ERC-2023: прискорення фінальної битви

Перехід чемпіонату Європи до фінальної, асфальтової стадії (усі три раунди ERC-2023, що залишилися в календарі серії, відбудуться на асфальтових трасах Італії, Чехії та Угорщини), приніс трохи несподіваних новин. Після публікації попереднього переліку учасників багато хто з уболівальників з чималим подивом звернули увагу на відсутність Мадса Естберга, який цього року захищає кольори MRF Tyres Dealer Team і після п’яти раундів посідає третю позицію в загальному заліку ERC-2023. Враховуючи нинішнє відставання Мадса від лідера Хайдена Паддона на 62 очки, це фактично свідчить про одне – норвежець уже визнав свою поразку в боротьбі за титул. Кілька днів тому Естберг поділився коротким повідомленням – є рішення про пропуск італійського раунду, екіпаж буде готуватися до виступів на двох фінальних етапах (Чехія, Угорщина). Таким чином, ще перед стартом Rally di Roma Capitale залишилися лише два реальних претенденти на титул – новозеландець Хайден Паддон (все ще є «Королем стабільності та результативності в ERC-2023») і латвієць Мартіньш Сескс (остання надія Team MRF Tyres) – тут рахунок за очками поки 142:108 на користь Паддона.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах поточного Rally di Roma Capitale) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Теоретичні шанси на перемогу в чемпіонаті ще зберігають чотири екіпажі – французів Матьє Франческі та Йоанна Бонато, іспанця Ефрена Льярени, фіна Мікко Хейккілі. Але очевидно, що навіть визнаним спеціалістам з асфальтових ралі відіграти за три раунди відставання від 79 до 95 очок просто нереально… Загалом, італійське столичне ралі може запропонувати глядачам не тільки боротьбу за титул між Паддоном і Сесксом, а ще й додаткове шоу – хто з регулярних учасників чемпіонату Європи та місцевих «джокерів» зможе ускладнити життя обом лідерам ERC-2023? Перелік потенційних «шкідників» виглядає чималим – Ефрен Льярена (чинний чемпіон цього року найкращий результат мав саме на асфальтовому Rally Islas Canarias), Йоанн Бонато (не забуваймо, що француз торік виступив лише на половині раундів ERC, але саме завдяки успіхам на асфальті здобув бронзу за підсумками сезону), чех Філіп Мареш, австрієць Сімон Вагнер. Плюс мінімум три або чотири «домашніх» спеціалістів – Даміано де Томмазо (якраз торік виграв у Римі), Сімоне Кампеделлі, Джандоменіко Бассо, Фабіо Андольфі… Тобто певні несподіванки можуть статися.

Що маємо зараз у молодших дивізіонах? У категорії ERC3 титул вже достроково здобув британець Джон Армстронг (він став чемпіоном фактично в момент публікації списку учасників). Але про повну апатію в цій категорії говорити зарано – адже на трасах під Римом Армстронг матиме такого цікавого суперника, як Паоло Андреуччі (стартує у складі MRF Tyres Dealer Team на новітньому Renault Clio Rally3)! Нарешті з’явився шанс побачити можливості Renault Clio Rally3 на міжнародному рівні з топ-пілотом за кермом. У моноприводі поки чекаємо на подвійну «карусель» у двох паралельних заліках, в якій центральними фігурами стануть три лідери у категоріях ERC Junior і ERC4 – норвежець Ола Норе (лідер ERC Junior), італієць Роберто Дапра (лідер ERC4) і румун Норберт Майор (другий серед юніорів та третій у загальному моноприводі). І невідомо, як складеться асфальтовий раунд для різноманітної «строкатої» компанії юніорів, до якої входять шведи (Мілле Юханссон, Віктор Хансен), німці (Тімо Шульц, Рене Ноллер) й італієць (Маттіа Дзанін) з австралійцем (Макс МакРей)…

P.S. Стосовно історії з планованим виступом в Італії «російсько-українського» екіпажу Алєксєя Лукьянюка (виступатиме з ліцензією Кіпру) і Євгена Червоненка. Цитата з рішень Президії Автомобільної федерації України, які набрали чинності з 24 липня 2023 року:

«Враховуючи офіційну позицію НОК України та Мінмолодьспорту щодо участі українських спортсменів в змаганнях з громадянами РФ та РБ та рішення КАС FAU від 19.07.2023 року Президія Федерації вирішила:

– Вважати неприпустимим участь володарів ліцензій FAU у змаганнях у складі команд спільно з громадянами РФ або РБ і таким, що в умовах відкритої агресії РФ за підтримкою РБ щодо України таким, що не відповідає цілям та завданням статутної діяльності FAU та таким що може нанести моральну шкоду FAU, як національної федерації з автомобільного спорту;

– Встановити, що робочі органи FAU мають право видавати дозволи для участі у змаганнях за кордоном для спортсменів, які планують взяти участь у міжнародних змаганнях під зобов’язання не брати участь у складі команд спільно з громадянами РФ або РБ».

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото motorsport.org.nz, dumarsport.com, Red Bull Content Pool, Napoca Rally Academy

27-07-2023 50282
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца