ERC-2023: перспективний початок

Після не надто ефектного сезону ERC-2022 багато хто покладав сподівання, що цей спад чемпіонату Європи був тимчасовим і спровокованим передчасно зміною промоутера (на зміну Eurosport Ebvents Ltd прийшов WRC Promoter GmbH, який об’єднав під своїм патронатом обидві найсильніші міжнародні ралійні серії FIA). І зараз сподівання вболівальників та оглядачів почали поступово справджуватися – злива новин перед початком ERC-2023 в якийсь момент навіть спантеличила, бо мало хто розраховував на таку кількість топових учасників з попередніми планами на повний сезон у європейській першості… Перелік учасників стартового раунду ERC у Португалії насправді справляє враження – адже тільки в європейському заліку заявлені 48 учасників, з них 40 на техніці R5/Rally2 (загальна кількість екіпажів, з врахуванням національних заліків, становить 86, серед яких можна побачити також український дует Антона Корзуна і Павла Кононова на Peugeot 208 Rally4). До речі, португальські організатори поступово йдуть до перемоги у номінації «Найдовша назва змагання» – бо цього року їх ралі матиме назву Rally Serras de Fafe, Felgueiras, Boticas, Vieira do Minho e Cabeceiras de Basto!

УВАГА! Більшість поточних новин зі світу ралі зараз можна дізнатися у бліц-режимі на нашому Телеграм-каналі «Ukraine & World of Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин зі світу ралі, відвідайте цей канал.

Беззаперечно, головним генератором новин перед початком сезону стала індійська шинна компанія MRF Tyres (торішній тріумфатор ERC як в особистому, так командному заліках) – в останні пару тижнів вони мало не щодня поступово видавали інформацію про свою програму на сезон 2023 року та залучені екіпажі… І масштаб дійсно справляє враження – будуть виставлені дві офіційні команди, Team MRF Tyres i MRF Tyres Dealer Team, які налічуватимуть аж шість екіпажів на техніці категорії R5/Rally2. Отже, кольори Team MRF Tyres будуть захищати іспанець Ефрен Льярена (чинний чемпіон Європи), латвієць Мартіньш Сескс, італієць Сімоне Кампеделлі – два перших на новітніх Skoda Fabia RS Rally2, третій на Skoda Fabia Rally2 evo. Але найбільші сюрпризи все ж подарував склад нової команди MRF Tyres Dealer Team, яка запросила відразу двох чемпіонів WRC2 попередніх років – норвежця Мадса Естберга та шведа Понтуса Тідеманда (до них додався ще італієць Андреа Мабелліні)! Тут можна побачити більше різноманітної техніки – Citroen C3 Rally2 (Естберг), Ford Fiesta Rally2 (Тідеманд), Skoda Fabia Rally2 evo (Мабелліні)… До цієї компанії можна також додати італійця Андреа Нучіту на Hyundai i20 N Rally2 – він отримав досить серйозну підтримку з боку MRF Tyres.

Звичайно, з такою програмою та потужним складом команди MRF Tyres вважаються головними фаворитами ERC-2023. Але вони все ж матимуть чимало цікавих конкурентів – цей перелік очолює новозеландець Хайден Паддон, який недавно підписався на повний сезон в ERC у складі італійської команди BRC Racing Team (стартуватиме на Hyundai i20 N Rally2). Можна ще згадати шведа Тома Крістенссона (чинний чемпіон Польщі змінив техніку і з Hyundai пересідає на Citroen C3 Rally2), фіна Мікко Хейккіля (чемпіон Фінляндії, розпочав свою першу велику міжнародну програму), чеха Філіпа Мареша (після двох років перебування у чеському чемпіонаті повертається на міжнародну арену)… На додачу з’явилися ще чимало екіпажів, які також планують провести сезон у чемпіонаті Європи, але зі скороченою програмою (від трьох до п’яти стартів, з можливим збільшенням їх кількості протягом сезону) – французи Йоанн Бонато (торік йому вистачило чотирьох стартів, щоб стати бронзовим призером ERC-2022) і Матьє Франческі (після титулу у гравійному чемпіонаті Франції прагне вийти на міжнародну арену), італійський румун Сімоне Темпестіні (останнім часом має певні клопоти з бюджетом, але налаштований оптимістично), австрієць Сімон Вагнер, чех Ерік Цайс, естонець Грегор Йєетс…

Крім того, на трасах Rally Serras de Fafe, Felgueiras, Boticas, Vieira do Minho e Cabeceiras de Basto можна буде побачити досить цікаву компанію топових пілотів, які хоч і матимуть епізодичні виступи на етапах ERC, але цілком можуть створити чимало клопотів регулярним учасникам європейської першості. В першу чергу, це заводський пілот Hyundai Motorsport Крейг Брін – ірландець на додачу до своєї часткової програми в WRC (шість-сім стартів протягом року) отримав ще повний сезон у чемпіонаті Португалії у складі Team Hyundai Portugal. Компанію йому складуть ще кілька місцевих фаворитів – Армінду Араужу (семиразовий чемпіон Португалії), дворазові національні чемпіони Жозе Педру Фонтіш і Рікарду Теодозіу, а також Бернарду Соза (класична «темна конячка»)… Плюс є ще кілька учасників WRC2, які розглядають ралі в Фафі як етап інтенсивної підготовки до виступів у світовій першості (особливо враховуючи травневий португальський етап  WRC) – поляк Міколай Марчик, естонці Георг Ліннамяе та Роберт Вірвес, парагваєць Фабрісіо Сальдівар…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Leandro Lemos Motorsport

10-03-2023 17011
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца