Зміни в чемпіонаті Швеції

Шведський ралійний чемпіонат цього року зазнав чимало цікавих змін – в першу чергу, була реформована система розподілу гоночної техніки на дивізіони (особливо в повнопривідних категоріях). По-перше, через невелику кількість учасників розформували дивізіон Otrimmat 4WD (він же N4) – в останні пару років на старті зазвичай можна було побачити лише три-чотири машини цього класу. По-друге, нарешті розвели по різних класах техніку R5 і A8/WRC – тепер є дивізіони Trimmat 4WD (для R5, R4, N4) і 4WD övriga (туди пішли всі WRC, A8, RRC, а також машини з національною або міжнародною омологацією, термін дії якої вже вичерпаний). Тепер попереду цілий сезон, щоб оцінити ефективність цих реформ…

Поки що перші враження непогані – на старті Rally Vännäs з’явилися відразу сім екіпажів на R5, на чолі з Фредріком Оліном, який повернувся після двох років боїв у чемпіонаті Великобританії (де в минулому році в абсолютно драматичному стилі, на останньому допі програв битву за вищий титул) . Як багато хто і очікував, першу спецділянку виграв Олін, але після цього ініціативу несподівано перехопив 50-річний Йорген Юнассон. Правда, уродженцю міста Веннес (де базується гонка) так і не вдалося порадувати своїх земляків перемогою на домашній трасі – на передостанньому допі Йорген вилетів в замет, вибирався звідти більше трьох хвилин і негайно впав на сьоме місце… Внаслідок цього Олін, який до того два роки не виступав в Швеції, відразу після повернення на батьківщину відсвяткував перемогу на етапі домашнього чемпіонату (третю в кар’єрі).

Але після фінішу пара цікавих деталей привернули увагу. По-перше, незважаючи на перемогу, Олін все ж не є лідером чемпіонату в дивізіоні Trimmat 4WD – у нього 28 очок (проти 31 балу у Маттіаса Адіельссона, який фінішував другим). Як виявилося, в Швеції цього року вирішили запозичити з британської першості принцип етапу-«джокера», коли пілот має право протягом сезону заздалегідь вибрати якусь одну гонку, в якій здобуті очки множаться на коефіцієнт 1,5. По-друге, Адіельссон зараз виступає на Skoda Fabia R5, обслуговуванням якої займається нова команда Pontus Tidemand Racing (спільний проект Понтуса Тідеманда, заводського пілота Skoda, і Йеркера Аксельссона, дворазового чемпіона Швеції, який стартував пару місяців тому). Тобто Понтус вже зараз почав активно здобувати роль власника і менеджера гоночної команди – цього року вона вже «відзначилася» на ралі в Норвегії і Швеції, зараз готується до Rally Sweden (знову з Адіельссоном)…

Rally Vännäs
1. Олін/Сьoберг (S, Skoda Fabia R5) 1: 00.12,5
2. Адіельссон/Юханссон А. (S, Skoda Fabia R5) +33,9
3. Берглунд/Геверт (S, Skoda Fabia R5) +38,9
4. Хольмберг/Бакк (S, Ford Fiesta R5) +2.02,8
5. Юханссон Т./Хольмстранд (S, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.09,7
6. Тунстрьом/Ліндаль (S, Citroen DS3 R5) +2.14,3

Чемпіонат Швеції, дивізіон Т4WD (після першого етапу)
1. Адіельссон – 31
2. Олін – 28
3. Берглунд – 20

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото flatoutphoto.com, Motorsport i Värmland

10-02-2018 8141
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца