«Дакар»-2019, мото/квади: непереможний КТМ…

У фінальний день організатори «Дакара» запропонували учасникам 112 км спецділянки (причому не якусь мало не прямолінійну трасу десь в пампасах, а повноцінний «шматок» пустелі з усіма її великими фірмовими сюрпризами) і зворотний порядок старту – від останнього місця в загальному заліку до лідера. Більш того, на старті чергували окремими партіями з різних категорій – спочатку пустили більшу частину мотоциклів, потім пілотів на квадроциклах, потім «пакетами» відправили на трасу частину автомобілів і SSV/UTV… І тільки після цього в якості «десерту» на спецділянці нарешті з’явилися невеликі фінальні групи лідерів загального заліку – наприклад, Топ-5 мотозаліку (Ксав’є де Сультре, Ендрю Шорт, Маттіас Валькнер, Пабло Квінтанілья, Тобі Прайс) стартували лише через півтори години після всіх інших мотоциклістів. І саме появи цієї «Чудової п’ятірки» всі чекали з особливим нетерпінням – особливо пару головних претендентів на перемогу Прайс-Квінтанілья. Адже австралієць перед фіналом гонки випереджав чилійця всього лише на 62 секунди!

Правда, цей змішаний «пакетний» порядок старту привів до того, що раніше за всіх стали відомі призери в заліку квадроциклів – вони всі вже встигли фінішувати ще до старту «Великої п’ятірки» мотозаліку. Ось вже в цій чотириколісній категорії сюрпризів не було від слова зовсім – Ніколас Кавільяссо записав на свій рахунок вже дев’ятий виграний етап на «Дакарі»-2019 і святкував перемогу, майже на дві години випередивши свого співвітчизника Хереміаса Гонсалеса. Можна тільки трохи пошкодувати про те, що Кавільяссо не вистачило зовсім трохи, щоб виграти «Дакар» зі стовідсотковим показником – тобто лідирувати зі старту до фінішу (що і було зроблено найкращим чином) плюс перемогти на всіх без винятку етапах (не вистачило лише одного допа, довелося задовільнитися «всього лиш» дев’ятьма виграними спецділянками з десяти). До речі, дев’ять перемог на етапах протягом однієї гонки – це другий в історії «Дакарів» результат. Подібне вдавалося лише Юберу Оріолю (9 перемог в мотозаліку в 1984 році), Жакі Іксу (9 перемог в заліку автомобілів в 1984 році) та П’єру Лартігу (10 перемог в автозаліку в 1994 році). Так що Кавільяссо потрапив в просто фантастичну компанію!

Всі чекали на грандіозну дуель між Тобі Прайсом і Пабло Квінтанільєю, але замість того несподівано стали свідками великої драми – фактично, все скінчилося вже на десятому кілометрі допа, коли чилієць в своїй запеклій атаці раптом впав… Квінтанілья все ж спромігся піднятися і з травмованою ногою якось продовжити рух, але вісім хвилин програшу на першій же контрольній точці стали вироком всім надіям Пабло… Після цього залишалося лише спостерігати за тим, як два представника КТМ, Тобі Прайс та Маттіас Валькнер, спокійно несуться до переможного дублю для австрійської марки. Отже, любителям статистики доводиться лише з сумним зітханням записувати на рахунок КТМ вже вісімнадцяту поспіль перемогу на «Дакарі». Тепер треба чекати наступного року і палко вірити, що на «Дакарі»-2020 успіх нарешті прийде до когось із інших виробників мотоциклів – Honda, Yamaha або Husqvarna… А Пабло Квінтанільї залишається вважати себе справжнім щасливчиком – він хоча б зумів так-сяк фінішувати і навіть залишився на подіумі «Дакара» (хоч і втратив при цьому одну позицію), на відміну від Ріккі Брейбека (Honda) і Адрієна ван Беверена (Yamaha)…

P.S. Наостанок організатори знову заморочили голову всім уболівальникам – через пару годин після фінішу з’ясувалося, що Сему Сандерленду зняли годинний штраф, отриманий напередодні за пропуск контрольної точки. У підсумку, британець відтіснив Пабло Квінтанілью з третього місця – тепер весь подіум повністю зайнятий маркою КТМ.

Мотоцикли, день 10 (Піско – Ліма, СД 112 км)
1. Прайс (AUS, KTM 450) 1:14.01
2. Корнехо (RCH, Honda CRF 450 Rally) +2.21
3. Валькнер (A, KTM 450) +2.38
4. Сандерленд (GB, KTM 450) +3.19
5. Бенавидес Л. (RA, KTM 450) +3.20
6. Бенавидес К. (RA, Honda CRF 450 Rally) +3.59

Мотоцикли, попередні результати
1. Прайс (AUS, KTM 450) 33:57.16
2. Валькнер (A, KTM 450) +9.13
3. Сандерленд (GB, KTM 450) +13.34
4. Квинтанилья (RCH, Husqvarna FR 450 Rally) +20.26
5. Шорт (USA, Husqvarna FR 450 Rally) +44.10
6. Де Сультрэ (F, Yamaha WR 450F) +54.00

Квадроциклы, день 10 (Піско – Ліма, СД 112 км)
1. Кавільяссо (RA, Yamaha Raptor 700) 1:48.38
2. Жіру (F, Yamaha Raptor 700) +5.22
3. Гонсалес (RA, Yamaha Raptor 700) +6.13

Квадроцикли, попередні результати
1. Кавільяссо (RA, Yamaha Raptor 700) 43:01.54
2. Гонсалес (RA, Yamaha Raptor 700) +1:55.37
3. Гальєго (RA, Yamaha Raptor 700) +2:11.48

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, Husqvarna, telediariodigital.net

17-01-2019 27061
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца