«Дакар»-2022, вантажівки: мінімум сюрпризів

Щодо подій у вантажному заліку особливих ілюзій не було ні в кого – якщо тільки KAMAZ-master раптом не накриє величезною хвилею серйозних технічних та навігаційних проблем, їхні суперники практично не мають шансів на подіум. І події на «Дакарі»-2022 лише підтвердили цей песимістичний, але все ж реальний прогноз – камазівці виграли всі тринадцять спецділянок (пролог плюс дюжина повноцінних етапів) та здобули чотири перших місця в загальному заліку. При цьому трійка лідерів (екіпажі Дмитра Сотнікова, Едуарда Ніколаєва, Антона Шібалова) як сформувалася за підсумками першої великої спецділянки, так і не змінювала свого порядку до самого фінішу – тільки в Андрія Каргінова спостерігалися дійсно помітні переміщення в турнірній таблиці, коли йому довелося після осічки на четвертому етапі пробиватися з сьомого на четверте місце. Все, що вдалося досягти суперникам – завоювати на окремих спецділянках п’ять третіх місць (два у Яануса ван Кастерена, по одному у Мартіна ван ден Брінка, Мартіна Маціка, Ігнасіо Касале) та одне друге (Мацік).

Що найбільше запам’яталося на нинішньому Дакарі у вантажному заліку? По-перше, драма Алеша Лопрайса – чех на Praga V4S DKR наодинці відчайдушно чинив опір натиску камазовців і три чверті марафону тримався на п’ятому-четвертому місцях. Але проблеми з системою керування на десятому етапі поставили хрест на всіх його зусиллях і відкинули Лопрайса за межі Топ-20… По-друге, ефектний інцидент Герта Хузінка на Renault C460 Hybrid, коли у його вантажівки на тому ж злощасному десятому етапі під час долання дюни буквально відламалася кабіна. По-третє, пробудження Мартіна Маціка, який відверто слабко провів першу половину змагання – після дня відпочинку він нарешті помітно додав у швидкості та зумів піднятися з одинадцятого на сьоме місце. Зовсім не те, чого чекали від нього перед стартом «Дакара», але все одно краще, ніж фініш за межами Топ-10. Що ще привернуло увагу, так це велика кількість Iveco, які де Роой почав постачати до інших команд – у Топ-10 фінішували п’ять екіпажів на «крокодилах» Iveco PowerStar плюс швидка технічка Iveco Trakker (бескапотний). При цьому вони представляли чотири різні команди, включаючи Team de Rooy Iveco.

В історичній категорії Dakar Classic переможцем став французький екіпаж Сержа Моньо та Флорана Друльона на Toyota Land Cruiser HDJ80. Тут же у вантажній категорії виступав український екіпаж Сергія Малика, Любомира Шумакова та Сергія Мартовенка на Renault Kerax 1999 року випуску. Друга половина марафону стала особливо серйозним випробуванням для всіх без винятку, оскільки на той час техніка вже вичерпує майже весь свій ресурс плюс накопичується колосальна втома екіпажу… Проте українське тріо успішно подолало цей «бар’єр» і змогло помітно покращити свій результат – відіграло понад два десятки позицій і за шість днів у загальному заліку піднялося з 98-го на 77-е місце (на фініші з’явилися 129 екіпажів). У своїй категорії вантажівок екіпаж Малик-Шумаков-Мартовенко завершив марафон 11-м із 17 учасників. Таким чином, обидва українських екіпажі на нинішньому «Дакарі», тобто Євгена Ковалевича у SSV/UTV та Сергія Малика у Dakar Classic, успішно подолали всю дистанцію марафону – відмінний результат для дебюту!

Вантажівки
1. Сотніков/Ахмадєєв/Ахметзянов (RUS, KAMAZ 43509) 41:37.34
2. Ніколаєв/Яковлєв/Рибаков (RUS, KAMAZ 43509) +9.58
3. Шібалов/Нікітін/Татарінов (RUS, KAMAZ 43509) +1:11.11
4. Каргінов/Мокєєв/Малков (RUS, KAMAZ 43509) +1:49.55
5. Ван Кастерен/Снейдерс/Родевальд (NL/NL/PL, Iveco PowerStar) +3:08.30
6. Ван ден Брінк Мар./Віллемсен/Дер Кіндерен (NL/B/NL, Iveco PowerStar) +3:43.32
7. Мацік/Томашек/Сванда (CZ, Iveco PowerStar) +4:44.11
8. Верстейнен/Ван Дал/Смітс (NL, Iveco PowerStar) +4:44.34
9. Де Гроот/Лаан/Гулзебош (NL, Iveco PowerStar) +6:29.27
10. Ван ден Брінк Міт./Моув/Донкелар (NL, Iveco Trakker) +8:10.34

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KAMAZ-master, Riwald Dakar Team, KMAMK

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

15-01-2022 22811
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца