«Справа Льоба й Елени»: що за лаштунками?

Вчора багатьох шанувальників ралі та ралі-рейдів приголомшила новина про те, що екіпаж Себастьяна Льоба і Даніеля Елени (склався ще у 1998 році, записав на свій рахунок майже всі рекорди WRC) припиняє спільні виступи. Точніше, керівництво та спонсори команди Prodrive Bahrain Raid Xtreme, яка нещодавно дебютувала на «Дакарі» з повнопривідним прототипом Prodrive BRX Hunter, прийшли до висновку – ельзасцю потрібен досвідчений штурман саме з ралі-рейдів, з яким буде більше шансів виграти «Дакар». Якщо говорити відверто, вся ця історія виглядала дуже негарно – спочатку керівництво Prodrive обговорює подібне питання виключно з Льобом, після чого ельзасець телефонує Елені та повідомляє йому про вже прийняте рішення. Тож не дивно, що миттєво спалахнув невеликий скандал – прикро вражений Даніель Елена не побажав залишатися в боргу та негайно накинувся з критикою на Prodrive. При цьому в хід пішли всі можливі звинувачення – від нездатності команди підготувати конкурентоспроможний автомобіль до ігнорування точки зору пілотів і штурманів…

Реакція автоспортивної спільноти виявилася суперечливою – одні звинуватили Prodrive в руйнуванні найбільш успішного екіпажу в історії світового ралі, інші обурювалися тим, що Себастьян Льоб капітулював під тиском команди та погодився на заміну штурмана, треті нарікали, що марно Даніель Елена влаштував подібний галас зі нападками на Prodrive. Що насправді відбувалося за лаштунками – більшу частину подробиць ми так і не дізнаємося… Але часом складається враження, що одним з «детонаторів» цього розриву стали деякі епізоди на недавньому «Дакарі», коли екіпаж Льоба й Елени отримав п’ять хвилин штрафу за перевищення швидкості – при цьому судді нагадали обуреному ельзасцю, що пілоту слід не тільки покладатися на звукові сигнали навігаційної системи, а й взаємодіяти зі штурманом. Крім того, Себастьян тоді ж кинув дуже необережну фразу про те, що нинішній «Дакар» перестав бути пригодою для пілотів і перетворився на велике змагання для навігаторів… Судячи з усього, в Prodrive Bahrain Raid Xtreme прийшли до висновку – якщо вже «оновлений» характер «Дакара» залишиться незмінним, прийшов час пошукати досвідченого ралі-рейдового штурмана.

Є ще одна подробиця в усій цій історії, яка насправді здивувала – напевно, це був чи не перший за цілих два десятиліття випадок, коли команда просто натиснула на Себастьяна Льоба, після чого ельзасець змушений був погодитися з її рішенням. Подібного не було ні в обох заводських командах концерну PSA (Citroen Racing і Peugeot Sport), ні в Hyundai Motorsport – Льобу майже завжди йшли назустріч у всіх питаннях, аж до складання програми окремих виступів… І тут раптом Prodrive включає принцип «Ми обговорили всі ці питання, рішення вже прийнято – будьте ласкаві, виконуйте». Досить незвична картина, правда? А поки що найближчим часом чекаємо відповідей на два основних питання. Перше – хто стане новим навігатором Льоба в ралі-рейдах? І, з огляду на несподівану жорстку позицію Prodrive стосовно Себастьяна Льоба, далеко не факт, що це буде саме франкомовний навігатор… Друге питання – коли заплановані найближчі старти команди Prodrive Bahrain Raid Xtreme та Льоба з новим штурманом? У будь-якому випадку, до наступного «Дакару» потрібно набрати якомога більше стартів і для підготовки та розвитку техніки, і для тренування оновленого екіпажу…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото AFP/Belga, A.S.O., Julien Delfosse (DPPI)

17-03-2021 29720
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца