«Дакар»-2018, вантажівки, день 2: «чехарда»

Все ж яка недовговічна людська пам’ять – минуло лише пару років без повноцінних пустельних етапів на «Дакарі», і тепер багато хто невиразно згадують, що таке дюни в Атакамі або Насці. Вчора перуанська пустеля швидко нагадала всім, що таке місцеві дюни, коли машина часом стає дибки мало не вертикально і починає дертися кудись в небо або, навпаки, в якомусь неймовірному «піке» сповзає по крутому схилу кудись далеко-далеко донизу… Ось нинішній «Дакар», на щастя, як слід забезпечив всім учасникам це приголомшливе «задоволення»!

Особливо вражає, коли такі «набори висоти» і «піке» виконує величезна вантажівка – особливо на м’якому піску, на якому треба ще якось втриматися. Коли в момент подібної атаки весь маса піску під колесами раптово їде кудись вниз і в бік, а майже десятитонна махина висотою три метри починає схилятися боком до землі – будь-який пілот в цю мить встигає тисячу разів пошкодувати, що не має можливості як кицька «розчепірити лапи» і, як мінімум, просто «сповзти» на череві вниз… Але якщо вдається утримати рівновагу, подолати черговий підступний пласт піску і відчайдушним ривком все ж таки видряпатися на вершину дюни – це взагалі, напевно, повинен бути якийсь неймовірний адреналіновий «вибух»!

Вантажним екіпажам в неділю теж дісталося не на жарт – мало хто спромігся уникнути проблем. Найчастіше важкі машини застрягали у численних дрібних піщаних пастках – начебто вдається швидко «викопатися», але 10-15 хвилин все одно втрачаєш… І так кілька разів поспіль. Приблизно таким чином Мартін ван ден Брінк втратив понад двадцять хвилин, коли змушений був «висмикувати» свій Renault Sherpa з м’якого піску. Але особливо міцно «приклало» два екіпажі КАМАЗ-мастер… Спочатку Айрат Мардєєв витягав застряглого Антона Шибалова, а пізніше напарники помінялися ролями – при спробі подолати підступний гребінь дюни KAMAZ Мардєєва завалився на бік, а Шибалов, який примчав до місця пригоди напарника, пару годин намагався поставити його на колеса.

Цю халепу частково компенсував успіх Едуарда Ніколаєва, який виграв етап і став лідером, випередивши чеха Алеша Лопрайса і аргентинця Федеріко Вільягру. Тепер можна приблизно прикинути тактику камазівців найближчими днями – в бій за лідерство кинуть Ніколаєва з Сотніковим, а Мардєєв та Шибалов, які йдуть з майже трьома годинами відставання, будуть прикривати своїх колег. Суперникам ж доведеться грати дуже акуратно і точно – постійно розхитувати «лінію оборони» КАМАЗ-мастер. Минулий етап знову успішно склався для екіпажів МАЗ-СПОРТавто, хоча і тут не обійшлося без проблем – якщо Сергій Вязович з Олексієм Вишневським знову пробилися в середину Топ-10, то у Олександра Василевського «померла» турбіна, що коштувало йому п’яти годин втраченого часу…

Вантажівки, день 2 (Піско – Піско, СД 267 км)
1. Ніколаєв/Яковлєв/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) 3:24.23
2. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) +3.25
3. Лопрайс/Янда/Алькайна (CZ/CZ/E, Tatra Jamal Queen 69) +6.07
4. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +11.11
5. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) +20.08
6. Вишневський/Новіков/Неверовіч (BY, MAZ 5309 RR) +26.21
7. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +27.45
8. Ван ден Брінк/Розегар/Козловскі (NL/NL/CZ, Renault Sherpa) +27.47
9. Сотніков/Ахмадєєв/Мустафін (RUS, KAMAZ 43509) +39.42
10. Мацік/Томашек/Мрква (CZ, LIAZ 111.154) +44.47

Вантажівки, становище після двох етапів
1. Ніколаєв/Яковлєв/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) 3:50.07
2. Лопрайс/Янда/Алькайна (CZ/CZ/E, Tatra Jamal Queen 69) +5.38
3. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) +9.33
4. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +13.07
5. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) +20.05
6. Ван ден Брінк/Розегар/Козловскі (NL/NL/CZ, Renault Sherpa) +27.10
7. Вишневський /Новіков/Неверовіч (BY, MAZ 5309 RR) +28.42
8. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +29.02
9. Сотніков/Ахмадєєв/Мустафін (RUS, KAMAZ 43509) +41.01
10. Мацік/Томашек/Мрква (CZ, LIAZ 111.154) +48.41

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото ASO (Dakar Rally), Team de Rooy

08-01-2018 11600
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца