Arctic Rally Finland: у гонитві за зимою

Зараз усі з палким нетерпінням чекають етапу-новачка WRC, Arctic Rally Finland, який відбудеться вже 26-28 лютого в Лапландії. По-перше, до виступу на засніжених трасах під Рованіемі готується солідна компанія учасників – у попередньому списку зараз налічуються 56 екіпажів (з них 13 на WRC і 39 на техніці R5/Rally2). По-друге, після декількох років хронічних «кліматичних» проблем у Rally Sweden (стрімкі потепління вже не раз ставили шведське ралі під загрозу скасування) з’явився шанс побачити повноцінне зимове ралі в WRC. Правда, деякі новини перед лапландським ралі все ж мають чорно-білий характер… Перш за все, вчергове нагадав про себе коронавірус – почали з’являтися повідомлення про те, що в деяких командах вже виявлені випадки захворювання (в тому числі й у складах екіпажів, де вже довелося провести термінову заміну). Крім того, трохи насторожують останні прогнози синоптиків, згідно з якими в Рованіемі вже найближчими днями очікується потепління – температура від нинішніх -10°C впритул підбереться до нульової позначки…

Як завжди, головними фаворитами Arctic Rally Finland вважаються екіпажі з основного складу Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport, тобто два ударних тріо – Ож’є-Еванс-Рованперя та Ньовілль-Тянак-Брін. Але здійснити досить точну оцінку шансів цієї шістки на перемогу чи подіум не так просто… Чиї методи підготовки до лапландського ралі виявляться більш ефективними – у Toyota (розгорнула велику програму зимових тестів) чи все ж у Hyundai (півтора тижня тому виставила екіпажі Тьєррі Ньовілля й Отта Тянака на естонському Otepää Talveralli)? Крім того, не будемо забувати про те, в якому порядку стартуватимуть лідери в перший день змагання – в п’ятницю заплановані два проїзду спецділянки Sarriojärvi довжиною 31,05 км. Найважче доведеться тойотівцям, у яких будуть перша (Ож’є), друга (Еванс) і четверта (Рованперя) стартові позиції – це при тому, що Hyundai, за попередніми підрахунками, отримає третє (Ньовілль), дев’яте (Тянак) і десяте (Брін) місця в черзі. У п’ятницю ввечері дізнаємося, як фаворити розіграють таку «комбінацію»…

Не менше зацікавлення викликають події у «другої лінії», тобто в групі з екіпажів M-Sport Ford WRT (Теему Сунінен, Гас Грінсміт), гравців з «дочірніх» команд (Такамото Кацута, П’єр-Луї Лубе, Олівер Сольберг) і «епізодичних клієнтів» (Янне Туохіно та Лоренцо Бертеллі, яких вже десь пару років не бачили на ралійних трасах). Скоріш за все, найреальніші шанси на фініш у Топ-5 є у двох екіпажів – Сунінена (до зимових ралі йому не звикати, плюс у фіна велике бажання взяти реванш за недавній провал у Монте-Карло) та Кацути (японець вже накопичив чималий досвід за кермом Toyota Yaris WRC і поступово перетворює його на очки в чемпіонаті)… Найбільша загадка – як проявить себе юніорський тандем з Hyundai 2C Competition, тобто П’єр-Луї Лубе й Олівер Сольберг? Лубе в минулому двічі стартував на тутешніх трасах, але зараз для нього це буде перше зимове ралі за кермом WRC. Для Сольберга це взагалі дебют на техніці такого класу – крім того, юний швед в останній момент змушений був терміново замінити штурмана (в Аарона Джонстона виявили COVID-19, його місце посів Себастьян Маршалл). Як Олівер впорається з такими додатковими випробуваннями?

Анітрохи не менше інтриги буде в «заводському» заліку WRC-2, де зібралася рекордна кількість учасників – десять екіпажів! Звичайно, там легко виділити явного фаворита (тобто Андреаса Міккельсена), але й компанія в нього буде першокласна – Адрієн Фурмо, Ярі Хуттунен, Есапекка Лаппі, Оле Хрістіан Вейбю, Микола Грязін, Георг Ліннамяе (з українським штурманом Володимиром Корсею), Ейвінд Брюнільсден (замінив у Toksport WRT болівійця Марко Буласію, який через проблеми з візою не зможе вчасно приїхати до Фінляндії), Мартін Прокоп… Майже всі здатні поборотися за подіум або, як мінімум, за місце в Топ-5! Якщо ж говорити про WRC-3, там теж очікується чимала компанія з 23 екіпажів на R5/Rally2. Але тут вже багато що залежить від того, чи зможуть «приїжджі» (в першу чергу, естонці Егон Каур і Грегор Йєетс, литовець Владас Юркявічюс) вклинитися в потужні ряди скандинавів (фіни Теему Асунмаа, Еміль Ліндхольм й Еерік Пієтарінен, шведи Юхан Крістофферссон і Маттіас Екстрьом)… Крім того, досі залишається відкритим важливе питання – скільки екіпажів з цієї великої компанії витягнуть у WRC-3 програму мінімум зі трьох-чотирьох стартів за рік?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Arctic Rally Finland, Toyota, Hyundai, M-Sport

24-02-2021 14226
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца