Rally Japan: химерний фініш сезону

Перед японським фіналом ралійного чемпіонату світу було чимало прогнозів, що представники вищої ліги можуть наостанок влаштувати чимале спортивне шоу – адже більшість заводських екіпажів уже не обтяжені різноманітними тактичними чи стратегічними завданнями… Однак мало хто очікував, що учасники та глядачі отримають якусь химерну суміш «орлянки», «рулетки» та «перегонів на виживання», де підсумковий успіх прийшов переважно до найобережніших «щасливчиків»! Цікаво, що в Японії Hyundai Motorsport повністю виконали свою попередню програму-мінімум, коли пообіцяли докласти максимум зусиль, щоб «зіпсувати» опонентам з Toyota Gazoo Racing WRT свято на їх домашньому етапі. Поки провідні екіпажі японської марки весь час воювали з численними неприємностями (головним чином з проколами, які коштували їм щонайменше двох-трьох хвилин втраченого часу), «корейці» методично видряпувалися на перші позиції та здобули дубль – Тьєррі Ньовілль святкував перемогу, Отт Тянак у своєму прощальному виступі за Hyundai подарував команді другу позицію. Цю дуже прикру для тойотівців «пігулку» трохи підсолодив той факт, що Такамото Кацута на фініші сезону відзначився подіумом на домашньому раунді та зберіг підсумкову п’яту позицію в чемпіонаті.

Протягом трьох діб Rally Japan отримало два спалахи «навіженої каруселі», яка спричинилася до помітних змін сценарію змагання. Перша серія пригод вистрілила на старті – все почалося в четвер ввечері на пролозі в Kuragaike Park легендарний Тоші Араі стрімко попрощався з домашнім ралі (японець розтрощив свій Citroen C3 Rally2). А наступного дня на першому ж ранковому допі отримали два потужні інциденти – спочатку у Даніеля Сордо вщент згорів його Hyundai i20 N Rally1 (в цей момент багато хто вирішив, що це може стати початком великого фіаско для Hyundai Motorsport), а трохи пізніше сталася аварія Каєтана Каєтановіча, через яку поляк миттєво втратив усі шанси на титул у заліку WRC-2 Open (його Skoda Fabia Rally2 evo отримала занадто серйозні пошкодження). Перши наслідки цих інцидентів не забарилися – довелося скасувати СД3, бо графік змагання почав розвалюватися… А на СД4 автором чергової аварії став Крейг Брін – ірландець на Ford Puma Rally1 «торпедував» бар’єр – оскільки не було можливості швидко відновити огорожу, організаторам довелося скасувати повторний проїзд на цій спецділянці. Через ці два скасування допів п’ятнична програма скоротилася понад на сорок кілометрів – замість запланованих 121,26 км СД залишилися лише 79,94 км…

Чергова катавасія сталася на фініші змагання, коли злива на двох фінальних спецділянках мало не «змила» з траси частину учасників. Про умови на залитій дощами трасі красномовно свідчать результати Power Stage, де  у Топ-5 опинилися відразу три екіпажі на техніці Rally2 – причому другий час належав взагалі італійському ветерану Мауро Мьєле, який у віці 66 років абсолютно несподівано здобув чотири очки в загальному заліку чемпіонату світу! Загалом, маємо наступні підсумки Rally Japan – тойотівці мали чималу перевагу у швидкості (виграли 11 допів зі 16), але розгубили все через проколи у всіх чотирьох екіпажів (плюс ще фінальна злива помітно погіршила їх результати). З позитивних новин для Toyota Gazoo Racing WRT – можливий варіант, що у 2023 році Такамото Кацута стане офіційним третім номером основного складу (варто відзначити той факт, що японець цього року старанно здобув 122 очок, а другий номер команди Елфін Еванс назбирав 134 очки). Тим часом Hyundai Motorsport святкує кілька видатних досягнень. По-перше, корейсько-німецька команда завершила чемпіонат зі новим рекордом – змогла здобути п’ять перемог протягом сезону (до того найкращими були чемпіонати 2017 і 2019 років зі чотирма виграними етапами). По-друге, перемога Тьєррі Ньовілля стала для марки Hyundai ювілейною – двадцять п’ятою на раундах WRC. Цікаво, чи вдасться Hyundai Motorsport втримати такий темп і на початку наступного сезону – особливо після несподіваної втрати Отта Тянака? До речі, на деяких ралійних пабліках особливо уважні глядачі відзначили один дуже цікавий підсумок Rally Japan – Тьєррі Ньовілль з бортовим номером 11 здобув перемогу з відривом 1.11,1 від другого призера змагання!

У більшості заліків WRC-2 інтрига досить швидко вщухла. По-перше, після раптової стрімкої аварії Каєтана Каєтановіча вже на другій спецділянці доля чемпіонському титулу в заліку WRC-2 Open повністю залежала від Еміля Ліндхольма – йому потрібно було набрати не менше 9 очок, щоб стати чемпіоном (тобто завдання-мінімум фіна полягала в тому, щоб фінішувати у Топ-5). І Ліндхольму вдалося зберегти контроль до самого фінашу – йому не завадила навіть фінальна «дощова карусель», яка відкинула Еміля з першого на третє місце. У підсумку, Еміль Ліндхольм зірвав «ва-банк», коли протягом сезону здобув відразу два чемпіонських титули – у WRC-2 Open і WRC-2 Junior. Перемогу на фінальному етапі досить несподівано святкував люксембуржець Грегуар Мюнстер, який на самому фініші під дощем «переплив» с третьої позиції (з хвилинним відставанням) на першу (перевага понад двадцять секунд). Чимало інтриги виявилося в командному заліку, коли лише після фінішу нарешті став відомий переможець – Toksport WRT лише на два очки випередив Hyundai Motorsport N (рахунок 188:186). У ветеранській категорії WRC-2 Masters Cup трилеру не сталося – італієць Мауро Мьєле взагалі не мав конкурентів (особливо після аварії Тоші Араі), спокійно довів справу до перемоги (відрив понад п’ять хвилин) та здобув титул у своїй категорії (виграв дуель у німця Арміна Кремера з рахунком 129:125).

Rally Japan, Power Stage
1. Брін/Фултон (IRL, Ford Fiesta Rally1) 5.20,5
2. Мьєле/Бельтраме (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +11,8
3. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +13,2
4. Ньовілль/Відаге (EE, Hyundai i20 N Rally1) +14,9
5. Сальдівар/Дер-Оганнесян (PY/RA, Hyundai i20 N Rally2) +27,5

Rally Japan, Топ-10
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) 2:43.52,3
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +1.11,1
3. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +2.11,3
4. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) +2.23,6
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +4.05,1
6. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +4.07,4
7. Мюнстер/Лука (LUX/B, Hyundai i20 N Rally2) +7.50,8
8. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +8.12,4
9. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +8.25,6
10. Ковалайнен/Кітагава (FIN/J, Skoda Fabia R5) +8.59,8

Чемпіонат світу, пілоти
1. Рованперя (FIN) – 255
2. Тянак (EE) – 205
3. Ньовілль (B) – 193
4. Еванс (GB) – 134
5. Кацута (J) – 122
6. Ожьє (F) – 97
7. Брін (IRL) – 84
8. Сордо (E) – 59
9. Лаппі (FIN) – 58
10. Грінсміт (GB) – 44

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 525
2. Hyundai Motorsport – 455
3. M-Sport Ford WRT – 257
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 138

Залік WRC-2 Open
1. Ліндхольм (FIN) – 116 (119)
2. Міккельсен (N) – 109
3. Каєтановіч (PL) – 104

Залік WRC-2 Junior
1. Ліндхольм (FIN) – 136 (144)
2. Грязін (404) – 104
3. Інгрем (GB) – 92

Залік WRC-2 Masters Cup
1. Мьєле (I) – 129
2. Кремер (D) – 125
3. Рау (F) – 95

Командний залік WRC-2
1. Toksport WRT – 188
2. Hyundai Motorsport N – 186 (211)
3. Toksport WRT 2 – 156

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Red Bull Content Pool, Toyota, Twitter (Emil Lindholm)

16-11-2022 8752
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца