Новий етап електрифікації

Минулого тижня в Саудівській Аравії відбувся Desert X-Prix, стартовий раунд принципово нової серії Extreme E Championship – позашляхові змагання на електричних Spark Odyssey 21 (вага 1650 кг, потужність 400 кВт або 540 к.с.) та з участю змішаних екіпажів, коли в кожній команді виступають два пілоти, чоловік і жінка. Формат змагання компактний – дві кваліфікації, в кожній з них обидва пілоти команд здійснюють по одному заїзду, після чого їх часи підсумовуються. За підсумками обох кваліфікацій проводяться наступні відбіркові заїзди – три найшвидші команди виходять до півфіналу (звідки дві кращі виходять до фіналу), три наступні борються в Crazy Race (повинен виявити ще одного учасника фіналу) і Shootout (там решта команд розігрують місця від сьомого та нижче)… В цілому, змагання найбільше нагадують ралі-крос, тільки у позашляховому форматі – тобто можемо бачити ті ж кваліфікаційні заїзди (з відповідними призовими очками) плюс відбіркові заїзди (з одночасним стартом кількох машин), потім фінальна битва, яка визначить всіх призерів. Дистанція кожного заїзду на трасі в оазі Аль-Ула зовсім невелика – два кола по 8,8 км, разом набирається 17,6 км…

На старті сезону нової серії з’явилися дев’ять команд, у складі яких можна було побачити чималу компанію чемпіонів світу в різних дисциплінах – Юхан Крістофферссон, Маттіас Екстрьом, Тіммі Хансен (всі троє з ралі-кросу), Карлос Сайнс, Себастьян Льоб (ралі), Дженсон Баттон (Формула-1)… Вже під час кваліфікації стало помітно, що найшвидшим є шведсько-австралійський дует Юхана Крістофферссона та Моллі Тейлор з команди Rosberg X Racing – вони виграли обидва заїзди й тільки хвилина штрафу за перевищення швидкості в зоні зміни пілотів відкинула їх на третю підсумкову позицію (відстали на 50,825 секунди від Себастьяна Льоба та Крістіни Гутьєррес з Team X44). Однак у півфіналі та фіналі парі Крістофферссон-Тейлор просто не було рівних – вони впевнено виграли обидва заїзди з перевагою у 25-30 секунд і стали першими в історії лідерами Extreme E Championship. На другу позицію пробилися Тіммі Хансен зі Кеті Маннінгс, які зуміли переграти пару Льоб-Гутьєррес – правда, в загальному заліку серії Хансен зі Маннінгс і команда Andretti United Extreme E все ж виявилися тільки третіми (вони у кваліфікації набрали на три очки менше, ніж опоненти з Team X44).

Згідно з опублікованими результатами усіх заїздів на Desert X-Prix, найшвидше коло показав Тіммі Хансен під час першої кваліфікації – його час дорівнював 4.39,035 (середня швидкість становила 113,53 км/год). Серед жінок найшвидшою стала Моллі Тейлор зі результатом 4.44,445 у першій кваліфікації (111,385 км/год). Є ще одна деталь, яка привернула увагу – до такого формату змагань (тобто зі кваліфікаціями, відбірковими заїздами та одночасним стартом декількох автомобілів) найкраще адаптувалися якраз ті команди, які запросили до свого складу пілотів зі чималим досвідом виступів у ралі-кросах. Досить поглянути на трійку призерів Desert X-Prix – адже на подіум піднялися Юхан Крістофферссон, Тіммі Хансен і Себастьян Льоб… В загальному, враження після Desert X-Prix наступні – концепція Extreme E Championship може бути дуже цікавою серією (особливо з такими екзотичними етапами, як у Гренландії, Сенегалі чи Бразилії), але про повну електрифікацію ралі-рейдів говорити все ж зарано. Очевидно, що від коротких спринтерських заїздів на Odyssey 21 (не більше 20 км) до великого двотижневого марафону з допами по 400-600 км – шлях набагато довший, ніж здається…

Фінал Desert X-Prix
1. Крістофферссон/Тейлор (S/AUS, Rosberg X Racing) 11.29,746
2. Хансен/Маннінгс (S/GB, Andretti United Extreme E) +23,736
3. Льоб/Гутьєррес (F/E, Team X44) +1.38,098

Extreme E Championship, пілоти (після першого етапу)
1. Крістофферссон (S), Тейлор (AUS) – 35
2. Льоб (F), Гутьєррес (E) – 30
3. Хансен (S), Маннінгс (GB) – 28
4. Сайнс (E), Санс (E) – 26
5. Беннетт (GB), Зонка (E) – 20

Extreme E Championship, команди (після першого етапу)
1. Rosberg X Racing – 35
2. Team X44 – 30
3. Andretti United Extreme E – 28
4. Acciona | Sainz XE Team – 26
5. Hispano-Suiza Xite Energy Team – 20

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rosberg X Racing, Team X44, Acciona | Sainz XE Team

09-04-2021 55958
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца