Нові формати WRC-2 і WRC-3

Починаючи від 2022 року в ралійному чемпіонаті світу повинна трохи змінитись структура «молодших» заліків (тобто WRC-2, WRC-3, Junior WRC) – відповідно до нової концепції «Ралійної піраміди класів», яку FIA представила ще у лютому-березні. Загалом позначення дивізіонів зберігаються (ті ж WRC-2, WRC-3 і, можливо, Junior WRC), але повністю змінюється принцип їх формування – шляхом усунення моноприводу та приходу нової категорії Rally3. Отже, планується створення наступних дивізіонів – WRC-2 Open (для всіх без винятку учасників на техніці R5/Rally2), WRC-2 Junior (R5/Rally2, пілоти не старші 30 років), WRC-3 Open (для всіх учасників на техніці Rally3) та молодіжний WRC-3 Junior (Rally3, пілоти не старше 29 років). Не виключений також варіант, що залік WRC-3 Junior отримає звичне позначення Junior WRC. Існує також ідея створення в рамках WRC-2 ще одного додаткового заліку WRC-2 Masters – своєрідної «ветеранської» категорії для пілотів, яким уже виповнилося 50 років. Остаточне рішення про структуру чемпіонатів підтримки в рамках WRC повинне бути ухвалене під час найближчого засідання FIA World Motor Sport Council.

У першу чергу варто відзначити спрощену процедуру участі екіпажів з обох молодіжних та ветеранської категорій у глобальних заліках WRC-2 Open і WRC-3 Open – це відбуватиметься автоматично, так само як це реалізовано у чемпіонаті Європи (там усі учасники ERC3 Junior за замовчуванням номіновані у загальному монопривідному заліку ERC3). Правда, для учасників молодіжних заліків повинні з’явитися ще два важливих обмеження, крім вікового – у WRC-2 Junior та WRC-3 Junior не можуть бути заявлені пілоти, які в минулому ставали чемпіонами WRC-2/WRC-3 або були номіновані на отримання очок у командному заліку вищої ліги (простіше кажучи, виступали в основному складі заводської команди на техніці WRC). Можна навіть скласти невеликий список молодих пілотів, яким вже закрито дорогу до молодіжних заліків – Теему Сунінен (27 років, виступав в основному складі M-Sport Ford WRT та Hyundai Motorsport), Ярі Хуттунен (27 років, чемпіон WRC-3 2020 року), Йоан Россель (26 років, чемпіон WRC-3 2021 року), Адрієн Фурмо (26 років, цього року вже дебютував в основному складі M-Sport Ford WRT), П’єр-Луї Лубе (24 роки, чемпіон WRC-2 2019 року)…

Поки що залишається відкритим питання, на яку кількість екіпажів розраховують автори концепції WRC-2 Masters – адже серед регулярних учасників світової першості не так і багато пілотів у віці понад 50 років. За останні роки можна одразу згадати лише німця Арміна Кремера (53 роки), бразильця Паулу Нобре (53 роки), греко-бельгійця Журдена Сердерідіса (57 років), італійця Енріко Браццолі (56 років)… Хто з цієї компанії готовий наступного року запустити програму мінімум із п’яти-шести стартів на етапах чемпіонату світу? У принципі, до чемпіонату світу цілком міг би повернутися катарець Нассер Аль-Аттія, якому якраз 21 грудня виповниться 51 рік – якщо він побажає змінити звичний чемпіонат Близького Сходу (де готується стати вже 17-разовим чемпіоном) на світову першість… Щоправда, якщо Нассер дійсно раптом вирішить виступити в заліку WRC-2 Masters, то реальних суперників у катарця в боротьбі за титул тут точно не знайдеться.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Honza Froněk, Edgars Leonovs, menafn.com

01-12-2021 34737
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца