«Дакар»-2023, вантажівки: нові точки відліку

У вантажній категорії почалося формування нових орієнтирів – вся загальна картина тут змінилася повністю. Перед стартом «Дакару»-2023 все ж були певні побоювання, що негайно отримаємо в цій категорії чергового беззаперечного лідера з колосальним досвідом підготовки й обслуговування важкої техніки, та ще й з великим складом – тобто Team de Rooy Dakar, яка виставила чотири екіпажі на Iveco PowerStar (формально поділених на дві окремі команди, Boss Machinery Team De Rooy Iveco й Eurol Team De Rooy Iveco). До того ще можна додати кілька приватних команд, які за певної підтримки Team de Rooy або почали будувати власні прототипи на базі перевіреного Iveco PowerStar (чеська MM Technology або нідерландська Fried Van De Laar Racing), або придбали/орендували техніку для виступів на «Дакарі». Почасти ці побоювання справдилися – адже екіпажі на Iveco (під індексами PowerStar і 4×4 DRNL) здобули весь подіум, а також посіли шість місць у Топ-10. Але про тотальну перевагу Team de Rooy Dakar не доводиться говорити – попри її беззаперечний підсумковий успіх (перемога плюс третє і четверте місця). Нідерландська команда досягла подібного результату в першу чергу завдяки максимальній стабільності та надійності, хоча зазвичай не мала тотальної переваги у швидкості.

Найголовнішою загрозою для команди Герарда де Роя став екіпаж чеха Мартіна Маціка на Iveco PowerStar підготовки MM Technology – він з самого старту розпочав стрімку атаку, почав вигравати етап за етапом… Але досить швидко зіткнувся проблемами, через які періодично втрачав чимало часу та навіть вилітав поза межі Топ-3. У підсумку чеський екіпаж все ж спромігся змінити ситуацію на краще та завершив «Дакар» на другій позиції, програвши лише Янусу ван Кастерену (представнику Boss Machinery Team De Rooy Iveco). Третім фінішував досвідчений ветеран Мартін ван ден Брінк з Eurol Team De Rooy Iveco – тобто формально на подіумі все ж опинилися екіпажі з трьох різних команд. Слід відзначити також досягнення 21-річного Мітчела ван ден Брінка – він хоч і нахапав чимало пригод протягом марафону, але поступово дотягнувся до четвертої позиції. Цей досвід йому ще придасться на наступному «Дакарі»… Непогано відпрацювали екіпажі на різних версіях Tatra – три з них на чолі з Ярославом Валтром фінішували у Топ-10, плюс ще литовець Вайдотас Пашкявічюс на Tatra Jamal виграв фінальний етап! І залишається лише гірко шкодувати, що через жахливий інцидент (загибель глядача, який стояв у небезпечному місці) змушений був припинити свій виступ тодішній лідер змагання Алеш Лопрайс на Praga V4S DKR – його відсутність суттєво знизила рівень конкуренції…

Варто відзначити, що у протистояння марок Iveco та Tatra час від часу втручалася ще одна команда – Riwald Dakar Team (ще один представник нідерландської школи побудови гоночних вантажівок-прототипів). Хоча через численні технічні проблеми обом її екіпажам не вдалося пробитися до Топ-10, але на окремих етапах вони дійсно виявилися на висоті. Спочатку Герт Хузінк на Renault C460 Hybrid виграв етап (перший такий успіх гібридної техніки групи Т5), потім добряче «побешкетував» його колега Паскал де Бар на звичайному Renault C460 – він на трьох етапах поспіль фінішував у Топ-3 (записав на свій рахунок першу, другу та третю позиції)! «Рівалдівцям» треба якось вирішити свої досить хронічні проблеми зі надійністю (швидкість у них вже точно є) – тоді на наступному «Дакарі» у них може з’явитися цілком реальний шанс на фініш у Топ-5. Потрапив до поля зору японець Терухіто Сугавара, який на легкому Hino 600-Hybrid фінішував у Топ-10 – це перше в історії «Дакару» подібне досягнення екіпажу на вантажівці з гібридною силовою установкою. До речі, паспортні характеристики японського прототипу справляють враження – з відносно невеликого дизельного двигуна об’ємом 8,866 л вдалося «витиснути» 800 к.с., до яких додалися ще 280 к.с. електромотора (тобто пікову потужність вдалося довести до позначки 1080 к.с.)! Чи вдасться Hino покращити цей результат?

«Дакар»-2023, вантажівки
1. Ван Кастерен/Родевальд/Снейдерс (NL/PL/NL, Iveco PowerStar) 54:03.33
2. Мацік/Томашек/Шванда (CZ, Iveco PowerStar) +1:14.34
3. Ван ден Брінк Мар./Кофман/Моув (NL, Iveco PowerStar) +2:40.22
4. Ван ден Брінк Міт./Ван де Пол/Торральярдона (NL/NL/E, Iveco PowerStar) +4:02.29
5. Валтр-ст./Кіліан/Шікола (CZ, Tatra Phoenix Buggyra) +5:06.09
6. Шолтис/Крейчі/Хоффманн (CZ, Tatra 815 Buggyra) +9:08.43
7. Ван де Лар Б./ван де Лар Я./Хьойгенс (Iveco 4×4 DRNL) +10:49.26
8. Де Грот, Лан/Гулсебош  (NL, Iveco PowerStar) +13:45.15
9. Вратни/Боба/Мартінец (CZ/PL/CZ, Tatra Jamal) +14:23.52
10. Сугавара/Сомемія/Мотідзукі (J, Hino 600-Hybrid) +18:55.00

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Team de Rooy, Marian Chytka (MCH photography), rallymaniacs.com, HINO Team Sugawara

30-01-2023 27272
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца