«Турбінний хаос» у США

Ралійний календар в США теж відрізняється «гнучкою» реакцією на зовнішні чинники. В якийсь момент ARA National Championship зіщулився до п’яти етапів (навіть після того, як до календаря додали нове Show-Me Rally), потім трохи «роздувся» до шести раундів (Olympus Rally спочатку скасували, але потім все ж прийняли рішення про його проведення в листопаді)… Таким чином, у минулі вихідні Show-Me Rally в Міссурі було вже не передостаннім етапом чемпіонату США, а четвертим з шести. Але за підсумками міссурійського ралі майже вся увага зараз зосереджена не стільки на подіях на трасах (де канадець українського походження Брендон Семенюк здобув першу перемогу в ARA National Championship і разом з Тревісом Пастраной приніс дубль Subaru Motorsports USA), скільки на бюрократичних процесах… Тим більше після фінішу змагання у Міссурі ірландець Баррі МакКенна отримав вісім хвилин штрафу і впав з другого на четверте місце – на думку суддів, система турбонаддува на його Ford Fiesta S2000 Turbo не відповідала новим трактуванням правил.

Вся ця халепа почалася ще в серпні, коли функціонери American Rally Association раптово замислилися, як саме слід трактувати фразу зі технічного регламенту «Турбіна може приводитися в рух тільки вихлопними газами». За підсумками бурхливих обговорень між учасниками та функціонерами раптом з’ясувалося, що таке формулювання легко ставить поза законом звичні антилаг-системи, які зменшують «турбояму»… Через це «з’ясування стосунків» Subaru Motorsports USA довелося в серпні буквально за пару днів перед Ojibwe Forests Rally терміново переробляти свої Subaru WRX STI та прибирати «крамольні» додаткові клапани для подачі свіжого повітря до випускного колектору. Зараз же добряче дісталося Баррі МакКенні – адже «неправильна» система турбонаддува позбавила його місця на подіумі та скоротила очковий «багаж» на п’ять пунктів. Між іншим, представники Subaru ще на початку вересня делікатно нагадали, що на їхніх автомобілях такі антилаг-системи використовуються з 1995 року і ніколи не вважалися забороненими технологіями. Тож не дивно, що низка учасників чемпіонату, яким теж довелося зараз підганяти свою техніку під нові трактування правил, вже не раз ставили тихе питання «Все ж цікаво, куди технічний комітет ARA дивився майже чотири роки?»

Show-Me Rally
1. Семенюк/Холл (CDN/GB, Subaru WRX STI) 52.38,7
2. Пастрана/Сміт-Джельсоміно (USA/AUS, Subaru WRX STI) +1.06,0
3. Бреннан/Джеймс (IRL/USA, Ford Fiesta Proto) +8.33,6
4. МакКенна/Джордан (IRL, Ford Fiesta S2000 Turbo) +8.33,7
5. Роулі/Мантопулос (IRL/GR, Ford Fiesta R5) +9.01,6
6. Жак З./Жак Р. (USA, Subaru WRX STI) +9.52,8

ARA National Championship (після чотирьох етапів)
1. МакКенна (IRL) – 73
2. Семенюк (CDN) – 50
3. Пастрана (USA) – 39

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Subaru USA, David Cosseboom

07-10-2020 7694
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца