«Заводські» амбіції Сольберга

Якщо немає можливості брати активну участь в автоспортивних змаганнях в тій або іншій якості (від пілота гоночної техніки до тренера перспективного гонщика або керівника команди), можна спокійно та методично працювати над концепцією майбутніх великих проектів… Приблизно так робить зараз Петтер Сольберг, чемпіон світу з ралі (2003) та ралі-кросу (2014, 2015), який минулого року завершив свою активну гоночну кар’єру та до останнього часу переважно опікувався гоночною кар’єрою свого сина, 18-річного Олівера. Кілька днів тому в інтерв’ю Eurosport Norway норвежець підтвердив, що вже почав працювати над набагато більш амбітним проектом – створенням власної команди в WRC, яка могла б отримати статус заводської. Фактично, Петтер Сольберг готовий пройти шляхом таких відомих попередників, як Девід Річардс (Prodrive, представляв свого часу Subaru та Mini), Ендрю Коуен (ACMS, Mitsubishi Ralliart), Малкольм Уілсон (M-Sport, продовжує представляти Ford), Томмі Мякінен (на базі його TMR народилася Toyota Gazoo Racing WRT)…

За словами Петтер Сольберга, це повинна бути виключно ралійна команда, яка працюватиме тільки в одному напрямі – виступи та перемоги в WRC. Норвежець не планує «розпорошувати» зусилля команди на кілька різних проектів, як це було свого часу у Prodrive Річардса або M-Sport Вілсона, які паралельно працювали в інших дисциплінах (переважно, в різних шосейно-кільцевих перегонах). Спочатку Сольберг розраховував запустити свій проект заводської команди досить швидко, вже у 2022 році – одночасно з введенням нового технічного регламенту для вищої категорії Rally1 (WRC з гібридними силовими установками). Але зараз доводиться переглянути всі попередні графіки – пандемія коронавірусу й серйозний економічний спад можуть «відсунути» дебют нової команди на рік або два. Норвежець налаштований філософськи – головне, з часом реалізувати проект. І не має особливого значення, коли це станеться – у 2022, 2023 або навіть у 2024 році…

Після появи цього інтерв’ю чимало вболівальників та оглядачів встигли не раз замислитися над питанням – яку ж марку може представляти майбутня заводська команда Петтера Сольберга? Були чутки про можливе повернення Subaru до WRC, але японці досить швидко виступили зі спростуванням. За словами Петтера, зараз він веде переговори з двома автовиробниками… В принципі, хто міг би найближчим часом прийти до WRC з проектом нового автомобіля категорії Rally1? У чемпіонаті світу з ралі-кросу команда Петтера Сольберга представляла спочатку Citroen, потім VW. З одного боку, питання – чи стануть французи чи німці запускати свої нові ралійні проекти за допомогою нової команди-дебютанта, якщо в них є Citroen Racing та Volkswagen Motorsport (плюс маємо резервний варіант у вигляді Skoda Motorsport). З іншого боку, є наочний приклад, як компанія Toyota при наявності потужного автоспортивного підрозділу Toyota Motorsport GmbH в Кельні все ж вирішила довірити свою велику ралійну програму Томмі Мякінену з його досить скромною компанією TMR. Крім того, не виключений варіант, що до ралійного чемпіонату світу може прийти хтось із нових гравців…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC, Monster Energy, VW

12-04-2020 8027
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца