RallyRACC Catalunya: фінальний удар Toyota

Під час вимушеної перерви у роботі нашого сайту, яка тривала понад місяць, у ралійному чемпіонаті світу вже сталося чимало важливих і насправді цікавих подій – адже протягом цього часу встигли відбутися два раунди WRC, у Новій Зеландії (29 вересня – 2 жовтня) й Іспанії (20-23 жовтня). Якраз новозеландське ралі нарешті дало остаточну відповідь на питання, яке останнім часом цікавило більшість ралійних уболівальників – чи вдасться фіну Калле Рованпері після несподіваної втрати темпу і двох прикрих провалів поспіль (у Бельгії та Греції) відновити впевненість у собі та стати наймолодшим в історії ралійним чемпіоном світу? І Рованперя на новозеландських трасах виявився дійсно неперевершеним – здобув перемогу на Repco Rally New Zealand, показав кращий час на Power Stage, здобув максимально можливі 30 очок (25+5) і остаточно став недосяжним для усіх своїх суперників! Можна відзначити ще дві цікаві деталі. Перша – для фіна це був його ювілейний, 50-й старт на етапах WRC. І він відсвяткував цю круглу подію перемогою на ралі та чемпіонським титулом! Друга – 1 жовтня Рованперя святкував свій день народження, 2 жовтня здобув перемогу на новозеландському ралі та титул у WRC! Отже, Калле у віці всього лиш 22 роки 1 день став наймолодшим чемпіоном світу з ралі та на п’ять років побив давній рекорд Коліна МакРея, який у 1995 році здобув титул у віці 27 років 89 днів.

Фактично, після новозеландського абсолютного тріумфу Рованпері на двох фінальних етапах WRC-2022 (у Каталонії та Японії) у вищій лізі залишалися відкритими лише два питання – чи втримає Toyota лідерство у командному заліку та хто саме стане другим-третім призерами чемпіонату в абсолютному заліку? Іспанський раунд поставив крапку в командному протистоянні – тойотівці здобули другу перемогу поспіль й остаточно поховали усі сподівання суперників з Hyundai Motorsport якось «дотягнути» боротьбу до фіналу в Японії… Слід зазначити, що в цьому стрімкому жовтневому контрнаступі Toyota Gazoo Racing WRT вирішальну роль відіграв Себастьєн Ожьє, який вирішив взяти участь на трьох фінальних етапах – багаторазовий чемпіон світу остаточно замінив Есапекку Лаппі, здобув другу позицію в Новій Зеландії та перемогу в Каталонії, завдяки чому за два етапи приніс до командної скарбнички 51 очко! Фактично, француз врятував японсько-фінську команду, яка в серпні-вересні почала стрімко «валитися» через провали Калле Рованпері (Бельгія, Греція) й Елфіна Еванса (під час виступів у Греції, Новій Зеландії, Каталонії валлієць спромігся набрати лише 8 очок). Як виглядав у цифрах цей ефектний тойотівський контрнаступ на новозеландських і каталонських трасах у виконанні Рованпері й Ожьє – можна побачити на сайті flashscore.ua, де публікуються також інші Live-результати ралі.

Екіпажі Hyundai Motorsport на двох останніх етапах показали цілком непогані результати (подіуми Отта Тянака в Новій Зеландії та Тьєррі Ньовілля в Іспанії), але все одно було помітно, що корейсько-німецька команда помітно «пригальмувала» після своєї недавньої серії зі трьох перемог поспіль (у Фінляндії, Бельгії, Греції). Коли тойотівці нарешті отямилися після свого спаду та розпочали свій контрнаступ, лідери Hyundai миттєво зіткнулися з ефектом, який можна назвати «на повній швидкості налетіти на стіну»… Недавні новини від Hyundai Motorsport лише додали впевненості, що в команди з Альценау триває серйозна організаційна та кадрова криза. Спочатку з’явилося повідомлення, що Hyundai припинила співпрацю з Олівером Сольбергом, тобто вирішила позбутися юніора, на якого свого часу покладала чималі сподівання (слід визнати, цього року результати юного шведа не тішили стабільністю, попри окремі досягнення). А вже після фінішу каталонського раунду Отт Тянак (який близький до титулу віце-чемпіона) оголосив, що по завершенні сезону виходить зі складу Hyundai Motorsport. Таким чином, в Альценау перед сезоном 2023 року залишилися лише два пілоти – Тьєррі Ньовілль і Даніель Сордо (обидва вже дев’ять років захищають кольори корейської марки). Тепер усі з нетерпінням чекають відповіді на питання, кого ж Hyundai планує рекрутувати? Поки найбільш ймовірними здаються варіанти з Андреасом Міккельсеном (виступав за «корейців» у 2017-2019 роках) і Теему Суніненом (фактично резервний пілот команди). Хоча цілком може статися також повернення Хайдена Паддона…

Ситуація в M-Sport Ford WRT протягом сезону, на жаль, стабільно погіршується – окремі спалахи у вигляді сенсаційної перемоги Себастьяна Льоба в Монте-Карло чи двох подіумів Крейга Бріна неспроможн приховати того факту, що найслабкішим місцем британської команди все ж залишається кадрове питання. Ірландець Брін завдяки своєму досвіду часом демонструє дійсно непогану швидкість, але тягар лідера команди виявився для нього занадто важким, а його напарники, британець Гас Грінсміт і француз Адрієн Фурмо, відверто провалили цей рік – у порівнянні з попереднім сезоном їх показники погіршилися майже вдвічі-втричі… У будь-якому випадку, команді Малкольма Уілсона потрібно терміново розв’язати два важливих питання – знайти мінімум двох досвідчених пілотів (як варіант, хтось зі грандів на місці лідера команди плюс Крейг Брін на позиції другого номера) та знайти спонсорів, які були в стані оплатити формування такого складу, а також проведення максимального обсягу тестів (надійність нових Ford Puma Rally1 часом, м’яко кажучи, не тішить). Зараз багато хто прогнозує, що наступного року новим лідером британської команди стане Отт Тянак – адже в естонця зараз дійсно небагато варіантів продовження кар’єри у вищій лізі (або до M-Sport на посаду прем’єр-пілота, який матиме необмежену підтримку, або до Toyota, де є ризик надовго залишитися в тіні Калле Рованпері).

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, Power Stage
1. Ожьє/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) 10.06,4
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +0,6
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1,8
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +2,5
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +4,6

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, Топ-10
1. Ожьє/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) 2:44.43,9
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +16,4
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +34,5
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +44,0
5. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +1.21,5
6. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1.51,1
7. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +2.19,1
8. Фурмо/Коріа (F, Ford Puma Rally1) +2.38,4
9. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +2.43,0
10. Лубе/Ланде (F, Ford Puma Rally1) +3.25,1

Чемпіонат світу, пілоти (після дванадцяти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 255
2. Тянак (EE) – 187
3. Ньовілль (B) – 166
4. Еванс (GB) – 124
5. Кацута (J) – 107
6. Ож’є (F) – 85
7. Брін (IRL) – 79
8. Сордо (E) – 59
9. Лаппі (FIN) – 58
10. Грінсміт (GB) – 36

Кубок виробників (після дванадцяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 503
2. Hyundai Motorsport – 410
3. M-Sport Ford WRT – 238
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 123

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, M-Sport

26-10-2022 14216
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца