WRC-2021: пріоритети на майбутнє

Як правило, кінець літа та початок осені – це той час, коли команди починають приділяти все більше уваги не стільки поточним подіям, скільки своїм планам на наступний сезон. Тому так склалося, що недавній грецький раунд WRC був почасти відсунутий на другий план, попри черговий стрімкий поворот сюжету в боротьбі за чемпіонські титули в особистому та командному заліках між Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport… Додамо до цього ще чергові «катавасії» в календарі WRC-2021, коли довелося дуже терміново шукати заміну втраченому раунду в Японії – у підсумку другий рік поспіль статус фінального «джокера» отримало ралі в італійській Монці. Поки можна потішитися, що чемпіонат світу вже успішно досяг позначки в дев’ять етапів (позаду залишилися три чверті сезону) і зараз готується до десятого раунду – за півтора тижня відбудеться другий в цьому році фінський раунд WRC, Secto Rally Finland. В цілому, складається враження, що для WRC Promoter GmbH основна мета – в першу чергу дотягнути як мінімум до RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (заплановане на 14-17 жовтня), яке цілком може вирішити долю призових місць у всіх без винятку заліках.

Toyota Gazoo Racing WRT. Фінсько-японська команда дуже швидко відігралася за втрату темпу в серпні на етапі в Бельгії. Результат – вже сьома перемога в сезоні (повторення рекорду Toyota, встановленого ще в 1993 році з екіпажами Юхи Канккунена, Дідьє Оріоля та Матса Юнссона), беззаперечне лідерство Себастьяна Ож’є в загальному заліку (француз випереджає одноклубника Елфіна Еванса вже на 44 очка), солідну перевагу в Кубку виробників (57 очок відриву гарантують лідерство команди щонайменше до Каталонії)… Зараз у центрі уваги перебувають кадрові питання – яким буде склад TGR WRT у 2022 році? Поки практично всі прогнози зводяться до наступної версії – Елфін Еванс (валлієць, попри певні проблеми, залишається результативним і в цьому році встановив новий особистий рекорд за кількістю очок за сезон), Калле Рованперя (фін вже став одним з чотирьох основних претендентів на титул віце-чемпіона світу), Есапекка Лаппі (повертається в Toyota, можливо, буде ділити позицію третього номера з Себастьяном Ож‘є, Такамото Кацута (тойотівці все ще не ризикують скерувати японця на підвищення та нарешті надати йому статус пілота основного складу).

Hyundai Motorsport. В Альценау зіткнулися практично з тією ж проблемою, що й рік тому – як тільки один з її прем’єр-пілотів потрапляє в смугу проблем, відразу «просідає» вся команда. Якщо минулого року чималий спад у Тьєррі Ньовілля вдалося більш-менш компенсувати успіхами Отта Тянака та результативною «лавою запасних» (на місці третього номера виступали Даніель Сордо, Крейг Брін, Себастьян Льоб), і навіть виграти Кубок виробників, то зараз повторити подібний фокус поки не виходить… Серія невдач Тянака, кілька осічок Ньовілля (хоча бельгієць зараз зі новим штурманом виступає помітно краще, ніж рік тому) – і навіть три подіуми Даніеля Сордо та Крейга Бріна не дозволили якось суттєво виправити ситуацію. До всього цього додалися не зовсім зрозумілі кадрові маневри команди на всіх рівнях (особливо в WRC-2 й ERC)… А недавнє запрошення фіна Теему Сунінена переконало багатьох, що на 2022 рік будуть помітні зміни в складі. Скоріш за все, команду залишить Крейг Брін (чутки вже відправляють його до M-Sport), залишаться обидва прем’єр-пілоти (Отт Тянак і Тьєррі Ньовілль), а ось місце третього номера можуть ділити зразу три екіпажі (Даніель Сордо, новобранець Теему Сунінен і юніор Олівер Сольберг)… Але цілком можуть бути й інші варіанти.

M-Sport Ford WRT. Ще на старті сезону керівництво британської команди навіть не приховувало, що буде старанно економити бюджет і кине всі сили на підготовку нового прототипу Rally1 на наступний рік. Після стрімкого прощання з Теему Суніненом основний склад навряд чи зміниться до фінішу сезону – британець Гас Грінсміт і француз Адрієн Фурмо… Зараз майже вся увага зосереджена на двох ключових питаннях – чи зможе Малкольм Уілсон забезпечити бюджет на велику програму у 2022 році (тобто старти трьома екіпажами на всіх етапах) і кого з топ-пілотів вдасться залучити? Останні новини поки що наполегливо підштовхують до думки, що британці спробують завербувати Андреаса Міккельсена (норвежець уже не раз озвучував бажання повернутися до вищої ліги WRC) і Крейга Бріна (ірландця приваблює шанс стати основним пілотом і провести повний сезон). Цікаво, як тоді складеться ситуація з позицією третього номера. Чи її будуть ділити між собою Гас Грінсміт (за умови, що сімейний бізнес Crown Oil буде далі фінансувати його старти) й Адрієн Фурмо (в нього підтримка з боку Red Bull і непогані результати на техніці WRC)? Чи Малкольм Уілсон з Річардом Мілленером все ж дадуть Адрієну Фурму повний сезон у вищій лізі? Якісь невиразні натяки вже лунали…

Чемпіонат світу, пілоти (після дев’яти етапів)
1. Ож’є (F) – 180
2. Еванс (GB) – 136
3. Ньовілль (B) – 130
4. Рованперя (FIN) – 129
5. Тянак (EE) – 106
6. Кацута (J) – 66
7. Брін (IRL) – 60
8. Грінсміт (GB) – 44
9. Сордо (E) – 43
10. Фурмо (F) – 36

Кубок виробників (після дев’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 397
2. Hyundai Motorsport – 340
3. M-Sport Ford WRT – 153
4. Hyundai 2C Competition – 44

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Sophie Graillon, Hyundai, Rafal Roguski

20-09-2021 9699
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца