Acropolis Rally: сюрпризи і втрати на старті

Сьогодні в Греції стартував дев’ятий раунд світової першості 2021 року – легендарне Acropolis Rally, яке досить несподівано повернулося до календаря WRC після восьмирічної перерви (грецьке ралі отримало роль «джокера», коли терміново замінило скасований вересневий етап у Чилі). Оскільки нещодавно чемпіонат світу знову почало лихоманити (скасування фінального раунду в Японії плюс його можлива заміна на італійську Монцу), зараз будь-який з решти етапів WRC автоматично стає ключовим… На цей момент всіх цікавить відповідь на головне питання – чим завершиться чергова зустріч Toyota Gazoo Racing і Hyundai Motorsport? У серпні почало складатися враження, що корейська марка поступово змінює перебіг подій на свою користь – переможний дубль Hyundai в Бельгії, Тьєррі Ньовілль стрімко втягується в битву за чемпіонський титул… Але як складеться для фаворитів грецький раунд? Тим більше на всіх складних гравійних етапах (Португалія, Сардинія, Кенія) постійно вигравала Toyota – і це при тому, що в більшості прогнозів фаворитом вважався саме Hyundai. Як би не вийшло, що подібна тенденція в черговий раз спрацює на користь японської марки!

Перші сюрпризи почалися ще за кілька днів до старту, коли до Греції раптово прийшло різке похолодання з дощами – в якийсь момент навіть довелося призупинити ознайомлення з трасою (зливи замили частину гравійних доріг, до цього ще додався сильний туман). Результати сьогоднішнього ранкового шейкдауну мало що прояснили в нинішньому співвідношенні сил – коли на дистанції короткого тренувального допу (лише 4,25 км) шість найсильніших екіпажів (по три від Toyota і Hyundai) «розтягує» більш ніж на шість секунд, справжні можливості фаворитів у Греції не так просто оцінити… До цього ще необхідно додати втрату тойотовців, коли Такамото Кацута в останній момент несподівано залишився без штурмана Кітона Вільямса (йому довелося терміново повертатися додому) і вже не міг вчасно знайти йому заміну. Дивно, як невдало складається друга половина сезону для японця – спочатку травма його постійного штурмана Деніела Баррітта в Естонії, потім важка аварія в Бельгії, тепер цей епізод в Греції. Для Toyota Gazoo Racing WRT подібна втрата дійсно стала відчутною – адже в цьому році Кацута не раз успішно зв’язував руки представникам Hyundai Motorsport…

У WRC-2 рівень інтриги в останні дні стрімко підскочив. По-перше, Андреас Міккельсен старує в Греції з новим штурманом – ним став британець Елліотт Едмондсон (до того понад два роки виступав у M-Sport Ford WRT з Гасом Грінсмітом). Ситуація у норвежця дуже непроста – щоб зберегти шанси на титул у WRC-2, йому потрібно тільки вигравати. Чи вийде з таким штурманським шарварком? По-друге, різко змінився склад M-Sport Ford WRT у цій категорії – команду несподівано покинув Теему Сунінен, що остаточно обнулило шанси британської команди на якийсь помітний успіх у WRC-2 (Адрієн Фурмо залишок сезону проведе за кермом WRC, Мартін Прокоп і Том Крістенссон не надто тішать швидкістю). Правда, є ще Микола Грязін, який вже пересів зі VW Polo GTI R5 на Ford Fiesta Rally2 – але він поки формально виступає в кольорах Movisport SRL. Вистачає інтриги також у WRC-3 – саме в Греції відбудеться вирішальна битва Йоана Росселя (француз використовує свій останній, шостий заліковий старт у цьому році) і Каєтана Каєтановіча (поляку потрібна тільки перемога, щоб зберегти шанс на титул). Хто міг би сплутати карти лідерам WRC-3? На думку спадають імена Кріса Інгрема, Еміля Ліндхольма та, можливо, господаря траси Ламброса Атанассуласа на новому Hyundai i20 N Rally2.

На честь повернення Acropolis Rally до чемпіонату світу в маршрут був запропонований пролог в Афінах – столична міні-спецділянка була прокладена перед Старим королівським палацом (зараз це будівля парламенту Греції). Конфігурацію траси важко назвати складною – просто коло навколо невеликого скверу, шість відносно прямих відрізків, п’ять поворотів, три розвороти навколо діжки, дистанція лише 0,98 км. Результати прологу мало чим здивували – три перших місця у Toyota Gazoo Racing WRT (найкращий час у Себастьяна Ож’є), три наступні позиції у Hyundai Motorsport (у «корейців» найшвидшим став Тьєррі Ньовілль). Оскільки M-Sport Ford WRT не надто рвався в бій на такій короткій дистанції (Гас Грінсміт з Адрієном Фурмо опинилися далеко за межами Топ-10), чотири місця в десятці кращих дісталися представникам WRC-2 і WRC-3 – Андреасу Міккельсену, Мадсу Остбергу, Георгу Ліннамяе та Каєтану Каєтановічу. Але головні події ще попереду – в п’ятницю заплановано п’ять СД без жодного проміжного сервісу загальною довжиною 89,40 км.

Acropolis Rally, шейкдаун (Топ-15)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) 3.14,3
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,7
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,2
4. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +4,0
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +6,0
6. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +6,4
7. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +7,8
8. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +8,2
9. Лубе/От-Лабурдетт (F, Hyundai i20 Coupe WRC) +10,3
10. Остберг/Эріксен (N, Citroen C3 Rally2) +12,4
11. Сольберг/Джонстон (S/IRL, Hyundai i20 N Rally2) +14,5
12. Буласія/Дер-Оганнесян (BOL/RA, Skoda Fabia Rally2 evo) +14,6
13. Міккельсен/Едмондсон (N/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +17,0
14. Грязін/Александров (RUS, Ford Fiesta Rally2) +20,4
15. Атанассулас/Захеос (GR, Hyundai i20 N Rally2) +23,5

Acropolis Rally, становище після СД1 (Топ-10)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 0.51,5
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +0,6
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +0,8
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,9
5-6. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,0
5-6. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,0
7-8. Міккельсен/Едмондсон (N/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,3
7-8. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +1,3
9-10. Ліннамяе/Морган (EE/GB, VW Polo GTI R5) +1,5
9-10. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Acropolis Rally

09-09-2021 20989
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца