змагання) задній підрамник важив менше, ніж є припустимим… Згідно омологаційної карті, вага цього вузла 9323 г, припустиме відхилення становить +5%/- 2% (або діапазон від 9136,5 г до 9789,1 г). Але за підсумками перевірки з’ясувалося, що підрамник важив лише 9112 г. На щастя для Даніеля Сордо та Hyundai Motyorsport, судді обмежилися відносно невеликим грошовим штрафом у розмірі 30 тисяч євро, з них 10 тисяч будуть виплачені негайно, а решта 20 тисяч повинні бути виплачені у випадку повторного порушення в найближчі 12 місяців. Подібні стандарт-штрафи вже давно стали свого роду «традицією», причому не далеко найкращою…

Така поблажливість суддів до Hyundai викликає все більше незручних запитань. Є один беззаперечний факт – Hyundai Motorsport за чотири роки вже мінімум чотири рази опинялася в подібній ситуації. У 2016 році з’ясувалося, що скла в задніх дверях Hyundai NG i20 WRC (за іронією долі, це була машина Ньовілля, який виграв на… Сардинії!) не відповідають омологації. У 2018 році сталося відразу два подібних «проколи», тепер уже зі технікою R5 – в Аргентині на Hyundai i20 R5 Дієго Домінгеса програмне забезпечення блоку керування двигуном виявилося «невірним», а в Німеччині на автомобілі Ярі Хуттунена виявили нестандартні колісні диски. При цьому команда з Альценау відбувалася лише грошовими штрафами – за чотири роки назбиралася сума в 140 тисяч євро, з яких насправді були виплачені всього лише 75 тисяч. У більшості випадків Hyundai Motorsport перекладав вину на своїх постачальників. Забагато таких однотипних помилок, правда? Може, в майбутньому варто за такі речі вліпити кілька хвилин штрафу або взагалі зняти екіпаж після фінішу? Таке покарання має бути набагато ефективнішим, ніж відносно невеликі (для заводської команди) грошові штрафи…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai

14-10-2020 1760
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца