Arctic Rally Finland, СД2: подвійний удар Тянака

Розклад Arctic Rally Finland у п’ятницю вийшов насиченим – шейкдаун завершився о 11 годині, а вже о 13.30 перший екіпаж (зараз ця честь випала лідеру чемпіонату Себастьяну Ож’є) залишає сервісну зону і вирушає майже за 80 км на старт сьогоднішньої секції. Перший проїзд СД Sarriojärvi (налічує 31,05 км і є найдовшим допом у маршруті всього ралі) виправдав майже всі попередні передстартові прогнози – лідери Toyota Gazoo Racing, Себастьян Ож’є й Елфін Еванс, переважно старанно чистили трасу для суперників і втрачали чимало часу (француз показав лише дев’ятий результат, валлієць почувався трохи більш комфортно та став п’ятим)… Зате, як і прогнозувалося ще кілька днів тому, Отт Тянак зі Крейгом Бріном отримали чудові стартові місця (сьоме та дев’яте), негайно перехопили ініціативу та взяли два перших місця на стартовій спецділянці… Кращим з тойотовців став Калле Рованперя – фін вийшов на третю позицію (10,6 с відставання від Тянака) і зберігає шанс «продертися» на місце лідера. Все ж для 20-річного фіна це насправді дуже реальна можливість встановити рекорд і відняти у Ярі-Матті Латвали лаври наймолодшого в історії переможця раунду WRC!

Другий проїзд допу Sarriojärvi був запланований десь через півтори години після заходу сонця – коли настала майже повна темрява… Найцікавіше, що більшість заводських екіпажів на WRC проїхали цей доп в «нічному режимі» навіть швидше, ніж вдень – деяким з них вдалося скинути зі своїх початкових результатів до двох десятків секунд! Отт Тянак досі залишається поза конкуренцією – естонець виграв обидва сьогоднішніх допи та вже на чверть хвилини відірвався від найближчого переслідувача, одноклубника Крейга Бріна (на того, своєю чергою, вже почав насідати Калле Рованперя, чиє відставання від ірландця скоротилося до 4,2 секунди). Плюс виникла «гаряча точка» в районі четвертого-шостого місць – Тьєррі Ньовілль (Hyundai), Елфін Еванс (Toyota) і Теему Сунінен (M-Sport) втрьох «упакувалися» у 4,7 секунди… Ефективно розіграв свою «нічну карту» Олівер Сольберг – 19-річний швед (Hyundai i20 Coupe WRC) показав четвертий час на СД і вийшов на восьму позицію в абсолюті! А ось його напарнику П’єру-Луї Лубе не пощастило – прокол, заміна колеса та майже чотири хвилини відставання… Себастьян Ож’є так і залишився на дев’ятому місці, його відставання від лідера складає вже 50 секунд. Тепер на нього завтра чекає непроста праця – за будь-яку ціну надолужувати втрати…

Не обійшлося без сюрпризів у категорії WRC-2 – всупереч усім очікуванням, Андреас Міккельсен на Skoda Fabia Rally2 evo не зміг перехопити ініціативу і завершив п’ятницю тільки на третій позиції. На два перших місця стрімко прорубалися представники італійської команди Movisport, Есапекка Лаппі та Микола Грязін (обидва на Volkswagen Polo GTI R5). Особливо вразив темп фіна, який востаннє стартував за кермом техніки класу R5 ще в листопаді 2016 року, а зараз мав мінімум тренувань… Якщо цього року Лаппі дійсно вдасться «підключити» хоча б на два-три додаткових старти у WRC-2, чемпіонат в цій категорії тільки виграє від присутності подібного гравця! А ось ситуація в Hyundai Motorsport N не тішить – Оле Хрістіан Вейбю втратив близько хвилини через проблеми зі дроселем (поки йде шостим у WRC-2), Ярі Хуттунен вже на першому допі зійшов через відмову двигуна. У WRC-3 домінують фіни на чолі з Емілем Ліндхольмом і Теему Асунмаа, які напам’ять знають місцеві траси завдяки регулярним виступам на національному Arctic Lapland Rally. Але в цю фінську компанію вдалося вклинитися Егону Кауру – естонець завершив п’ятницю на третій позиції у WRC-3!

Становище після СД2
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 31.50,7
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +16,2
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +20,4
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +29,8
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +32,0
6. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +34,5
7. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +38,8
8. Сольберг О./Маршалл (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +45,9
9. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +49,8
10. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +1.05,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA WRC, Maciej Niechwiadowicz, Twitter (Esapekka Lappi Rally)

26-02-2021 27023
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца