Rally Italia Sardegna, WRC-2/WRC-3: час на математику

Як правило, період на стику весни та літа (тобто кінець травня та початок червня) традиційно був важливим моментом у більшості заліків чемпіонату світу – особливо це помітно в WRC-2 і WRC-3. Рідкісним винятком з цього правила став минулий сезон, коли коронавірус просто «спалив» всі етапи світової першості в період з квітня по серпень… Але зараз багато що повернулося до звичної колії – бо якраз травневе Vodafone Rally de Portugal і червневе Rally Italia Sardegna якось в загальних рисах вже сформували картину в обох основних чемпіонатах підтримки за участю екіпажів на техніці класів R5/Rally2, тобто у WRC-2 і WRC-3. Перш за все, якраз до початку літа більшість учасників встигають остаточно визначитися з планами на поточний сезон – особливо з урахуванням своїх досягнень і невдач на зимово-весняних етапах. Плюс саме після п’ятого етапу (тобто Сардинії) припиняється приймання заявок на участь команд у заліку WRC-2… Крім того, настає той самий час, коли при підрахунку очок і оцінці шансів екіпажів на підсумкові призові місця вже необхідно весь час тримати в пам’яті правило «6 кращих етапів зі 7» (для WRC-2) і «5 кращих етапів зі 6» (у заліку WRC-3).

Невдача Андреаса Міккельсена на Сардинії (переворот і пошкодження каркаса безпеки на Skoda Fabia Rally2 evo) помітно погіршила його шанси на чемпіонський титул – норвежець уже використав чотири залікових старти з семи, але лідирує лише з мінімальним відривом від Мадса Остберга, у якого на один старт менше (68 очок проти 66). Цікаво, що ще в лютому, після Arctic Rally Finland, здавалося, що у Міккельсена конкурентів у цьому році не передбачається – на рахунку Андреаса були перемога та друге місце… Але цілком успішне повернення Мадса Остберга (перемога та два подіуми в трьох виступах) плюс стрімкий наліт Есапекки Лаппі (фін виграв обидва своїх старти) суттєво змінили співвідношення сил. Крім того, непогано почав сезон у WRC-2 ще один фін, Теему Сунінен. При цьому список головних претендентів на подіум за підсумками сезону не обмежується тільки цим тріо скандинавів… Адже в грі все ще залишається Hyundai Motorsport N з Ярі Хуттуненом (якраз виграв на Сардинії) і Олівером Сольбергом. Таке враження, що після недавніх проблем (карантин Сольберга, дискваліфікація Оле Крістіана Вейбю на півроку) корейська марка вирішила притримати свою програму до середини літа, коли вже зможе скористатися своєю новою зброєю – Hyundai i20 N Rally2.

У WRC-3 за підсумками двох останніх тижнів склалася дещо інша ситуація – кількість фаворитів скоротилася. Наприклад, дві поспіль невдачі Егона Каура (сходи в Португалії й Італії) знизили шанси стрімкого естонця на подіум за підсумками сезону – уже використав половину залікових стартів. З боротьби за титул також вибув Еміль Ліндхольм, який жорстоко провалив три старти з чотирьох – тепер навіть перемоги в решті двох гонках не гарантують йому підсумкового фінішу в Топ-3. Зараз є тріо лідерів, яке різко відірвалося від всіх інших – Йоан Россель, Каєтан Каєтановіч, Ніколя Кьямен. При цьому Россель цілком успішно реалізував всі чотири старти, які йому забезпечила національна федерація – дві перемоги та два подіуми, впевнене лідерство в WRC-3. Чи вдасться його спонсорам швидко розв’язати всі питання з фінансами на два нових старти? Бо буде дійсно прикро, якщо претендент на титул раптом вийде з гри через відсутність бюджету… Попри проблеми на Сардинії (тільки 8 очок), Каєтановіч все одно залишається одним зі двох головних претендентів на титул – на відміну від Кьямена, який останнім часом помітно здав у швидкості… В запасі є ще два іспанських «джокери», які лише почали свій сезон і цілком можуть змінити загальну картину – Хосе Марія Лопес і Ян Соланс.

Rally Italia Sardegna, залік WRC-2
1. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) 3:28.58,1
2. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +7,5
3. Буласія/Дер Оганнесян (BOL/RA, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.02,9
4. Прокоп/Юрка (CZ, Ford Fiesta Rally2) +7.53,4
5. Браццолі/Фаппані (I, Skoda Fabia R5) +28.51,5
6. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +1:09.34,1

Залік WRC-2 (після п’яти етапів)
1. Міккельсен (N) – 68 (4 старти)
2. Остберг (N) – 66 (3 старти)
3. Буласія (BOL) – 63 (4 старти)
4. Лаппі (FIN) – 59 (2 старти)
5. Сунінен (FIN) – 41 (2 старти)

Rally Italia Sardegna, залік WRC-3
1. Россель/Коріа (F, Citroen C3 Rally2) +3:30.04,1
2. Лопес/Вальєхо (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +26,0
3. Соланс Я./Санхуан (E, Citroen C3 Rally2) +48,6
4. Сальдівар/Дель Барріо (PY/E, Skoda Fabia Rally2 evo) +4.46,4
5. Фернандес/Гарсія (RCH/RA, Skoda Fabia Rally2 evo) +6.35,7
6. Кьямен/Рош (F, Citroen C3 Rally2) +7.02,5

Залік WRC-3 (після п’яти етапів)
1. Россель (F) – 98 (4 старти)
2. Каєтановіч (PL) – 64 (3 старти)
3. Кьямен (F) – 57 (4 старти)
4. Асунмаа (FIN) – 28 (1 старт)
5. Каур (EE) – 28 (3 старти)
6. Інгрем (GB) – 28 (3 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (@HuttunenRacing, @RallyeJeunes), Citroen

09-06-2021 13837
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца