«Дакар»-2021, SSV/UTV: нова еліта

В автомотоспорті досить часто спрацьовує наступний принцип – як тільки той чи інший вид гоночної техніки перестає бути «всього лише одним зі класів» й отримує свій окремий залік, його популярність різко зростає. На «Дакарах» щось подібне відбувається вже вдруге за останні півтора десятиріччя. Спочатку була історія зі квадроциклами, які свого часу стали досить престижною та популярною категорією – якраз відразу після того, коли у 2009 році їх нарешті виділили в окремий від мотоциклістів залік. Зараз подібне відбувається з легкими багі SSV/UTV. Поки вони були найдешевшим і найповільнішим класом в заліку автомобілів, вони дуже рідко потрапляли в поле зору преси та великих спонсорів… Але варто було виділити їх в окрему категорію, як популярність техніки SSV/UTV почала стрімко зростати – якщо на старті «Дакару»-2017 з’явилися тільки 6 екіпажів на легких багі, то на «Дакарі»-2020 у цій категорії стартували вже 46 учасників! Причому цей рекорд може бути побитий вже через два дні, 2 січня 2021 року – попередній список в SSV/UTV налічує 60 екіпажів!

Наслідки такої «самостійності» не змусили себе довго чекати – вже почали підтягуватися заводські команди, з’явилися серйозні спонсори (на кшталт Red Bull або Monster Energy). Відповідно, у більшості випадків стрімко зріс рівень підготовки техніки, SSV/UTV додали у швидкості, їх перестали сприймати як повільну «перешкоду», яка постійно плутається під ногами у всіх інших учасників. Зараз дійшло до поділу SSV/UTV на дві окремі категорії, які розрізняються рівнем підготовки – Т3 (отримали позначення Light prototype) і Т4 (на базі серійних моделей). І тепер у переліку учасників Light prototype можна побачити цілих 15 екіпажів на різноманітних версіях техніки – наприклад, частина команд провела глибоку модернізацію Can-Am Maverick X3. Крім того, в цю гру втягнулися такі гранди, як PH Sport (прототипи Zéphyr, один з них буде пілотувати відомий раліст Кріс Мік), Overdrive Racing (підготовка й обслуговування OT3 на базі Polaris PZR) і навіть X-raid Yamaha Racing Rally Supported Team, у складі якої виступлять Маттіас Екстрьом і Камелія Ліпароті.

До цього можна додати ще 45 екіпажів, заявлених в умовно «серійній» категорії Т4 – там теж можна побачити чимало першокласних фахівців з SSV/UTV, які вже досягли успіхів у цій категорії (Арон Домжала, Франсіско Лопес, Рейналду Варела, Сантьяго Наварро, Остін Джонс, Герард Фаррес, Кеєс Колен й інші). Крім того, зараз SSV/UTV стали відмінним стартовим майданчиком для дебютантів в ралі-рейдах – досить поглянути на імена Кріса Міка, Маттіаса Екстрьом, Томаша Енге, Йозефа Махачека у списку учасників «Дакара»-2021. А якщо згадати ще тих, хто виступав на легких багі на етапах Кубках світу останнім часом – наприклад, ралістів Василя Грязіна або Гійома де Мевіуса… І не варто скаржитися на брак швидкості нинішніх мотовсюдиходів – як правило, на трасі вони вже легко переграють всі автомобілі «серійної» групи Т2, про що свідчать цифри протоколів. Наприклад, на «Дакарі»-2020 майже на всіх допах переможець етапу в заліку SSV/UTV без особливих зусиль вигравав приблизно від п’яти до сорока хвилин у найшвидшого екіпажу на техніці Т2…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Kin Marcin/Red Bull Content Pool, X-raid, Monster Energy Can-Am

30-12-2020 5994
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца