Ypres Rally Belgium, WRC-2/WRC-3: час математики

Таке враження, що бельгійський раунд чемпіонату світу багатьма учасниками в категоріях WRC-2 і WRC-3 сприймався як якийсь європейський аналог Safari Rally, тільки в асфальтової версії – занадто багато шансів нахапати повноцінних проблем, а реальна віддача легко може виявитися нульовою (можна нагадати, чим завершився візит Мартіна Прокопа до Кенії, де він був єдиним учасником у заліку WRC-2). Принаймні, багато ключових екіпажів у цих категоріях (Андреас Міккельсен, Мадс Остберг, Каєтан Каєтановіч, Хосе Марія Лопес, Ян Соланс) вирішили поберегти свої залікові старти для інших змагань – тобто Греції, Фінляндії, Іспанії… І якщо в WRC-3, де майже 90% екіпажів представляли Бельгію та Люксембург, зуміли виступити на Ypres Rally Belgium зі відносно невеликими втратами (успішно фінішували 15 екіпажів з 17, причому тільки два з них змушені були скористатися допомогою SupeRally), то в WRC-2 був справжній розгром – три з п’яти учасників стрімко опинилися поза грою. При цьому фін Ярі Хуттунен на новому Hyundai i20 N Rally2 став єдиним, хто подолав всю дистанцію – у Миколи Грязіна (друге місце) було 50 хвилин «баласту» SupeRally…

Безумовно, це дійсно велике досягнення – перемога нового Hyundai i20 N Rally2 у першому ж офіційному старті. Але все ж слід визнати, що в цьому випадку було чимало удачі – коли бельгійські траси старанно вибили з боротьби за перемогу як M-Sport Ford WRT у повному складі (причому Теему Сунінен постраждав двічі), так і Миколу Грязіна. Плюс швидко проявилися слабкі місця новенького i20 N Rally2 – що в Олівера Сольберга, що в Ярі Хуттунен виникали проблеми з гідропідсилювачем керма… Статистика поки наочно демонструє різницю у швидкості – у Сунінена та Грязіна по вісім виграних допів, проти трьох в екіпажів Hyundai Motorsport N (два у Хуттунена, один у Сольберга). Таким чином, справжні можливості Hyundai i20 N Rally2 зможемо оцінити пізніше – коли вже не буде такої «лотереї», як у Бельгії… Ситуація в загальному заліку WRC-2 поки залишається заплутаною і навряд чи проясниться раніше жовтня (після етапів у Греції та Фінляндії) – все залежить від того, як ключові екіпажі використають решту своїх залікових стартів. Найсмішніше, що зараз навіть Олівер Сольберг із його 10 очками теоретично може претендувати на титул!

Зате в заліку WRC-3 ситуація вже максимально прояснилася. Для Йоана Росселя виступ в Бельгії став чи не найкращим у цьому році – адже француз вистояв у жорсткій битві з господарями траси (особливо сильно «тиснув» на нього Себастьєн Бедоре), здобув 29 очок (перемога плюс друге місце на Power Stage) і відразу відірвався від усіх суперників в загальному заліку WRC-3 – його головний опонент, поляк Каєтан Каєтановіч, відстає вже на 45 очок! Зараз починається велика математична гра за формулою «Шість стартів – п’ять кращих результатів», де Россель на п’яти етапах встиг набрати 127 очок. Тепер француз може взяти паузу і стежити за Каєтановічем, який фактично залишився його єдиним реальним суперником у боротьбі за титул – інші вже не в змозі наздогнати Росселя та випередити його за очками (хіба тільки Ян Соланс раптом виграє всі чотири етапи, що залишилися, включаючи Японію). Зараз Каєтановіч перебуває під величезним тиском – хоч у нього на одну залікову гонку в запасі більше (дві проти однієї у Росселя), але поляку потрібно неодмінно здобути дві перемоги у двох стартах і набрати максимально можливі 60 очок. Багато що вирішиться в Греції – якщо Каєтан Каєтанович здобуде там менше ніж 23 очки, то Йоан Россель може вже приймати вітання з титулом.

P.S. Після публікації списку заявлених екіпажів на вересневому Acropolis Rally ситуація в заліку WRC-3 стала ще цікавішою – Йоан Россель готується до очної зустрічі з Каєтаном Каєтановічем на трасах Греції. Тобто перебіг подій у цій категорії різко прискорюється…

Ypres Rally Belgium (залік WRC-2)
1. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 N Rally2) 2:51.32,9
2. Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) +43.59,3

Залік WRC-2 (після восьми етапів)
1. Міккельсен (N) – 98 (5 стартів)
2. Остберг (N) – 87 (4 старти)
3. Буласія (BOL) – 82 (5 стартів)
4. Хуттунен (FIN) – 60 (4 старти)
5. Лаппі (FIN) – 59 (2 старти)
6. Грязін (RUS) – 51 (5 стартів)

Ypres Rally Belgium (залік WRC-3)
1. Россель/Коріа (F, Citroen C3 Rally2) 2:42.39,1
2. Кракко/Вермьолен (B, Skoda Fabia Rally2 evo) +51,0
3. Вершурен/Кювельє (B, VW Polo GTI R5) +1.16,2
4. Бедоре/Жільбер (B, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.31,6
5. МакЕрлен/Фултон (IRL, Hyundai i20 R5) +2.36,7

Залік WRC-3 (після восьми етапів)
1. Россель (F) – 127 (5 стартів)
2. Каєтановіч (PL) – 82 (4 старти)
3. Кьямен (F) – 57 (4 старти)
4. Сальдівар (PY) – 39 (5 стартів)
5. Лопес (E) – 36 (3 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Citroen

16-08-2021 25296
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца