Royal Rally of Scandinavia: максимум три претенденти

Шведський раунд, який цього року трохи несподівано з’явився на вищому рівні чемпіонату Європи після багаторічної перерви, все ж виправдав більшість передстартових прогнозів… Адже за підсумками BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia у Топ-5 фінішували відразу три «джокери», які змогли відчутно попсувати нерви всім головним претендентам на європейський титул. Швед Олівер Сольберг потішив своїх уболівальників домашньою перемогою, яку впевнено здобув за кермом VW Polo GTI R5, на якому за останні два з половиною роки стартував лише одного разу. Четвертим-п’ятим фінішували ще два представники WRC2 – Ніколай Грязін і фін Лаурі Йоона (обидва на Skoda Fabia RS Rally2). Тобто їх успішні бойові «тренування» перед майбутніми стартами на етапах WRC2 коштували лідерам ERC досить відчутної кількості очок… І якщо Хайден Паддон і Мартіньш Сескс відбулися відносно невеликими очковими втратами (обидва фінішували на подіумі, програли лише Сольбергу), то Мадсу Естбергу було непереливки – мало хто очікував, що норвежець на скандинавських трасах фінішує лише восьмим. На додачу до цього вибув чинний чемпіон Європи, іспанець Ефрен Льярена…

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Саме зараз, після п’ятого раунду з восьми (а не після четвертого), є сенс підбивати попередні підсумки ERC 2023 року – бо недавній шведський раунд завершив гравійну частину сезону. Тепер залишилися лише три асфальтових раунди – Rally di Roma Capitale (28-30 липня), Barum Czech Rally Zlín 2023 (18-20 серпня) та Rally Hungary (8-10 жовтня). До угорського фіналу ще далеко, а от ключові події в боротьбі за чемпіонські титули можуть статися вже протягом найближчих шести тижнів на італійських і чеських трасах… Варто тримати на увазі, що може повторитися недавня шведська історія – коли лідери чемпіонату Європи матимуть справу з місцевими «джокерами» також в Італії (за умови, що пілоти рівня Андреа Круньоли та Джаноменіко Бассо заявляться у залік ERC) та Чехії (господарі траси готові виставити потужну компанію, яка складатиметься з Яна Копецкого, Філіпа Мареша, Еріка Цайса та Домініка Стржітеского). Такий рівень конкуренції неодмінно спричиниться до чергових очкових втрат у лідерів ERC – тим більш, новозеландець Хайден Паддон, латвієць Мартіньш Сескс і норвежець Мадс Естберг усе ж вважаються в першу чергу спеціалістами з гравійних ралі.

Зараз вже можна бути впевненим, що залишилися максимум три претенденти на титул чемпіона Європи – в першу чергу це Паддон з Сесксом, плюс деякі шанси зберігає Естберг (але норвежець цілком може втратити всі шанси, якщо його раптом спіткає велика невдача в Італії). Ефрен Льярена вже з ймовірністю 99% програв боротьбу за захист свого торішнього титулу – його відставання від лідера Хайдена Паддона становить вже 92 очки (це при тому, що на трьох фінальних етапах можна здобути максимум 105 очок). Скоріш за все, саме на раундах в Італії та Чехії матимемо чималий період «турбулентності», бо дуже непросто розрахувати шанси всіх трьох лідерів на асфальті… Хайден Паддон у 2022-2023 роках приділив чимало уваги асфальтовим ралі та постарався освіжити свої навички пілотування на цьому покритті – що й допомогло йому в травні взяти друге місце на канарському етапі ERC. У Мартіньша Сескса теж було кілька стартів на асфальті, але переважно на Škoda Fabia Rally2-Kit. Як він почуватиметься цього року в Італії та Чехії – незрозуміло. От у кого насправді непоганий накат на асфальті, так це у Мадса Естберга – він все ж у 2021-2022 роках регулярно виступав у чемпіонаті Угорщини та на окремих італійських ралі. Чи зможе він використати цей фактор на свою користь?

В заліку ERC3 (техніка Rally3) майже повна відсутність інтриги. На Royal Rally of Scandinavia були лише два екіпажі – один поклав машину на дах і вибув (Дмітрій Феофанов), другий фінішував за допомогою SupeRally (Вільям Крейтон, який готується до битви за титул у Junior WRC). І цілком може бути так, що нинішній лідер Джон Армстронг достроково стане чемпіоном ERC3 навіть не за підсумками Rally di Roma Capitale (28-30 липня), а в момент публікації переліку учасників цього ралі. Зате у моноприводних категоріях ERC Junior та ERC4 велика «стрілянина» тільки починається… У Швеції місцеві юніори Ісак Рейерсен та Патрік Халльберг (обидва на Ford Fiesta Rally4) влаштували повноцінну прочуханку лідерам ERC4 й ERC Junior та зробили переможний дубль! При цьому норвезький фаворит Ола Норе зміг фінішувати лише шостим і послабив свої позиції в обох заліках – в ERC4 віддав лідерство італійцю Роберто Дапрі (75 очок проти 79), а в ERC Junior до норвежця небезпечно наблизився румун Норберт Майор (тут рахунок поки 75:66 на користь норвежця). І от саме в цих категоріях вирішальною стане здатність впоратися зі специфічними вимогами асфальтових ралі…

Royal Rally of Scandinavia, Power Stage
1. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2) 4.39,8
2. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia RS Rally2) +1,5
3. Сольберг/Едмондсон (S/GB, VW Polo GTI R5) +3,2
4. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia RS Rally2) +3,3
5. Йоона/Хуссі (FIN, Skoda Fabia RS Rally2) +5,2

Royal Rally of Scandinavia, Топ-10
1. Сольберг/Едмондсон (S/GB, VW Polo GTI R5) 1:29.36,4
2. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2) +22,5
3. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia RS Rally2) +1.09,3
4. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia RS Rally2) +1.12,6
5. Йоона/Хуссі (FIN, Skoda Fabia RS Rally2) +1.32,4
6. Мареш/Буха (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.48,6
7. Франческі М./Ескартефіг (F, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.52,8
8. Естберг/Барт (N/S, Citroen C3 Rally2) +2.56,0
9. Мабелліні/Ленці (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.25,4
10. Густафссон/Нільссон (S, Ford Fiesta Rally2) +3.56,2

Чемпіонат Європи (після п’яти етапів)
1. Паддон (NZ) – 142
2. Сескс (LV) – 108
3. Естберг (N) – 80
4. Франческі (F) – 63
5. Льярена (E) – 50

Royal Rally of Scandinavia, залік ERC3
1. Крейтон/Реган (IRL, Ford Fiesta Rally3) 2:27.23,4

Чемпіонат Європи, ERC3 (після п’яти етапів)
1. Армстронг (GB) – 120
2. Матулька (PL) – 48
3. Парис (PL) – 42

Royal Rally of Scandinavia, залік ERC4 і ERC Junior
1. Рейерсен/Карлссон (S, Ford Fiesta Rally4) 1:40.12,0
2. Халльберг/Стіг (S, Ford Fiesta Rally4) +9,1
3. Майор Н./Майор Ф. (RO, Peugeot 208 Rally4) +32,8
4. Дапра/Гульєльметті (I, Peugeot 208 Rally4) +37,2
5. Юханссон/Грьонвалль (S, Ford Fiesta Rally4) +41,3

Чемпіонат Європи, ERC4 (після п’яти етапів)
1. Дапра (I) – 79
2. Норе (N) – 75
3. Майор (RO) – 66

Чемпіонат Європи, ERC Junior (після трьох етапів)
1. Норе (N) – 75
2. Майор (RO) – 66
3. Хансен (S) – 56

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Oliver Solberg), FIA ERC, FLAT-OUT media agency

11-07-2023 40066
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца