«WRC-гібриди»: скептиків більше

У FIA вже давно оголосили про те, що планують якраз з 2022 року радикально оновити технічний регламент категорії WRC (вона повинна отримати позначення Rally 1). Процес «реформування», по ідеї, повинен піти тим же шляхом, що в Формулі-1 та великих шосейно-кільцевих перегонах на витривалість, тобто ралійна техніка найвищого класу отримає гібридні силові установки (бензиновий двигун плюс електромотори). Одночасно з цим має відбутися певне «спрощення та здешевлення» WRC по багатьох позиціях – збільшити кількість уніфікованих для всіх виробників вузлів, впровадити низку обмежень в конструкції трансмісії, підвіски та аеродинамічного пакета… Однак новий технічний регламент досі залишається у вигляді окремої «концепції», яка вимагає багатьох доробок та погоджень – і тільки після цього повинна бути затверджена на засіданні FIA. За великим рахунком, в процесі «гібридизації» WRC зараз є лише одна гарантована річ – кілька днів тому FIA нарешті вибрала постачальника гібридних установок для WRC (компанія Compact Dynamics).

Всі керівники заводських команд WRC зараз одностайно сходяться на думці, що нинішній період «застою» у світовому автоспорті необхідно повністю використати для остаточного узгодження й затвердження нового технічного регламенту для категорії Rally 1. Все ж часу до сезону 2022 року залишилося зовсім небагато… Реакція багатьох заводських пілотів на нову концепцію «гібридних» WRC виявилася досить стриманою і навіть скептичною. Себастьян Ож’є заявив, що ідея не викликає особливого ентузіазму і стане для нього лише додатковим приводом завершити велику ралійну кар’єру. Тьєррі Ньовілль й Есапекка Лаппі майже слово в слово висловилися, що концепція Rally 1 становить собою «деградацію» WRC та перетворення машин цієї категорії на якусь подобу R5 Plus… Плюс у них виникає питання, наскільки надійними будуть «гібриди» в умовах ралі – особливо з урахуванням спрощення трансмісії, підвіски та гальм (при тому, що залишиться звичний 380-сильний турбомотор 1,6 л). За словами Лаппі, у такої машини на повній швидкості будуть колеса відлітати…

Однак є і прихильники нової концепції Rally 1 – Мадс Остберг у недавньому інтерв’ю порталу WRCwings в цілому підтримує ідею спрощення нинішніх WRC. По-перше, можна уніфікувати та спростити аеродинамічний пакет – зберегти більшість основних параметрів і розмірів, залишити фірмові задні антикрила-«етажерки», але при цьому відмовитися від занадто складних рішень на зразок прихованих каналів для потоків повітря. По-друге, спрощення трансмісії та наближення її до рівня R5 (КПП з п’ятьма швидкостями плюс відмова від центрального активного диференціала) теж піде на користь – скорочується діапазон можливих налаштувань шасі, завдяки чому більшу роль отримають навички пілотування автомобіля тим чи іншим пілотом. По-третє, таке спрощення конструкції WRC дозволить знизити вартість ралійної техніки вищої категорії та витрати на її розробку. Це може стати привабливим для нових виробників, охочих запустити свою програму у вищій лізі.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, lesoir.be, Citroen

08-04-2020 4949
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца