Чемпіонат України: щось новеньке…

Вже в найближчі вихідні стартує черговий, 26-й за рахунком ралійний чемпіонат України – 13-14 квітня в Києві (відкриття змагань) та Житомирській області відбудеться Ралі «Столиця». Як завжди, міжсезоння було присвячено переважно різноманітним організаційним питанням – від формування календаря на сезон 2019 року до затвердження загального регламенту національної першості. І ось якраз саме регламент і приніс деяку цікаву інформацію – в ньому з’явилося кілька змін. Наприклад, змінилася кількість бонусних очок на Супер СД – якщо раніше призові бали отримували три кращих екіпажі (6, 4 і 2 очки), то в цьому році цей бонусний призовий фонд «переформатований» вже для п’яти кращих екіпажів (10, 8, 6, 4, 2 очки відповідно). З’явився також ряд нових уточнень з приводу кворуму учасників в класах на етапах, а також в підсумкових таблицях чемпіонату. Варто також відзначити появу нового пункту, згідно з яким ралійний автомобіль на дорожній секції може пересуватися тільки на чотирьох колесах, що вільно обертаються (згідно з правилами FIA).

В цілому, майже всі додаткові поправки і уточнення носять суто робочий характер, але здивувала поява ще одного нового пункту в регламенті: «36.6.5. Під час ознайомлення, крім екіпажу, дозволяється перебування в автомобілі третьої особи, яка не планує брати участь у змаганні в якості першого або другого водія, а також за наявності, передбаченого заводом-виробником, місця для третього пасажира». Тобто передбачається, що в складанні стенограми будуть брати участь не тільки пілот і штурман, але також їх тренер (якщо такий є), який у випаду чого підкаже і допоможе уникнути серйозної помилки в стенограмі. Цей пункт нсправді здивував, бо майже у всій Європі дотримуються основного ралійного регламенту FIA, згідно з яким під час ознайомлення в автомобілі можуть перебувати тільки члени екіпажу. Винятки бувають, але лише в тому випадку, якщо пілотом є неповнолітній, який поки не має права керування автомобілем на дорогах загального користування. Однак такий виняток не передбачено в загальних регламентах – зазвичай для цього потрібне окреме рішення місцевого ралійного комітету (як зовсім недавно було в Балтії для тінейджерів на кшталт Калле Рованпері).

Здається дивним, що такий «юніорський» пункт вирішили включити до Загального регламенту чемпіонату України для всіх учасників. Як правило, така навчальна робота екіпажу з тренером (складання стенограми, її читання, пілотування по ній) зазвичай здійснюється на приватних тестах – на перекритому фрагменті дороги, за наявності всіх потрібних заходів безпеки. А присутність тренера під час ознайомлення з трасою змагань нагадує ситуацію, коли в шаховій партії наставник раптом отримує право підказувати своєму підопічному ходи. Крім того, зазвичай таким тренером є досвідчений пілот або штурман – і його досвід стане додатковою перевагою для його підопічного екіпажу (що приблизно дорівнює приблизно ще одному проїзду понад два припустимих). Спробуйте уявити такий гумористичний варіант – екіпаж виступає на Rallye de Monte-Carlo і на ознайомлення запрошує в якості тренера, наприклад, Себастьяна Льоба. Очевидно, що той негайно підкаже мінімум три різні варіанти стенограми, на всі випадки життя! Та й взагалі, така допомога з боку тренера під час змагань – це скоріше мінус для екіпажу. Адже в цьому випадку пілот з штурманом більше користуються чужими рішеннями, ніж набувають власний досвід співпраці. Як би не вийшла просто «ведмежа послуга»…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FAU, YouTube, ipacenotes.com

08-04-2019 14403
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца