«Дакар»-2021, автомобілі: два чи три фаворити?

Хаотичний і непростий 2020 рік з його «коронавірусною кризою» (та її економічними наслідками) відчутно вдарив по «Дакару»-2021 і помітно скоротив кількість учасників у більшості заліків – наприклад, в порівнянні з попереднім марафоном мотоциклетний канал скоротився мінімум на чверть. Аналогічні втрати можна спостерігати й у заліку автомобілів – якщо рік тому заявки на участь подали 89 екіпажів (з яких 83 вийшли на старт), то зараз тільки 67… А скільки насправді автомобілів побачимо на старті 2 січня 2021 року – сказати важко. Тим більше майже щодня з’являються повідомлення про вимушені заміни у складах команд (вже кілька пілотів через коронавірус змінили своїх штурманів, серед них і Хоан Нані Рома). Плюс частина команд все ще не встигла прибути до Саудівської Аравії – і досі продовжує добиратися кружними шляхами. Але на загальне співвідношення сил це поки не вплинуло – головними фаворитами залишаються X-raid Team та Toyota Gazoo Racing, до яких також хоче долучитися новачок, команда Bahrain Raid Xtreme з прототипами від Prodrive.

За традицією, обидві заводські команди (X-raid і Toyota) планують атакувати двома ешелонами. У X-raid Team головною ударною силою знову стали екіпажі Карлоса Сайнса та Стефана Петерансель, які поведуть в бій оновлені задньопривідні Mini JCW Buggy. Подробиць про зміни в конструкції цих багі не дуже багато – в першу чергу, особливу увагу було приділено зниженню ваги багі та його оптимальному розподілу. Крім того, на деяких фотографіях можна помітити, що цього року були істотно допрацьовані також підвіска та шасі – наприклад, передній і задній звіси стали набагато коротшими (це повинно підвищити прохідність в дюнах). Як завжди, спину грандам будуть прикривати кілька заводських і напівзаводських екіпажів на повному приводі – цього року подібну задачу доведеться вирішувати Орландо Терранові (аргентинець, схоже, вже остаточно став першим номером на Mini JCW Rally), Володимиру Васільєву, Віктору Хорошавцеву та Гільєрмо Спінеллі. В цілому, кількість техніки Mini скоротилася – шість екіпажів від X-raid плюс два на клієнтських машинах.

У Toyota Gazoo Racing істотно оновили склад – тепер три екіпажі з чотирьох представляють Південну Африку (де, власне, базується ралі-рейдова заводська команда Toyota). Беззаперечними лідерами у складі тойотівців залишаються ветерани Нассер Аль-Аттія та Гініель де Вільєрс, які отримали нових напарників – ними стали два південноафриканці, Шамір Варіава та Хенк Латеган (дебютант «Дакару», кілька років тому перейшов з ралі в ралі-рейди, після чого двічі ставав чемпіоном Південної Африки). Таке враження, що в Toyota планують з часом висунути 26-річного Латегана на місце другого або навіть першого номера заводської програми в ралі-рейдах… Як завжди, другим ешелоном Toyota стане бельгійська команда Overdrive Racing, яка заявила відразу шість екіпажів, з яких щонайменше чотири можуть претендувати на місце в Топ-10 – господаря траси Язіда Аль-Раджі, Бернхарда тен Брінке, Якуба Пшигоньского, Еріка ван Лона, Ронана Шабо і Хуана Круса Жакопіні. Але все ж найцікавіше – це поява Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics з литовцем Бенедіктасом Ванагасом, який після кількох років виступів на клієнтській Hilux Overdrive стартує на Hilux у заводській специфікації!

Крім фаворитів, в битві за вищі місця з’явилася «темна конячка», яка в рівній мірі здатна як досягти помітного успіху (фініш в Топ-5 або навіть на подіумі), так і зібрати всі належні новачкові неприємності (як це було з Peugeot Sport в їх перший рік повернення на «Дакар» з проектом багі 2008 DKR). Мова про нову команду Bahrain Raid Xtreme, яка виставила два повнопривідних прототипи Prodrive Hunter T1 і запросила таких серйозних пілотів, як Себастьян Льоб і Хоан Нані Рома – очевидно, що просто їхати та набиратися досвіду в цій команді не збираються. Можна відзначити мінімум дві цікаві подробиці. По-перше, на «Дакарі» давно не з’являлося абсолютно нових, спроектованих з нуля прототипів зі повним приводом. По-друге, зараз у ралі-рейдах переважають автомобілі або з турбодизелями, або з атмосферними бензиновими двигунами великого об’єму (від чотирьох до восьми літрів). І на цьому тлі Prodrive Hunter виглядає справжньою білою вороною – адже він екіпірований бензиновим турбомотором V6 робочим об’ємом 3,5 л (потужність близько 400 к.с.). Будь-яка спроба згадати про якісь успішні проекти з бензиновими турбомоторами зазвичай заводить аж у 90-і роки, коли на «Дакарах» гриміли прототипи Mitsubishi Pajero T3, Peugeot 405 T16 і Citroen ZX Rallye-Raid …

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Toyota, Bahrain Raid Xtreme

28-12-2020 7073
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца