Ралі-рейди: питання перед 2022 роком

Зараз міжнародні ралі-рейди стоять на порозі грандіозних і навіть радикальних змін – перші сигнали були ще два-три роки тому, коли почали з’являтися повідомлення про поступове «витіснення» з вищої категорії Т1 задньопривідних багі (в першу чергу, Peugeot 2008/3008 DKR і Mini JCW Buggy) й остаточному переході на повний привід. Минулого року весною ці повідомлення отримали перше офіційне підтвердження, коли в FIA прийняли рішення, що пілоти зі списку пріоритету матимуть можливість виступати на багі категорії Т1 тільки до кінця 2022 року… Зараз до цієї ключової події почали додаватися нові цікаві подробиці. Наприклад, уже наступного року Кубок світу з ралі-рейдів нарешті отримає статус FIA World Championship, причому до його календаря буде входити марафон «Дакар»! Планується також чимало змін у технічному регламенті для техніки SSV/UTV – в першу чергу, щоб максимально віддалити один від одного групи Т3 (прототипи) і Т4 (серійні мотовсюдиходи), які зараз не надто відрізняються між собою за рівнем підготовки та швидкістю.

Однак з усього цього переліку майбутніх змін поки найбільше уваги привертає концепція нового технічного регламенту категорії Т1+, який дасть конструкторам набагато більше можливостей під час створення нових повнопривідних прототипів. І одночасно дозволить якось зрівняти техніку 4WD зі багі 2WD – адже в останні роки жоден «Дакар» не обходився без голосних претензій «повнопривідних» фаворитів, що легші та швидші багі на кшталт Peugeot 3008 DKR або Mini JCW Buggy зазвичай мають чималу перевагу на пустельних етапах (завдяки меншій вазі, більшому ходу підвіски, більшій ширині шасі й т.д.) … І ось зараз вже відомо, що прототипи 4WD нової категорії Т1+ вже почали підтягувати до рівня нинішніх топ-багі. По-перше, відразу на 25% збільшиться допустимий хід підвіски – 350 мм замість попередніх 280 мм (причому кілька років тому це обмеження було взагалі на позначці 250 мм). По-друге, максимальна допустима ширина кузова складатиме вже 2300 мм замість 2000 мм у минулому. По-третє, на повнопривідній техніці можна використовувати колеса такого ж само діаметру, як і на багі – 37 дюймів (940 мм) проти звичних 32 дюймів (810 мм). Правда, ще на додачу збільшиться мінімальна допустима вага для таких прототипів – зі 1850 кг до 1950 кг (плюс 100 кг).

Фактично, новий регламент Т1+ дозволяє остаточно перетворити нинішню повнопривідну техніку Т1 в аналог багі зі трансмісією 4WD – хіба що тільки з меншим ходом підвіски (350 мм проти, наприклад, 430 мм у Mini JCW Buggy). Складається враження, що в FIA зараз намагаються відтворити щось схоже на легендарну групу Т3 90-х років, яка подарувала ралі-рейдам такі видатні прототипи, як Citroen ZX Rallye Raid і Mitsubishi Pajero T3… Плюс у багатьох профільних ЗМІ вже не раз пролунала версія, що концепція технічного регламенту Т1+ була розроблена в першу чергу для того, щоб зацікавити Audi з її проектом гібридного Audi RS Q e-tron – начебто цей прототип було важко вписати у вимоги нинішньої категорії Т1 для повного приводу. З нинішньої «Великої трійці» лідерів найшвидше за всіх відреагувала наймолодша команда – тобто BRX, яка минулого тижня показала оновлений прототип Prodrive BRX Hunter T1+ (якраз з урахуванням всіх нових можливостей категорії Т1+). Залишається чекати на інформацію про дату дебюту нових Audi RS Q e-tron і Prodrive BRX Hunter T1+ – чи відбудеться це восени на одному з етапів Кубка світу чи все ж у січні на «Дакарі»-2022.

У зв’язку з усіма цими вищеперерахованими фактами все частіше виникає питання – чи вдасться в Toyota Gazoo Racing SA і X-raid Team швидко перейти на «нові рейки»? Теоретично, тойотівці можуть витягнути з «комори» свій проект задньопривідного прототипу Toyota Hilux Buggy (який закинули ще кілька років тому) та використати частину конструкторських рішень при створенні нової Toyota Hilux T1+. Набагато більш заплутана ситуація з X-raid Team – чи побажає Свен Квандт провадити одночасно дві повноцінні програми з марками Mini й Audi? Тим більше проект Audi RS Q e-tron вже перетягнув до себе двох найсильніших пілотів, Стефана Петеранселя та Карлоса Сайнса (плюс Орландо Терранова перебрався в Prodrive BRX). Варіантів у X-raid небагато… Перший – залишити все як є і передати нинішні Mini JCW Rally з Mini JCW Buggy клієнтам (не випадково зараз періодично кружляють чутки про можливу пересадку Нассера Аль-Аттії на Mini JCW Buggy). Другий – радикально модернізувати Mini JCW Rally до рівня Т1+, як це вже зробили в Prodrive з прототипом Hunter. Третій, трохи екзотичний – «схрестити» Mini JCW Rally (трансмісія, система керування) з Mini JCW Buggy (шасі, підвіска) й отримати принципово нове багі Т1+ 4WD. Але чи потрібно це Квандту та BMW/Mini?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Citroen, Audi, Prodrive

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

06-08-2021 33957
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца